بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ نگرانی صاحبان کامیون‌های مسقف از بخشنامه جدید وزارت راه و شهرسازی

این بخشنامه که آخرین مقررات ابعاد و اوزان ابلاغ‌شده برای حمل بار جاده‌ای را شامل می‌شود از همان ابتدا انتقادات زیادی را به همراه داشت و جمعی از فعالان بخش ناوگان بار جاده‌ای را نسبت به مقررات جدید معترض کرد.

نگرانی صاحبان کامیون‌های مسقف از بخشنامه جدید وزارت راه و شهرسازی
تین نیوز |

یک فعال حمل‌ونقلی با انتقاد از بخشنامه جدید وزارت راه و شهرسازی از وضعیت بد صاحبان کامیون‌های مسقف در پی اجرای این بخشنامه شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز یک کامیون‌دار با ارسال مطلبی برای سایت تین‌نیوز از بخش‌نامه اخیر وزارت راه و شهرسازی که در آن مقدار وزن مجاز تردد انواع تریلی ثبت‌شده است و موجب محدودیت حمل بار در جاده‌های کشور می‌شود؛ انتقاد کرد.

این بخشنامه که آخرین مقررات ابعاد و اوزان ابلاغ‌شده برای حمل بار جاده‌ای را شامل می‌شود از همان ابتدا انتقادات زیادی را به همراه داشت و جمعی از فعالان بخش ناوگان بار جاده‌ای را نسبت به مقررات جدید معترض کرد.

دراین‌باره سید مجتبی حسینی به خبرنگار تین‌نیوز، گفت: بنده خاور مسقف چادری مدل کاویان دارم و بر اساس اطلاعات مندرج در کارت ماشین این کامیون ۶ تن ظرفیت دارد درحالی‌که وزن خالی ماشین بیش از 4 تن است و درعین‌حال ظرفیت بارگیری این نوع کامیونت مسقف ۱۲۰۰ کیلوگرم است، که چنین باری اصلاً برای خاور نیست.

وی ادامه داد: تمام کامیونت‌های ۶ تن مشکل تناژ دارند، درصورتی‌که بارهای خاور ۶ تن خالص باید ۲/۵ تا ۳/۵ تن بار حمل کنند.

او ادامه داد: می‌توانید از تمامی کامیونت‌ها خصوصاً مسقف‌ها برگ باسکول خالی و عکس ظرفیت پشت کارت خودرو را بخواهید، همه این مشکل رادارند.

این فعال حمل‌ونقلی بابیان اینکه کل ماشین‌های خاور باید با ظرفیت حدود ۲.۵ تا ۳ تن، بار بزنند درصورتی‌که کامیون‌های ما ظرفیت بار ۱۲۰۰ کیلو بیشتر ندارند ، ادامه داد: حال امثال مابعد از اجرای این بخشنامه باید چگونه کارکنیم تا جریمه نشویم.

وی ادامه داد: ظرفیت یک نیسان سالم بدون مشکل فنی ۱.۵ تن است و کامیونت‌های ما با بخشنامه فعلی کمتر، حتی کامیون‌های ما هنگام زدن بار اساس منزل هم از وزن ۲ تن می‌گذرند و این مشکل بزرگی است که مسئولان باید برای آن راه چاره داشته باشند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده کامیونت مسقف،حسینی پاسخ

    ممنون از شما که درد دل سربازان جادههای کشور رو به گوش مسولین میرسانید تا چاره ای قانونی برای رانندهای خاور،خصوصا خاورهای مسقف پیدا کنند.تمامی رانندگان دعا گوی شما میباشند
    یا حق

  • ابراهیم عباسی پاسخ

    ضمن عرض سلام
    بنده یک دستگاه کامیون فوتون مسقف با ظرفیت مجاز۶ تن با خود وسیله و گازییل مصرفی هستم
    تناژ خالی ماشین بنده باکسر وزن خودم به طورمثال شما صاب بار
    بارخود که حدود۳تن وزن داره
    میتونی طبق قوانین حدود نصف کنید و به ماشین بنده بارگیری نمایید؟

