بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ تمام ایران، یک سامانه پایانه بار مجازی

پیشنهاد می‌‌شود سامانه پایانه مجازی به صورت ملی و یک پایگاه اطلاعاتی کامل از ثبت درخواست شرکت‌های حمل‌و‌نقل برای کالای در انتظار حمل و ثبت درخواست کامیون و کشنده‌های در انتظار بار برای کل کشور ایجاد شود و با ثبت مکان کامیون ها بر اساس سخت افزار سپهتن، نرم افزارهای پایشی و آنالیز دیتای بالا و بازارگاه‌های الکترونیکی که در حال شکل‌گیری هستند، در مجموع خدماتی ارائه شود که عدالت بر جامعه حمل‌ونقل حاکم گردد.

تمام ایران، یک سامانه پایانه بار مجازی
تین نیوز |

مالک نخعی* : بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با آمار سالیانه 600 میلیون تن جابجایی کالا و 10 میلیون تن ترانزیت کالا نقش مهمی در حمل و نقل داخلی و بین‌المللی ایفا می‌کند.

اگرچه تمام سخت‌افزارهای لازم برای اداره حمل‌و‌نقل بار جاده‌ای کشور در کشور مهیا است، اما یک اشکال جزیی وجود دارد و آن مسئله نرم‌افزاری هماهنگی بخش‌های خصوصی مختلف دخیل در امر جابجایی کالای جاده‌ای است. متاسفانه هنوز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دیتابیسی کامل از بارهای در انتظار کامیون و کامیون‌های در انتظار بار ندارد، اما با چه نرم‌افزاری امکان این بررسی مهیا خواهد شد؟

خوشبختانه سازمان راهداری وارد فاز جدیدی شده است و در نظر دارد تا بارنامه کاغذی را از سیستم حذف کند، اگر این امر میسر شود و این روند کامل گردد به نحوی که ارتباط بین صاحبان کالا، شرکت‌های حمل و شرکت‌ها با کامیون داران از یک پروتکل واحد بهره‌مند شود و بازارگاه‌های الکترونیکی حمل کالا میدان‌داری تمام این پروسه حمل را عهده‌دار شده و از سنت‌های زیان‌بار اداره شرکت‌ها و ارتباط آنها با کامیون‌داران به مدرنیته‌ای علمی گذر شود،  یقینا نتیجه بهتری حاصل خواهد شد .

به طور قطع اگر با عدالت در توزیع بار و عدالت در اختصاص کرایه در چهار چوب تن بر کیلومتر در این مراکز بار روبرو باشیم شرایط فنی و اقتصادی حمل و نقل بهبود خواهد یافت. اما چگونه؟

پیشنهاد می‌‌شود سامانه پایانه مجازی به صورت ملی و یک پایگاه اطلاعاتی کامل از ثبت درخواست شرکت‌های حمل‌و‌نقل برای کالای در انتظار حمل و ثبت درخواست کامیون و کشنده‌های در انتظار بار برای کل کشور ایجاد شود و با ثبت مکان کامیون ها بر اساس سخت افزار سپهتن، نرم‌افزارهای پایشی و آنالیز دیتای بالا و بازارگاه‌های الکترونیکی که در حال شکل‌گیری هستند، در مجموع خدماتی ارائه شود که عدالت بر جامعه حمل‌ونقل حاکم گردد. 

در این سامانه ملی بعد از صدور بارنامه برای کامیون مذکور نوبتی برای استان مقصد یا کلونی بار مقصد در نظر گرفته شود و به راننده اعلام گردد تا در زمان مشخص (بسته به طول مسیر و مدت زمان لازم برای رانندگی ) در مقصد حاضر باشد.  

* مهندس عمران و فعال بخش حمل‌ونقل بار جاده‌ای

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمدهداوند پاسخ

    بسیار بسیار عالی وسپاس از زحمات

  • یوسف منتظری پاسخ

    با سلام ودرود خدمت عزیزان در رسانه تین نیوز وجناب مهندس نخعی.
    طرح پیشنهادی جناب نخعی کاملا سنجیده ودقیق است اما در این زمان وبا امکانات وزیر ساخت موجود که از سه ضلع راننده خودرو وجاده تشکیل میشود قابل اجراست .
    بنده بعید میدانم .
    قطعا اجرا اینچنین طرحهها بدون زیرساخت نه تنها سازتده نبوده بلکه لطمه بزرگی را خواهد زد.

