جابهجایی سالانه 10 میلیون تن کالای ریلی در گیلان
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: سالانه چهار میلیون مسافر و 10 میلیون تن کالا در گیلان با راهاندازی راهآهن قزوین رشت جابهجا میشود که مزیت بزرگی برای این استان در کشور است.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: سالانه چهار میلیون مسافر و 10 میلیون تن کالا در گیلان با راهاندازی راهآهن قزوین رشت جابهجا میشود که مزیت بزرگی برای این استان در کشور است.
به گزارش مانا گیلان، محمدحسین اصغریان در جریان نشست با معاون هماهنگی و امور اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی قزوین و گیلان از بندر انزلی به اهمیت این بندر اشاره و اظهار کرد: بندر انزلی سکوی صادرات استانهای شمالی ایران و روسیه است.
وی گیلان را یکی از استانهای مهم در حوزه مبادلات تجاری با کشورهای خارجی از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه عنوان کرد و گفت: یکی از مزایای مهم گیلان در حوزه حمل و نقل دریایی بوده و توسعه زیرساختهای بندری طی سالهای اخیر افزایش فزایندهای داشته است.
وی به جابهجایی میزان کالا با راهاندازی خط ریلی مذکور اشاره کرد و یادآور شد: با راهآهن قزوین رشت سالانه 4 میلیون مسافر و 10 میلیون تن کالا در گیلان جابهجا میشود که مزیت بزرگی برای این استان در کشور محسوب میشود.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: سالانه چهار میلیون مسافر و 10 میلیون تن کالا در گیلان با راهاندازی راهآهن قزوین رشت جابهجا میشود که مزیت بزرگی برای این استان در کشور است.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در نشست مذکور قزوین با بیان اینکه این استان با 12 استان کشور در غرب، شرق و تهران همجوار است، گفت: استان قزوین به عنوان یک بارانداز ملی نقش مهمی ایفا میکند.
منوچهر حبیبی افزایش سطح همکاریهای دو استان در حوزه اقتصادی را با برگزاری نشستهای مشترک تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: گیلان با برخورداری از شبکه حمل و نقل قوی میتواند مانند استان قزوین با کاهش زمان و قیمت تمام شده بستر فعالیتهای اقتصادی موثری را برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان فراهم کند.
به گزارش مانا، معاون استاندار قزوین، اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین و معاونین استاندار گیلان و اعضای اتاق بازرگانی این استان و جمعی از متخصصان این حوزه روز پنجشنبه با حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان دیدار کردند و در خصوص ارائه توانمندیهای بنادر گیلان و ظرفیتهای موجود برای سرمایهگذاری در این بنادر به گفتگو پرداختند
منبع:
سايت خبری مانا
با سلام
برای تحقق آمار اعلام شده در زمینه حمل مسافر لازم است تا روزانه حدود 11 هزار مسافر در مسیر یک خطه قزوین - رشت با قطار حمل گردد ؟ یعنی بیش از تعداد مسافری که هم اکنون در مسیر دو خطه تهران - مشهد حمل میگردد
فراموش نکنیم که به دلیل کوتاهی مسیر تهران به رشت و وجود رقبای پر طرفداری مانند اتوبوس و سواری های مسافرکش در این مسیر ، برای جذاب نمودن حمل و نقل ریلی برای مسافران باید به جای استفاده از قطارهای طویل با تعداد واگن زیاد ، از قطارهای کوتاه با فاصله زمانی حرکت کمتر استفاده کرد و چون کنترل ترافیک عبوری در مسیرهای تک خطه بسیار دشوار و زمان بر است و از طرفی ماهیت باری مسیر ریلی فوق که به جهت ترانزیت بار در کریدور جنوب به شمال طراحی شده است و حمل بارهای ترانزیتی در این مسیر در اولویت قرار دارد، آمار اعلام شده از سوی معاون محترم استاندار گیلان مبنی بر حمل سالیانه چهار میلیون مسافر در کنار حمل 10 میلیون تن بار ، غیر کارشناسانه است
مهرداد فرشیدی ، مدرس دانشگاه و کارشناس حمل و نقل ریلی ، جاده ای و هوایی