  • احمد پاسخ

    امیدوارم که این مشکل حل بشه واقعا درحال حاضرخاور ازبعضی پبکان وانت ها کمتربازمیزنه

  • عبدالله ویسانی پاسخ

    سلام راننده کامیون الوند هستم سال گذشته بیمه کامیونت ثالث را با سه تن بیمه کردم ولی امسال گفتند باید شش تن بزنید چون بیمه در حین حوادث بیمه نمیدهد مانیز گرفتاریم بارخاور به سه تن نمیرسد د بیمه شش تن میدهیم و این جدای از عدالت میباشد

  • احمد سلمانی پاسخ

    سلام بنده خاور بنز مسقف ۶۱۲ دارم وزن خالی ماشینم ۴ تن و ۷۰۰ میباشد و تا ۶ تن کمتر از ۱/۵ تن باید بار بزنم تا به مشکل نخورم،از مسولین راهور و وزارت راه عاجزانه خواهشمندیم یا ظرفیت خالص بارگیری خاور را ۳ تن کنند یا کامیونتی به ما تحویل دهند که مشکلی بیشتری برای رانندهها اضافه نشود،ممنون

  • علی اصغر فسنقری پاسخ

    سلام کامیون ۶ تنی کاویان دارم.پایه یک هم دارم.
    ۵ ساله کار میکنم.حتی بار پفک هم که بزنم از ۶ تن رد میشه و باید باسکول پلیسراهی بگیرم.از زمانای قدیم هر قانونی گزاشتند یه راه حل براش گزاشتند.مثل ترافیک تهران زوج و فرد کردند بعدش پولیش کردند.خب ماهم اخرش میگن سالی فلان قیمت پول بدید تا بزاریم کار کنید.والا تا بوده همین وضع بوده نون دونی برای حکومت واجب تر از رفاه همه مردم بوده.اینا نمیان ماشین برات عوض کنند که!!فقط پووووول.
    من که غصه نمی‌خورم.چون نه باری هست و نه کاری.جریمه پارو میکنیم تا وقتی که خزانه پر بشه خودشون بگن بسه.

  • مهرداد بندری پاسخ

    با سلام بنده ایسوزو کمپرسی دارم هر چند که تمایل داریم قانونی کار کنیم اما با این اوضاع راه قانونی برویمان مسدود کردن وزن خالی ماشین ۴/۵تن می باشد حالا اگه بنده بخوام قانونی کار کنم ۱/۵تن (۳۰ پاکت سیمان) می تونم جابجا کنم توی مسیر روستایی ۵۰کیلومتری پاکتی ۱۰۰۰تومان کرایه بگیرم بیشتر از این هم کرایه نمیدن میشه ۳۰/۰۰۰ تومان حالا با این کرایه سوخت بزنم و بارنامه ۴۰/۰۰۰تومنی بگیرم، کسی نیست که به باربری ها گیر بده با این مسافت و کرایه بارنامه ۵/۰۰۰تومنم نمیشه از آنطرف ۱۵/۰۰۰ تومن هم باید از جیب بدم تا کارم قانونی بشه کسی هم نیست که منطق داشته باشه بگه آخه با این شرایط راننده مجبوره اضافه تناژ بزنه و بارنامه نگیره لذا از مسؤلان خواهشمندیم که نرخ بارنامه علی الخصوص استان هرمزگان رو تصحیح و همچنین ظرفیت کامیونت ها رو افزایش بدین تا دغدغه همه رانندگان کامیونت داران برطرف بشه و پایبند به قانون باشند.
    باتشکر

  • مهدی پاسخ

    با عرض سلام
    دوستانی که اطلاع دارند آیا کامیونت 8 تن الوند هم مثل 6تن اجازه ورود به شهر را در طول روز داره یا فرق میکنه لطفا راهنمایی کنند؟

