بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

بهسازی محور فیروزآباد جم برای اتصال عسلویه به مرکز کشور

محور فیروزآباد جم یکی از محورهای شریانی و ترانزیتی استراتژیک کشور است که قطب انرژی کشور (عسلویه) را به مرکز کشور متصل می کند.

بهسازی محور فیروزآباد جم  برای اتصال عسلویه به مرکز کشور
تین نیوز

محور فیروزآباد جم یکی از محورهای شریانی و ترانزیتی استراتژیک کشور است که قطب انرژی کشور (عسلویه) را به مرکز کشور متصل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، طول کل این محور در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ۱۲۰ کیلومتر است که به دلیل  تردد بالا،  شرایط و بافت ژئوتکنیکی و زمین شناسی منطقه دچار خرابی های اساسی در سطح رویه راه شده بود که منجر به کاهش ایمنی و سطح سرویس مناسب به کاربران جاده ای شده بود.

بر همین مبنا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس پس از تشریفات قانونی لازم و هماهنگی های صورت پذیرفته با سازمان راهداری کشور از ابتدای بهمن ماه در قالب ۲ قرارداد؛ عملیات اجرایی تثبیت، لکه گیری و روکش آسفالت در ۲۷ کیلومتر از این محور از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۱ با هدف اصلاح رویه راه، ارتقا ایمنی و افزایش سطح سرویس به کاربران جاده ای و با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان آغاز کرد.

این پروژه با کارفرمایی این اداره کل در حال ادامه کار است و در زمان مشخص شده یعنی همان ۱۵ اسفندماه که وعده داده شده است به اتمام می رسد و از ۱۶ اسفندماه نیز در این محور شریانی، ترافیک برقرار می شود و امید می رود با اتمام این پروژه و برقراری مجدد ترافیک در این محور، شاهد افزایش سطح سرویس به کاربران جاده ای و ارتقاء ایمنی تردد باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.