◄ متروی قزوین – هشتگرد نوید رونق وشکوفایی
علی محمد زمانی در جلسه هم اندیشی بررسی طرح مترو قزوین-هشتگرد در خانه صنعت، معدن و تجارت گفت:اجرای طرح مترو قزوین-هشتگرد کاهش چشمگیر ۴۰درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد.
علی محمد زمانی در جلسه هم اندیشی بررسی طرح مترو قزوین-هشتگرد در خانه صنعت، معدن و تجارت گفت:اجرای طرح مترو قزوین-هشتگرد کاهش چشمگیر ۴۰درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد.
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، زمانی اظهار کرد: طرح راه اندازی مترو قزوین_هشتگرد در حال حاضر از طریق خانه صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری می شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد:مترو باعث رونق و شکوفایی استان شده و تردد مردم استان های اطراف را به قزوین آسان تر می کند که این امر رونق گردشگری را به همراه دارد.اجرای پروژه احداث متروی هشتگرد به قزوین یکی از کلیدی ترین پروژه های توسعه ای استان قزوین است.
زمانی بیان کرد:با راه اندازی متروقزوین-هشتگرد می توان در تسهیل تردد مردم بین ۱۰استان کشور را فراهم میکند،صرفه جویی چشمگیر ۴۰درصدی در مصرف سوخت، جلوگیری از تصادفات جاده ای و خسارات سنگین جانی و مالی، انتقال بخشی از ترمینال غرب تهران به قزوین و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از جمله مزایای طرح مترو قزوین-هشتگرد به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح سرمایه گذاری برای ۷۰کیلومتر از مسیر باید انجام شود در حالی که بهره برداری ما از ۱۴۰کیلومتر مترو است بنابراین این امر هم از دیگر مزایای اجرای طرح است.
زمانی عنوان کرد:با توجه به اینکه هزینه دو بانده کردن مسیر تهران-قزوین کمتر است طرح مترو باز هم با مخالفت وزیر راه روبرو می شود هزینه اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
طرح احداث متروی هشتگرد به قزوین در حالی در سال ۸۵ کلید خورد که قرار بود بر اساس آن قطار شهری پس از رسیدن به شهر جدید هشتگرد در طول مسیری ۷۴ کیلومتری و پس از عبور از ۵ ایستگاه نظرآباد، آبیک، کاسپین، محمدیه به شهر قزوین میرسی اما با گذشت ۹ سال هم اکنون سرنوشت این طرح در هاله ای از ابهام است
برای متروی هشتگرد قزوین عملا کاری صورت نگرفته اما برای دو بانده کردن راهآهن تهران قزوین خیلی از کارها انجام گرفته والان به شدت دنبال اتمام این پروژه هستند. به دلیل اینکه به زودی مسیر ریلی تهران قزوین به خاطر کریدور شمال جنوب و همچنین اضافه شدن بار ترافیک راه آهن های ارومیه و اردبیل و رشت و ... و همچین طرحهای شهرداری برای استفاده بشتر از نقل و حمل حومهای راهآهن برای حمل مسافر بسیار پرتراکم خواهد شد.
با سلام طرح مترو قزوین مسخره هست.مانند مترو امل.مترو گفتند نه اینکه استانها را وصل کنند. اتصال بین استانی با قطار سریع السیر هست نه مترو که یک حمل و نقل شهری و بین شهرهای اقماری است
درحالیکه ما برنامه 4 خطه تهران کرج داریم و دو خطه قزوین کرج ، و برقی کردن خط تهران تبریز ،دیگر ساخت مترو چه توجیهی دارد. مترو برای شهرهای اقماری کلانشهرها هست. هشتگرد از اقمار کرج هست. درحالیکه قزوین از اقمار هیچ شهری نیست. دراینده با ساخت قطار برقی پرسرعت تهران قزوین زنجان تبریز و مدت سیر بسیار پایین ،مترو این خط اصلا توجیه نخواهد داشت.
الان شهر اسلام شهر با جمعیت میلیونی و فاصله اندک دولت مترو نمیکشد چگونه برای قزوین با فاصله طولانی و جمعیت کمتر توجیه مترو میکنید.
قزوین نیازی به مترو ندارد.قطار حومه ای تهران قزوین خود نیاز ها تامین میکند.حال با چند خطه شدن و برقی شدن دراینده ،مسافران قزوین باسرعت بالا و در زمان کمتر خواهند امد .پروژه مترو یک موازی کاریست