  • پرویزجدي پاسخ

    باسلام واحترام...
    موافق پیشنهاد جناب نخعی درجهت توزیع باروثروت وعدالت اجتماعی وحقوق صنفی هستم

  • محسن پاسخ

    جناب نخعی امیدوارم این پیشنهادهای شما باعث هدر رفتن، وقت و سرمایه های بخش حمل و نقل نشود .
    مثل اینکه این بار بخش حمل و نقل جاده ای باید منتظر آزمون و خطا پیشنهادهای شما باشد.
    ولی دوست عزیز بهتره یا دست به ترکیب این حمل و نقل زده نشود.
    یا اگر در پی اصلاح آن هستیم از بهترین تجربه های شرکتهای اروپایی(خود مالک شرکت مهور ) استفاده شود.

  • محسن پاسخ

    جناب نخعی امیدوارم این پیشنهادهای شما باعث هدر رفتن، وقت و سرمایه های بخش حمل و نقل نشود .
    مثل اینکه این بار بخش حمل و نقل جاده ای باید منتظر آزمون و خطا پیشنهادهای شما باشد.
    ولی دوست عزیز بهتره یا دست به ترکیب این حمل و نقل زده نشود.
    یا اگر در پی اصلاح آن هستیم از بهترین تجربه های شرکتهای اروپایی(خود مالک شرکت محور ) استفاده شود.

  • محسن پاسخ

    خدا رحمت کنه پدربزرگم قصه میگفت، روزی مرد کوری بوده که از خداوند عاجزانه درخواست میکرده که برای چند لحظه هم شده چشمش شفا پیدا کنه.
    روزی به خواست خداوند برای چند ثانیه کوتاه چشم این مرد شفا پیدا میکنه و میتونه ببینه ، در همان چند ثانیه چشم بینایش به خروسی که در خانه داشتند میافته، و دوباره نابینا میشود .
    از آن به بعد آن مرد در هر جا و مکانی که میرسیده فقط از خروس زیبای خودش صبحت میکرده ، طوری که فکر میکرده فقط خودش چنین خروسی دارد.

  • صابر پاسخ

    این سامانه اعلام بار مجازی توسط بازارگاه اینترنتی حمل و نقل کالای ترابر.نت taraabar.net پیاده سازی شده و با اخذ مجوز از سازمان راهداری در حال حاضر در حال فعالیت است. بزودی بسیاری از مشتریان اعلام بار خود را بجای پایانه ها از طریق بازارگاه اینترنتی انجام خواهند داد.

  • مالک نخعی پاسخ

    از لطف دوستان و انتقاد همکاران سپاسکزارم

    درباب صحبت آقای محسن باید عرض کنم که در حال حاضر ۳۵۹،۷۰۱دستگاه کامیون حمل بار فعال داریم ، تنها ۴ درصد در تملک شرکت های حمل و نقل است و مابقی در اختیار تک واحدی ها و یا یک واحد شراکتی است ،
    در شرایط فعلی ارزش همین ناوگان فرسوده بالغ بر ۲۵۰،۰۰۰میلیارد تومان است ، لطفا بفرمایید از کدام منبع مالی و با چه روش تامین اعتباری امکان کامیون دار کردن شرکت های فعلی وحود خواهد داشت ؟!
    الگو برداری از کشور های دیگر به تنهایی کارساز نخواهد بود .
    ضمن اینکه آنچه در بالا گفته شد ما حصل تحقیقات میدانی و کسب اطلاعات از وضعیت صنعت حمل کالای جاده ای بوده و جمیع جهات موضوع از سرمایه تا فرهنگ بهره برداران و نیز اقتصاد این صنعت دیده شده است .