  • اکبر پاسخ

    سلام وقت بخیر من از ایلام هستم ایسوزو شش تن دارم میخواستم بگم بخدا کلافه شدیم از دست پلیسا از بس استرس داریم ناراحتی قلبی گرفتیم 150 میلیون پول دادیم گرفتیم که یه لقمه نون برا زن و بچه در بیاریم همش باید بدیم جریمه خاور به این بزرگی دو تن بار واقعا خنده داره دو تن بار مال نیسانه از مسولین خواهش داریم یه فکر بحال ما کنن با این کاراشون مردمو از نون خوردن نیندازن با تشکر

  • داور پاسخ

    باسلام آیابرای کامیون ۶تن که وزن خالی ماشین بیش از 4 تن است و درعین‌حال ظرفیت بارگیری این نوع کامیونت مسقف ۱۲۰۰ کیلوگرم است، که چنین باری اصلاً برای خاور نیست.درصورتی‌که بارهای خاور ۶ تن خالص باید ۲/۵ تا ۳/۵ تن بار حمل کنند.وزارت راه راه حل برای این اندیشیده یا نه؟

  • محمد پاسخ

    من کاویان 6 تن یخچال دارم.تناژ خالی 5050 کیلوگرم هست یعنی فقط 1 تن مجازم بار بزنم درحالی که اعلام بار زیره 3 تن نیست.تکلیف من چیه؟کی پاسخ گوی

  • ناشناس پاسخ

    کامیون ۶۰۸ به ۸تن و۸۰۸ به ۹تن این درحالی است که در قانون راهداری فشار بر روی محور راهنما ۸تن است وبروی محور متحرک ۱۳تن است ودرحالی است که۹و۸تن برروی دو محور هیچ اسیبی به جاده نمی زند با تشکر

  • فرامرز پاسخ

    باسلام
    برای حل معضل خودروهای اسقاطی باید مجوز ور ود به دارنده خودرو اسقاطی داده شود هردارنده یکدستگاه درمرحله اول درمراحل بعدی تا دودستگاه هم داده شود اینکار جلوی رانت را میگیرد محدودیت سال ساخت کشنده های وارداتی برداشته شود. کشند های خارجی بسیار تمیز وقابلیت دارند ومانباید ارز زیادی بابت مدل بدهیم مثلا مدل 2005 با مدلهای بالاترش چندان فرقی نداره ولی مدل 2014 و13 سه برابر قیمت هست کشنده 2006بسیار مرتب و تمیز میشود 6000 تا 7000 دلار خریداری کرد مسئولین با مردم کنار بیایند ود خالت بنفع رانت خوران نکند محدویت مدل برداشته شود ارز بیخودی خارج نشود ور اننده زحمتکش بتواند خریداری کند .دست واسطه شرکتهای حمل ونقل کوتاه باید شود مستقیما به راننده. دارنده خودرو اسقاطی مجوز داده شود .

  • صادق جعفری پاسخ

    خدا عقل بده تا درک کنند بادسان با این هیکلش توانایی جابجایی بار بیشتر از ۲/۵ را دارد !

  • حمید پاسخ

    تورابخدانکنیدظلم نکنیدیعنی مردن فقط برامردم عادیه شمامسئولان مردن ندارید مال خودشونم نمیزارید باهاش کارکنندیارشوه وجریمه خدادیگه ضریادتون راوراندازه هم ترابری وهم انتظامات جاده

  • امیررضا پاسخ

    سلام خسته نباشید
    خواهشمندم صدای من را به مسئولین برسانید
    دلالان پایانه بار درحق رانندگان بسیار ظلم میکنند پدرم دارای کامیون خاور بنز روباز هست
    از ایشان برای بار مبلغ 300هزارتومان
    با عنوان کمیسیون گرفته شده است
    کرایه بار حتی مخارج کامیون خاور را هم کفاف نمی دهد
    متشکرم از توجه شما

  • سعید پاسخ

    بنظر من راننده ، اکثر قوانین باید بازبینی بشن آن هم توسط افراد کاربلد و کسی ک تجربه کامیون و کامیونت داشته باشه داشته باشه

  • احسان پاسخ

    باسلام.الان در حال حاضر نیسان داره ۲تن الی ۳۵۰۰تن بار میزنه چرا پس هزینه پاییه دو باید بدیم با کارت هوشمند در حالی که نیسان هیچی نمیخواد.

