بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

تحویل ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات راه سازی به اموال تملیکی​​​

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تحویل ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات راه سازی وارداتی به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال از بنادر و گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر به سازمان اموال تملیکی با اجرای رأی دیوان عدالت اداری در یک هفته اخیر خبر داد.

تین نیوز

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تحویل ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات راه سازی وارداتی به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال از بنادر و گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر به سازمان اموال تملیکی با اجرای رأی دیوان عدالت اداری در یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،   مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه همزمان با سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به این استان، بخشنامه مدیران میانی گمرک که براساس آن کالا های مجاز مشروط را مشمول کالا های ممنوعه قرار داده بود با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است، گفت: در این خصوص، کارگروه ویژه ای جهت تعیین تکلیف فوری اقلام موضوع دستورالعمل ابطالی با حضور دادستان مرکز استان، مدیر کل بنادر و دریانوردی و ناظر گمرکات و مدیر کل اموال تملیکی استان تشکیل شده که اعضای این کارگروه ضمن انجام اقدامات اولیه و کارشناسی، در حال جمع بندی مستندات به منظور اعلام نتیجه هستند.

وی در ادامه افزود: با توجه به گزارش مدیر کل اموال تملیکی استان هرمزگان در نخستین هفته از اقدامات دستگاه قضایی برای اجرای رأی دیوان عدالت اداری 227 دستگاه ماشین آلات راهسازی وارداتی از بنادر و گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شده است.

قهرمانی با اشاره به اینکه ارزش این ماشین آلات بیش از 22 هزار میلیارد ریال است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ماشین آلات راهسازی تحویل شده توسط گمرکات استان به اداره کل اموال تملیکی، 234 دستگاه مربوط به گمرک شهید رجایی و 43 دستگاه مربوط به گمرک شهید باهنر بوده است. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تصریح کرد: همه دستورات ریاست قوه قضاییه در سفر به استان هرمزگان بلافاصله پس از اتمام سفر در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان قرار گرفته و بر این اساس دستورات مذکور در حال دسته بندی، تعیین مهلت و تدوین هستند و با قید فوریت اجرایی خواهند شد.

گفتنی است، مدیران میانی گمرک جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه سال 1402 بخشنامه ای صادر کرده بودند که بر اساس آن کالا هایی که به موجب قانون مجاز مشروط تلقی می شدند را مشمول کالا های ممنوعه قرار داده بود.

طبق قانون کالا های ممنوعه باید توسط دولت ضبط شود. با اعتراض رئیس دیوان عدالت اداری و دعوت از شکات و طرفین پرونده، این بخشنامه مدیران میانی گمرک در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت و باطل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.