    با این شرایط بهترین راه نظم بخشیدن به این صنعت ، بهره ور نمدن آن به نظر می رسد ،
    آن زمان که کامیون داری سود آوری لازم را داشته باشد یقینا شرکت های حمل با اشتیاق کامل از نوع دیسپچری به نوع کامیونی تبدیل خواهند شد !
    و با توجه به سود اوری کامیون داری مدل های اروپایی و امریکایی رایج خواهد شد .

    در زمان حاضر که نه انضباط و نه عدالت و نه اقتصاد در حمل و نقل وجود ندارد بهترین راه این است که وضعیت حاضر بهبود پیدا کند سپس دنبال پیاده سازی مدل های موفق باشیم .

  • محسن پاسخ

    با احترام:
    سایت محترم تین نیوز :
    قصه پدربزرگ من آنقدر سانسورش زیاده که خودم هم نمیفهمم برای چه منظوری اون را نوشتم.

  • محسن پاسخ

    در جواب آقای نخعی:
    لطفا آدرس اشتباه ندهید.
    این 4% درصدی که شما از آن صحبت میکنید دست کم در بندرعباس سهم قابل توجهی در حمل و نقل کالا را بازی میکنند.
    اهمیت سهم 4% درصدی در حجم جابجایی کالا معلوم میشود.

    قرار نیست شرکتهای فعلی کامیوندار شوند .قرار است کامیونداران شرکت دار شوند.
    زیاد لقمه را بالای سر خود نچرخانید.

    هیچ احتیاجی برای سرمایه گذاری شرکتها و دولت برای نوسازی ناوگان وجود ندارد.

    فقط و فقط الگوی خود مالک شرکت محور اجرا شود . و به دارنده گان کامیونهای فرسوده اعلام شود به ازاء از رده خارج کردن کامیونشان، توسط شرکتهای داخلی خودرو ساز تجاری یک کامیون با قیمت مصوب جهانی داده میشود .یا مجوز واردات یک کامیون صفر یا تا 2 سال کارکرد به شخص دارنده کامیون فرسوده بدونه عوارض گمرکی داده میشود.

    آن موقع نگاه کنید چگونه پولها از درون بالشتهای زیر سر بیرون می آید وحاضر به نوسازی کامیونشان میشوند..
    وقتی کامیونی با 2 برابر قیمت جهانی و بعد از آن با 30%سود بانکها به راننده گان داده میشود مگر راننده گان عقلشان را از دست داده اند که کامیونشان را نوسازی کنند.

    شما چه تضمینی میدهید که حاصل تحقیقات شما باعث اتلاف وقت و انرژی و سرمایه بخش حمل و نقل نشود؟؟

    شما چه تضمینی میدهید که طرح شما باعث سود دهی بخش حمل و نقل شود؟؟

    چون تحقیقات شما در چنین طرحهایی اثر مستقیم بر امرار معاش و زندگی فعالین بخش حمل و نقل میگذارد شما باید اسناد تحقیقات خود را در اختیار عموم قرار دهید.

    چندین سد بزرگ در کشور با تحقیقات میدانی فراوان احداث شد و قبل از آن با هشدارهای مکرر فعالین محیط زیست مواجه شد.ولی بعد از احداث سدها و تخریب محیط زیست متوجه هشدارهای دلسوزان محیط زیست شدند.

    شما چه تضمینی میدهید که تحقیقات شما دچار چنین سرنوشتی نشود؟؟

    مگر همین شما نبودید که از طرح نوبت مجازی حمایت کردید و نظر سنجی غیر علمی برای آن طراحی کردیدو نتایج آن نظرسنجی غیر علمی سر لوحه تصمیمات بعدی قرار گرفت.

    حمایت شما از اجرای طرح نوبت مجازی طرف تقاضا بخش حمل و نقل را تحریک کرد و باعث ورشکستگی کامیونهای بخش تجاری شد.

    در طرح نوبت مجازی و حمایت شما از آن آیا آن عدالت و نظمی که از آن صحبت میکنید اجرا شده؟؟

    شما چه تضمینی میدهید که در طرح جدیدتان بی نظمی و بی عدالتی نوبت مجازی تکرار نشود؟؟؟

    آقای نخعی به کار بردن کلمات کلیدی در جملات باعث احیای حمل و نقل نمیشود.