  • فقط کاویان پاسخ

    من کاویان دارم چند وقط دارم کار میکنم ۲ماهی میشه بار کوهدشت میزنم 1ملیون تومان صافی برام ۵۰۰ میمونه

  • علی اصغر زارع پاسخ

    با سلام .بنده کامیونت یخچالی دارم برای تغییر کاربری اقدام کردم میخوام مسقف کنم الان هر اتاق سازی میرم میگه باید اتاق نو بگیری و تازه باید یه فاکتور اتاق به مرکز تعویض پلاک تحویل بدی که هزینش ۱۵۰۰۰۰۰ میلیون هست .اگه قرار باشه اتاق نو بخرم پس چرا باید یه پول جدا گانه به فا کار بدم پس این قانون کجاست کم بیکاریم الانم بائو ۱۵۰۰۰۰۰ میلیون بابت فاکتور به دلال بازی بدم

  • علیرضا اکبری پاسخ

    سلام ممنون من خودم راننده کامیونت مسقف هستم همین مسئله دغدغه همه راننده ها مباشد

  • ناشناس پاسخ

    تنها راه کاری که باعث میشه قضیه تناژ راننده ها خاور حل بشه خاورهای ۸۰۰ رو مجاز به رانندگی با پایه دو کنن الان هر جا بریم برا بار بگیریم اصلن کم پیش میاد سبک بار پیدا کرد

  • سعید پاسخ

    باسلام خدمت پرچمداران اقتصاد مملکت والا با این وضعی که درست کردن ادم نمیدونه چی بگه با ماشین شش تن بخوای ۱۲۰۰ بابزنی اصلا به ریش ما رانندها میخندن اقایی که میشینی زیربادکولر قانون وضع میکنی یه قانونی بزار که همه راضی باشن نه اینکه جنابعالی توخونت بخوابی جیبتو پرازپولهای ناحق امثال ما کنی ماهم زجروبدبختی بکشیم تو جادها مملکت ما صاحب نداره اگه داشت که این وضعش نبود ۴۵۰ ملیون بدی ایسوز ۶تن باهاش ۱۲۰۰باربزنی

  • محمدمهرابادی پاسخ

    چه جوریه کامیونت کاويان بار خاور 608بايد بزنه ولی گواهینامه باید پایه یک باشه بخدا ما که اسیر شدیم بخدا خرج خودش هم بااین شرطقانونهايي که گذاشتن در نمیاد اگر کارت 6500جمعا منظورمه باشه پایه یک میخواد70006000تن جمعا باشه دو تورو خدا یه پیدا بشه بگه ما باید چیکار کنیم بخدا تو قصدش موندیم با این اوصاف

  • راننده کامیونت مسقف سعید پاسخ

    سلام خسته نباشید میگم خدمت همه خبرنگاران تین نیوز عاجزانه خواهش دارم ازتون باز هم گزارش تهیه کنید در رابطه با اضافه بار کامیونت های مسقف تمامی کامیونت های ما که مسقف یا یخچال دار هستند مشکل اضافه تناژ داریم.قیمت صفر وخشک حداقلی این کامیونت ها ۳۰۰میلیون تومان شده. با ظرفیت ۱تن مجاز به بارگیری.جریمه های دوربین های باسکول در حین حرکت کمر شکن شده با این شرایط اقتصادی راننده های کامیون ظلم هستش.خواهشا عاجزانه به دادمون برسید.