    آن عمل صالح همراه با برنامه ریزی دقیق وسرمایه گذاری دقیق و بی نقص باعث احیای حمل و نقل خواهد شد .

    دست از اجرای طرحهایی که باید منتظر آزمون و خطا آن ماند باید برداشته شود و از تجربه کشورهایی حمل و نقل پویا و فعال دارند استفاده شود.

  • مالک نخعی پاسخ

    در جواب آقا محسن… ..
    ای کاش اول خودتان را کامل معرفی می کردید !
    اگر آمار رسمی پلیس راهور و سازمان راهداری آدرس غلط است بنده همین آدرس را بلد هستم !
    لطفا بفرمایید شرکت دار کردن کامیون ها موجود به چه ترتیب ؟
    (البته جنابتان می دانید این هم گوشه از طرح های تحقیقاتی بنده است )
    اگر منظورتان الگوی فرانسوی شرکت های حمل و نقل است در حال حاضر بیش از 410 شرکت تعاونی حمل و نقل کالا در کشور فعال هستند ، به همان ترتیب خود مالک شرکت محور
    لطفا سیاهه کنید تا ما هم دستاورد این تیپ فعالیت را درک کنیم !
    شما یقینا از فعالان صنفی هستید و از ادبیاتتان تا حدودی حدس میزنم که چه کسی هستید و یا از کدام کانون حمایت می شوید اما سئوال بنده این است نتایج تحقیقاتی که بنده میلیون ها از زندگی شخصی برای آن هزینه کردم در هفته حمل و نقل از زبان هریک از مقامات صنفی و دولتی به نحوی شنیده شد (البته هر کدام گوشه از آن را که توانایی درک و مانور بر روی آن داشتند را به زبان آوردند )
    ومیلیون ها تومان پول صرف حرف مفت و سخنرانی و سالن اجلاس شد اما دریغ اگر یک نفر پیشنهاد برنامه تحقیقاتی داده باشد !
    چطور بنده اسناد تحقیقاتم را در اختیار کسانی قرار دهم که اساسا ارزشی برای تحقیق و توسعه قائل نیستند !

    ضمن اینکه نوبت پیامکی بندر اجرای کامل طرح بنده نبوده بلکه گوشه ای از طرح بنده بوده که متاسفانه مدیران وقت آن را سرقت کرده و اجرایی نمودند .
    طرح پایانه مجازی بنده که این روزها باز هم به صورت بخشی تحت عنوان بازارگاه های الکترونیکی بار و یا مبین در حال اجرا است البته باز هم قسمتی از طرح بنده تاکید می کنم قسمتی از طرح بنده در حال اجرا است .

    نکته پایانی اینکه انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی مثل تیم فوتبالی می مانند که همگی در دروازه ایستاده اند و دفاع می کنند و من هم یک تیم یک نفره هستم انقدر گل می زنم تا انگیزه ای برای این تیم مدافع برای بازی کردن وجود نداشته باشد !

    ضمنا شما میتوانید از طریق ارتباط با دفتر تین با بنده مرتبط شوید حاضر هستم مناظره تلویزیونی برای این کار ترتیب بدهم و با شما و تمام بزرگان صنف و حتی رییس سازمان راهداری به مباحثه بنشینم .

    مالک نخعی راننده انواع کشنده

  • ناشناس پاسخ

    در جواب آقای نخعی:
    آیا مردم باید تاوان هزینه کرد شما را برای تحقیقاتتان را بدهند؟؟

    والا جناب نخعی واقعیت اینه که من شخصا امیدی برای بازگشت نظم به حمل و نقل جاده ای را ندارم.
    و این فعالیتها را سنگی در تاریکی میدانم، به خاطر اینکه این شغل پدری من هست و بهش علاقه دارم.

    متاسفانه تلاشهای برای بازگشت نظم به حمل ونقل جواب نمیدهد. من صریح عرض میکنم علتش این است که دیدگاه امنیتی قالب بر دیدگاهه اقتصادی شده.
    من شخصا به کسانی که فکر میکنن با این نابسامانی ها میشود حمل و نقل را اداره کرد هشدار میدهم دیگر وضعیت به سمت بحرانی شدن پیش میرود. و این نابسامانی ها باعث از هم پاشیده شدن شالوده های حمل و نقل شده.