  • کاوه پاسخ

    باید پایه 2 با خاور تا 10تن بشه کارتها باید عوض بشه

  • علی پاسخ

    اگر بخوای ماشینت توان حمل بار بیشتر داشته باشه کامیونت باید شاسی قوی و چرخ های بزرگتر داشته باشه ولی طنز تلخ ماجرا اینجاست که شما هر چقدر شاسی کامیونتت کلف تر بشه و چرخات قوی ترو بزرگتر وزن ماشینت بیشتر میشه و هرچقدر وزن کامیونتت بیشتر بشه اجازه حمل بار کمتری رو داری!!!!!اگر ماشین کاویان من شاسیش از این هم کلف تر بود و چرخاش قوی تر بود دیگه اجازه بار زدن اندازه نیسان که فقط چهار چرخ داره رو هم نداشتم و باید اندازه پیکان وانت بار میزدم!!!!اینه کشوری که کسانی که قدرت تفکر و درایت کافی ندارن مسولیت های اساسی اون رو تصاحب کردن و به عجیب ترین شکل ممکن اداره میکنن

  • وحید پاسخ

    با سلام همه دوستان اومدن گفتن مسقف یا یخچال داریم آقایان من بادسان بغل بازشو دارم بخدا وزن خالیش 5100 هست این مشکل برای رو بازها هم هست واقعا برای خاور دارها شده مشکل ارزش نداره بری یک بگیری هشت تن سوار شی باید بری تک بخری که هیچ کس پولشو نداره لطف کنید یه فکری بحال تناژ کنید تو رو خدا

  • امین پاسخ

    با سلام اقا واقعا مزخرفه ایسوزو ۶ تن با ۸تن چه فرقی با هم دارن غیر از دیفرانسیل پس چرا ظرفیتشون با هم فرق میکنه هر دوشون ۲

  • بنام خدا پاسخ

    سلام حاصل بیست پنج سال کارم رادادم ماشین کاویان 6 تن خریدم بااین حال تناژ بار نمیتونم کار کنم باری نیست که بماشین من بخوره ما باید تاوان اشتباه کدام مسعول بدیم

  • روح اله کبیری پاسخ

    سلام من یک کامیون بادسان مسقف دارم‌ وزن خالی این کامیون 5200 کارت ماشینم هم 6تن اخ این چه قانونیه به خدا دو تا تصادف کردم هر دو تاش به خاطر ترس از پلیس به خاطر اینک اضافه بار داشتم بوده که میخاستم شبانه خودم رو برسانم به مقصد که متاسفانه خوابم برد وهزینه های سنگینی برام داشت تورو خدا خودتون قضاوت کنیدبرا کامیونهای 6 تن واقعا این یک مشکل بزرگیه

  • روح اله کبیری پاسخ

    سلام مگه این کامیونها چه در امدی دارند که هر کجا برای هر کاری که میخاهیم انجام بدهیم باید هزینه های بی خود و یک جورایی بی انصافانه پرداخت کنیم یکی از این هزینه اینه .البته من کامیون خودم رو مثال میزنم که یک بادسان 6 تن با کاربری اتاق چوبی میباشد که به مسقف چادری باید تغییر پیدا کنه
    وقتی میری برا تغییر کاربری میگن باید برویدبه یکی از کارگاههای اتاق سازی که ما معرفی میکنیم‌ وتلفنش رو هم میدهند که با اون هماهنگ بشه وقتی با اون کار گاه تماس میگیری برا تایید اتاق میگه لازم نیس بیایید مبلغ یک میلیون دویست هزار تومان بریزید به حساب تا یک فکتور برای شما بفرستم که مثلا اتاق رو اون کارگاه ساخته اخه این حقه‌ مگه خود راهنمایی رانندگی کارشناس نداره ویک مسأله دیگه این همه اتاق ساز هست که کار انها چندین برابر بهتر ازین شرکتهایه که معرفی میکنند تورو خدا بیایید جلوی این هزینه هایی که داره کمر کامیون دارا رو میشکنه بگیرید با سپای

  • محمدرضایی پاسخ

    باسلام من یک دستگاه ماشین بادسان مدل 83خریدکردم ولی به دلیل اینکه فنی خوبی نداشته بود نتوانستم قست ماشین رابدهم به همین دلیل ماشین درسال 94ازطرفه آگاهی ماشین مصادرشدوداخل پارکینگ رفت که نزدیک به پنج سال هست که توقیف شده ایاترحه بخشودگی شامل این ماشین میشود که من بتوانم آزادش کنم ممنون میشم اگه کمکی کنی

  • علی رمضانی هستم ازکرمان پاسخ

    باسلام اره درسته کامیونت مسقف مشکل تناژ باردارندمنم یک کاویان مسقف دارم وزن خالیش 4تن750 هست من بایداندازه وانت باربزنم تاپلیس جریمه ام نکنه هرچه اگه خالی هم باشم چون کم شانسم وهمه مدارک ماشین باماشین ورانندگی بنده درست باشه بازبرادران زحمت کش پلیس منوجریمه میکننداین ازقبل ازدیدنشون میفهمم بدون بروبرگردچون خیلی توچشم هستیم غیرممکنه بزارندبدون جریمه بریم

  • خودم کردم ک لعنت برخودم باد پاسخ

    نگران خزانه مملکت نباش یکی اختلاس میکنه خزانه خالی میشه نگران خودت باش ک با این اسفالت داغون هم ماشینت داغون میشه هم خودت بعد باین لوازم یدکی گران بی گیفیت دولت کلا کی ب فکر راننده و ماشینش هست؟ ما فقط حمال مفت هستیم چ از صاب بار چ از دولت.

  • رضا پاسخ

    شما را قسم به کلام خدا یک کاری برای تناژ خاور بکنید کارتش 6تنه وزن خود ماشین4.5تن.هست چکار کنیم. بار کمتر از4تن برای خاور نیست.

  • رضا قنبری پاسخ

    سلام بنده فتون 6تن دارم و زن بدون بار4/5بایخچال دیروز رفتم بار بزنم وزن بار بود 2تن نتونستم بزنم نیسان زدو برد 2تون بارو آیا من باید بارنامه بگیرم یا نیسان

  • راننده پاسخ

    با سلام بنده ایسوزو 6تن جدید دارم شاسی بنده 5/20هسته اتاقم 5/70چطور معاینه فنی باید بگیرم تازه مشکل تناژ هم داریم

  • ابراهیم زاده کمالی پاسخ

    پرداخت خلافی

  • محمد محمودی خطیبی پاسخ

    سلام وقت بخیر .با تشکر از همکار عزیزمون که درد دل ما رو به گوش مسئولین میرساند ،بنده کامیون کاویان ۶ تن دارم و سبکترین بار که میتونم بزنم سینک ضرفشویی است که بازم حد اقل ۵۰۰ کیلو اضاف دارم و هر دفعه جریمه .در واقع تو یه سرویس رفت و برگشت حد اقل دو تا جریمه باسکول دارم .جریمه اش به جای خود دائم استرس داریم و نگران پلیس و پلیسراهیم .با تشکر از سازمان پلیس راهور و همکاران عزیز👑

  • رشیدزاده پاسخ

    سلام.بنده راننده کامیون بادسان8تن هستم.
    چهار مشکل اساسی وخیلی مهم وجود داره.
    1- باید کامیونهای 8تن هم گواهینامشون پایه2 بشن چون فرق چندانی بین6تن و8تن از نظر فنی وجود نداره.
    2- چرا کمیسیون بارنامه خاوری که کرایه اش 2 تومن هست با یک کامیون تک که کرایش تا 7تومن هم میرسه باید یکی باشه؟!!
    ۳- کامیون بادسان بصورت خالی حدود 600 کیلو از ایسوزو سنگینتره و کارشناسان محترم بدون در نظر گرفتن این موضوع کارت ماشین رو صادر کردن و در هر شرایطی به کامیونهای بادسان ظلم میشه.
    4- کارت سوخت همه راننده ها بصورت مساوی شارژ نمیشه و با توجه به اینکه راننده های خاور فشار مضاعفی رو متحمل میشن و فشار کاری بیشتری دارن بعضی از راننده ها همیشه مشکل سوخت دارن.
    کامیون ما 110لیتر روزانه شارژ میشه ولی بعضیا 180 لیتر و این عادلانه نیست.
    مسئولین محترم لطفا بیشتر دقت کنید و از چند کارشناس کار بلد و با تجربه بخواهید تا کاری کنن که حق راننده های خاور تضعیف نشود.
    لطفا بررسی کنید مسئولین محترم.
    با تشکر‌.