    فقر با تبعاتش خرامان خرامان به درب منازل فعالین این بخش نزدیک میشود.

    و این را هم شما بدانید کسانی که از بیرون به شما نگاه میکنند زاویه دیده شان به شما، با زاویه دید خودتان بر خودتان فرق خواهد داشت.
    و به گونه ای شما را میبینند که شما به انجمنها و کانونها نگاه میکنید. در واقع با عرض معذرت شما را در پی منافع گروهی میدانند.

    واگر خلاف این بود شما همه را مخالف با اهداف خودتان نمیدید.
    شما فقط میخواهید از شما تعریف و تمجید بشود و...

    شما بمانید و این حمل ونقل.
    این روند آینده اش برای من معلوم است. چون این از خصوصیات شغل پدریست.
    تجربه شغل پدری ارزشش از ساعتها درس تئوری خواندن و منتظر نتیجه آزمون و خطا بودن بیشتر است.

    در ضمن برادر من، من همین جا اعلام میدارم از لحاظ روانشناسی من اصلا اهل مناظره کردن نیستم. شما باید با آنهایی که مثل خودتان حس دیده شدنشان زیاد فعال است مناظره کنید.

    من چندتایی سلول خاکستری در مغزم مانده که سعی میکنم از آنها خوب استفاده کنم .و بعضا مطالبی را با قلمم بر روی کاغذ بیاورم.
    و در پایان نظر شما و خواننده گان محترم را به مطالب زیر جلب میکنم:

    منبع:سایت تین نیوز

    تجربه تأسیس شرکتهاي حملونقل در ترکیه
    محمدجوادعطرچیان ـ کارشناس حمل ونقل
    کشور ترکیه با جمعیت حدود 80 میلیون نفر و مساحت 769 هزار و 604 کیلومتر مربع در غرب کشور ما، یکی از الگوهاي
    موفق توسعه اقتصادي و استفاده بهینه از منابع غیرنفتی است.
    میزان صادرات این کشور در سال 2014 حدود 160 میلیارد دلار در سال بوده است که عمدهترین محصولات صادراتی آن
    ماشین آلات، آهن و فولاد، تجهیزات الکترونیکی، پوشاك، سنگهاي قیمتی و... است. البته این میزان از درآمد غیر از درآمد
    آن کشور در حوزه گردشگري است که سالانه با ورود 42 میلیون گردشگر خارجی به حدود 36 میلیارد دلار بالغ میشود. از طرفی ترکیه یکی از گرانترین کشورهاي جهان در زمینه بنزین و گازوییل است، به طوري که نرخ هر لیتر گازوییل دراین کشور حدود 6500 تومان است که نصف این مبلغ مالیات دولت در زمینه سوخت است.
    روابط حمل ونقلی جمهوري اسلامی ایران و ترکیه قدمتی دیرینه داشته و موافقت‌نامه جدید حمل ونقل بین دو کشور در سال 1374 به امضا طرفین رسیده است. بخش عمده حمل ونقل اروپا و حوزه قفقاز در اختیار شرکتها و کامیونهاي ترك بوده و این کشور از نظر استراتژیک در نظر دارد بازار حمل ونقل کشورهاي آسیای مرکزی را نیز به طور کامل در اختیار خود قرار دهد.
    ترکیه با 99 درصد جمعیت مسلمان و تعداد محدوي مناطق آزاد از جمله استانبول، ازمیر، بورسا، مرسین، اژه و... به سرعت در صدد افزایش نقش تجاري خود در منطقه است. عدم صدور مجوز بارگیري به کامیونهاي خارجی از بنادر و فروش سوخت یارانه‌اي به کامیونهاي حامل کالاهاي صادراتی ترکیه، بخشی از سیاستهاي ترکیه در افزایش حجم صادرات و سهم حمل ونقل آن کشور در بازار منطقه است. سهم تردد ناوگان ترانزیتی و دوجانبه دو کشور تقریباً مساوي و سالانه به حدود 65 هزار دستگاه از هر سو بالغ میشود.
    اما موضوع تأسیس و اجازه فعالیت شرکتهاي حمل ونقل در ترکیه، نکته‌اي است که تا حدود زیادي منطبق بر الگوهاي
    کشورهاي توسعه یافته است. در حال حاضر 97 هزار و 172 شرکت حمل ونقل داخلی بار در این کشور فعالیت دارند که با
    تعداد حدود 400 تا 450 هزار دستگاه کامیون در امر حمل ونقل داخلی فعالیت میکنند. هر شخصی پس از آموزش فنی ـ تخصصی و قبولی میتواند نسبت به تأسیس شرکت حمل ونقل داخلی اقدام کند. البته براي فعالیت در حمل ونقل داخلی و صدور پروانه فعالیت، الزاماً نیازي به تأسیس شرکت حقوقی نیست و هر فرد حقیقی به شرط واجد شرایط لازم بودن از نظر دانش، تخصص و تجربه و آموزش کافی میتواند نسبت به صدور بارنامه اقدام کند. تمامی افراد میتوانند با داشتن حداقل یک دستگاه کامیون یا تریلی و پرداخت 20 هزار لیر (هر لیر1500 تومان) نسبت به تأسیس شرکت اقدام کنند که در این صورت میتوانند براي کامیون خود بارنامه صادر کنند و هر چه تعداد کامیونها بیشتر باشد به همان تعداد نسبت صدوربارنامه بیشتر خواهد بود. لذا شرکتهاي حمل ونقل داخلی در ترکیه عمدتاً کریر بوده و اساساً شرکت فورواردري در این زمینه فعالیت نمیکند.
    در بخش حمل ونقل بین المللی نیز دو انجمن بزرگ شرکتهاي کریر و شرکتهاي فورواردر به طور مجزا در ترکیه فعالیت
    میکنند. تعداد شرکتهاي حمل ونقل بین المللی فورواردر ترکیه حدود 306 شرکت است که با پرداخت 300 هزار لیر جهت دریافت پروانه فعالیت و داشتن 300 هزار لیر اعتبار بانکی میتوانند پس از آموزشهاي لازم و داشتن تخصص و دانش و تجربه کافی و قبولی، نسبت به تأسیس شرکت حمل ونقل بین المللی فورورادري اقدام کنند.
    در بخش حمل ونقل بین المللی کریري نیز داشتن حداقل 11 دستگاه کامیون به نام شرکت و نه به اسم اعضاي هیئت مدیره با حداقل عمر متوسط 20 سال ضروري است. در حال حاضر حدود 2700 شرکت حمل ونقل بین المللی کریري در ترکیه فعال است که جمعاً مالک 70 هزار دستگاه تریلی و 20 هزار دستگاه کامیون هستند. این شرکتها میتوانند علاوه بر
    ناوگان ملکی خود به اندازه نیمی از کامیونهاي دیگر غیرملکی تحت پوشش خود نیز بارنامه صادر کنند. پروانه تأسیس آنان
    پس از طی دورههاي آموزشی و گواهی صلاحیت با دریافت 70 هزار لیر به طور پنج ساله صادر میشود و هر پنج سال یکبار در زمان تمدید پنج درصد از مبلغ 70 هزار لیر نیز توسط وزارت حمل ونقل، دریانوردي و ارتباطات ترکیه اخذ میشود.
    به نظر میرسد ترکیه الگوي مناسبی را براي ساماندهی و ساختار حمل ونقل خود پایه ریزي کرده است که به راحتی
    میتوانند با تشکیلات مناسب در رقابت با ناوگان سایر کشورها عرض اندام کنند. سرمایه گذاري مناسب در بخش حمل ونقل داخلی و بین المللی و عرضه مناسبتر ناوگان به متقاضیان با تسهیلات متنوع بخشی از سیاستهاي دولت ترکیه در افزایش
    بهره وري و کارایی بخش حمل ونقل این کشور میباشد.
    آیا در کشور ما میتوان بر موانع و مشکلات حمل ونقل جاده اي و ساماندهی مناسب تأسیس شرکتهاي حمل ونقل غلبه
    کرد و از واسطه گري، بارنامه نویسی و کمیسیون بگیري بدون هیچگونه سرمایه گذاري در بخش حمل ونقل عبور کرد. به نظر میرسد همگرایی و واقعگرایی بخشهاي خصوصی و دولتی و به ویژه تشکلهاي صنفی به دور از منافع فردي، بخشی و
    صنفی، پیشنیاز هرگونه سازماندهی مناسب ساختار تشکیلاتی بخش حمل ونقل جادهاي و افزایش بهره وري و کارایی این بخش از جانب طرفین است. ضمن اینکه در این رابطه براي شکلگیري ساختار مناسب بخش حملونقل، بخش صنعت
    کشور نیز باید با ارائه بستههاي پیشنهادي متنوع در خرید و واردات ناوگان حملونقل جادهاي به ویژه کامیون براي فعالان
    اقتصادي این حوزه پیشگام و همراهی کند.

  • محسن پاسخ

    در ضمن فراموش کردم خودم را معرفی کنم :
    من محسن هستم

  • مالک نخعی پاسخ

    درود بر جناب محسن
    خواهشی دارم جناب محسن دقیقا مشخص بفرمایید مردم در کجا و چگونه تاوان هزینه کرد بنده در تحقیق در امور حمل و نقل پس داده اند ؟!
    اساسا چه کاری در صنعت حمل کالای جاده ای به دستور و حکم بنده انجام شده است که شما آن را ازمون و خطا می دانید
    سئوال دیگر بنده این است اگر هریک از ما نطرات خودمان را از صندوق مغز به صفحه کاغذ می سپردیم جایگاهی برای خواندن و دیده شدن ایجاد می کردیم اسباب تنویر و گشایش افکار همکاران بهتر ایجاد نمی شد .

  • محسن پاسخ

    با احترام:
    اول :
    به نظر شما مردم در طرح نوبت مجازی(یا برندینگ کامیونهای تجاری) در حال تاوان دادن به طراحان و اجراکننده گان آن نیستند؟؟

    به نظر من افرادی منتظر نشسته اند به محض بیان مشکلات از طرف راننده گان همان نقطه مشکل را بیشتر بفشارند و فشار را بر مردم بیشتر کنند.


    بهتر است شما در گروه علم و عمل و همزمان تاکید میکنم همزمان در گروهای مجازی دیگر یک نظر سنجی دیگری برای نوبت مجازی(یا برندینگ کامیونهای تجاری) طراحی کنید.
    و نظر راننده‌گان را دوباره جویا شوید.

    البته نظر سنجی که قابل انتقال به گروهای کوچکتر نباشد و قابایت تغییر نتایج را نداشته باشد.

    بهتر نیست خبرنگاران سایت محترم تین نیوز همراه با من و شما به پایانه بندرعباس برویم و دوباره از راننده گان نظر سنجی کنیم؟

    میخواهم به مناظره شما جواب مثبت بدهم .
    من حاضرم برای طرح نوبت مجازی(یا برندینگ کامیونهای تجاری) با شما مناظره کنم. البته با حضور کارشناسان مستقل و بیطرف حمل و نقل و کارشناسان اقتصادی

    شاید آن زمان متوجه تاوان دادن مردم بشوید.

    من از طراحان واجرا کننده و حامیان طرح نوبت مجازی سوالی دارم :
    آیا بعد از گذشت یک سال ونیم از اجرای این طرح نباید حلاوت و شیرینی آن را کامیونداران بخش تجاری حس کنند؟

    دوم:
    یک پازل وجود دارد که قطعاتش تشکیل شده از:
    1- سازمان محترم حمل ونقل
    2-گروه محترم علم و عمل
    3_شرکتهای حمل ونقل و سودهای کلان
    4-حذف سالن اعلان بار
    5-نوبت مجازی(یا برندینگ کامیونهای تجاری) و هرج و مرج
    6-(باخنده فراوان) بودن راننده‌گان در کنار خانواده

    نمونه تکمیل شده این پازل را در پایانه اهواز همه شاهد آن هستیم.
    (البته من موافق حذف سالن اعلان بار با اجرای تمهیداتی قبل از حذف سالن اعلان بار و در صورتی که شرکتهای حمل و نقل به سود های کلان دست پیدا نکنند هستم)

    احتیاج به دستور شما نیست شما یک قطعه این پازل هستید.