  • ناشناس پاسخ

    سلام بنده خاور ۶۰۸ دارم که وزن خالی اش ۴۲۰۰ کیلو گرم است با این حال چندتن میتوانم بار کنم که با ظرفیت کامیون جوردربیاد اتاق باری چوبی هست آیا بار ۲ تنی هست برای اتاق ۴ متری،تغیر کاربری هم نمیدن حداقل مسقف کنیم خشکبار سبک بار بزنیم

  • کریم پاسخ

    واقعا این کارشناسی توسط چه کسی یا کسانی انجام شده؟اخه میشه مگه یه کامیون باید ۱۲۰۰ بار بزنه تا جریمه نشه؟ الان وانت پیکان و مزدا تو تره بار ۱تن به بالا میزنن بعد ۶۰۸ پول بارنامه بده کارت هوشمند بگیره بره ۱۲۰۰ باربزنه؟ واقعا تو مغز این مسولیین چی میگذره یا چی هستش .

  • ناشناس پاسخ

    سلام وقتتون بخیر دوستان من میخواهم پژو ۲۰۷صفر را بدهم یه بادسان بگیرم ک کار کند ارزش دارد؟ کدوم بهتره مسقف کفی؟

  • کامران پاسخ

    برادر نظرات رو بخون بعد برو ۲۰۷ رو بده بادسان بگیر . میخوای خودتو بیچاره کنی بسم الله

  • مجتبی مسلمی پاسخ

    سلام خدمت دوستان
    کامیونت ۱۱ تن امیکو دارم، مدل ۸۶، میخواستم بدونم امکانش هست که تغییر وضعیتشو به مشبک فلزی(مرغی) ،تغییر بدم؟!

  • محمدبختیاری پاسخ

    بنظرم خاور ۸۰۸بخرین بخدا یه ماشین کم استتحلاک وتناژداری هم هست چهارتن فیکس بهش میخوره بار اونوقت توسرازیری خلاص کن حال میکنی میزنی روترمز

  • محمد پاسخ

    از بار بارکونها میخوام که به تناژی که پلیس راه داده پایبند باشند اگه اضافه بزنی ما راننده ها هم راه وچاهشو بلدیم کاری میکنیمکه به چاه افتی به خودت و خانوادت رحم کن خودت

  • ناشناس پاسخ

    یگ نیسان بخر ده تن بارش کن بارنامه گواهینامه هوشمند نمیخواد کامیونت ساختن باهش بری تفریه نه برا بار چه توقه بیجا از مسئولین داری. موقع که خالی پیری آی کیف میده زشت. کامیونت بار بزنی

  • محمد پاسخ

    نظربنددرموردراننده تریلرها وصاحب بارها بنده خاورمسقف ۶تن دارم باربری ها یا صاحب کالاهای بارهای سنگی را امسال بنده جابه جامیکنن ولی متاسفانه همان که باری با وزن کم یا کمتراز تناژباشد کرایه مختضری به رانندهای تریلی ها میدن کرایه خیلی ناچیزی راننده های تریلی میگیرن وبار رو جابجا میکنن هرچند هرچندرانندهای تریلی کرایه خودشونو از بارخودش میگیرن اینم اضافه به قول خودرانندها اینم خرج راه با جادشون

  • محمد پاسخ

    تو این کشور گویا یه عده باید کار کنند ویه عده مثل انگل بخورند یک بار خاوری که کرایه آن بین ۳ تا ۴ ملیون هست نزدیک به ۲ ملیون به عنوان بیمه وکمسیون باید داد آخه تا کی اینهمه حق کشی

  • علی پاسخ

    یعنی باید بالای یک میلیارد بدی بار کمتر از نیسان بزنی خوب ادم نیسان میگیره

  • مجتبی پاسخ

    سلام ای کاش اداره راه اینهمه دقدقه اضافه بار داره ی کم به جاده ها برسه بفکر خودشه درامد کسب کنه

  • سلام راننده فورس هستم پاسخ

    چراشرکت اتاق دوتنی واسه کامیوناش نمیزنه مثل نیسان که ما از پلیس راه راحت بشیم