    سوم:
    اگر یادتان باشد من قبلا در گروهای تلگرامی، بارها پیام دادم که:
    برای پیشبرد اهداف وموفقیت یک مجموعه باید از کمک همه کارشناسان استفاده شود تا بتوان بر مشکلات غلبه کرد .
    ولی جواب شما و همگروهانتان بعد از اعتراض من به دریافت مبلغ 5 هزارتومان، بدونه دادن رسید برای ثبت بارنامه در پایانه جدید بندرعباس چیزی نبود به جزء نفی و حذف و تهمت.
    حالا شما بگویید چگونه میشود اسباب گشایش و روشنی همکاران شد؟؟
    نمونه آثار نوبت مجازی و عاقبت آن را در زیر خواهید خواند:

    کفی / از (بندر عباس) به (میل 78) / بار لبه دار(بغلدار) / تناژ 27 تن / کرایه توافقی / بارگیری همه روزه
    لؤلؤیی / +989156000927


    🤖 @Onlinebarbot ربات اعلام بار
    🆔 @Onlinebar اعلام بار سراسری

    این پیام چند روزیست توی یکی از کانالهای اعلام بار گذاشته میشود؛

    کفی / از (بندر عباس) به (میل 78) / بار لبه دار(بغلدار) / تناژ 27 تن / کرایه توافقی / بارگیری همه روزه
    لؤلؤیی /7______________+981


    این بار کانتینر 20 فوت 27 تنی رفت و برگشت هست به مقصد میل 78 که 2/800/000 صافی به راننده میده با کمیسون نزدیک به 2 میلیون تومان. تعرفه قانونی این بار رفت و برگشت 4/500/000 صافی میشه.
    آیا این بار باکرایه کم حمل میشود یا با کمیسیون بیشتر؟؟

    اول اینکه اون همکارهایی که این بار را میبرید واقعا چه حسی دارید ؟ فکر میکنید خیلی باهوشید؟؟

    واقعا مشکل اول مشکلات راننده‌گان خودشون هستن.
    یعنی اول باید اولین مشکل که خود راننده‌گان هستن را از سر راه خودمون برداریم بعد بریم سراغ مسئولین.!!!

    بعد این اتفاق داره توی بندرعباس میافته که مسئولین سازمان حمل و نقل کشور و مدیران پایانه بندرعباس هر روز یه قانون جدید توی پایانه میگذارن .
    آیا این اتفاقات محصول تصمیماتی هست که داره اجرا میشه؟؟
    پس نظارت که ازش صحبت میکنن به چه دردی میخوره؟؟
    پس این همه هزینه و تبلیغ برای نصب دوربینهایی که ازش صحبت میکنن به چه دردی میخوره؟؟

    وقتی این موضوع خنده دار تر میشه که بررسی بشه ببینیم اون کسی که این بار را برده توی پایانه و سیستم نوبت مجازی(یا برندینگ کامیونهای تجاری) نوبت هم داشته باشه.
    پس این طرح به اصطلاح 7 روز دقیقا کارش چیه؟؟

    مسئولین محترم پایانه بندرعباس و انجمن صنفی راننده گان بندرعباس این اتفاقات بیخ گوش شما داره میافته!!!!!

  • کارشناس حمل ونقل پاسخ

    با سلام
    نظرات کارشناسی آقای نخعی در صورت فراهم آوردن زیر ساخت های لازم عالی هست.بهتر است به صورت منطقه ای در یک استان اجرا شودتا بتوان در مورد کل کشور تسری داد.مشکل اصلی حمل ونقل ما جزیره ای عمل کردن واحدهای مرتبط،فرسودگی ناوگان،خود مالکیتی رانندگان می باشد.از کل ناوگان فعال کشور که حدود359701دستگاه می باشد 4%آن یعنی 14388دستگاه آن در تملک شرکت می باشد.بنابراین حرف اول و آخر را راننده می زند.ولی اگر راننده در اختیار شرکت باشد الان حمل ونقل ما بمراتب بهتر از ترکیه بود.