بازدید سایت : ۶۱۱۷۶
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خبر داد

کاهش سرفاصله حرکت قطارها در شلوغ‌ترین خط مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر استفاده حداکثری از توان مترو برای سرویس‌دهی مناسب به مسافران، گفت: پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط2، 3 و 4 متروی تهران این زمان در خط یک هم کاهش یافت.

کاهش سرفاصله حرکت قطارها در شلوغ‌ترین خط مترو
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر استفاده حداکثری از توان مترو برای سرویس‌دهی مناسب به مسافران، گفت: پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط2، 3 و 4 متروی تهران این زمان در خط یک هم کاهش یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، نوبخت با اشاره به اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود، اولین اولویت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است، افزود: در حال حاضر تنها راه برون رفت از آلودگی هوا و ترافیک تهران، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی درون شهری است که به این منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارها و خدمات رسانی هرچه بهتر در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با تلاش های انجام گرفته در مدیریت جدید شهری در طی هفته های گذشته سرفاصله حرکت قطارها در خطوط دو، سه و چهار کاهش یافت و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته با مدیریت تعمیرات و نگهداری قطارهای مترو و افزایش تعداد قطارهای فعال، کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط یک نیز از ۵ دقیقه به ۴ و نیم دقیقه رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه خط یک متروی تهران شمال شهر پایتخت را به جنوب متصل کرده است، خاطرنشان کرد: این خط با تمام خطوط متروی تهران در ایستگاه های شهید بهشتی، امام خمینی(ره)، دروازدولت و مولوی تقاطع داشته و همواره حجم بالای مسافر را جابه جا می کند، قطعاً کاهش سرفاصله حرکت قطارها می‌تواند باعث روان شدن تردد مسافران در این ایستگاه‌ها شود.

نوبخت با بیان اینکه ایجاد این تغییرات در خط یک موجب کاهش ازدحام جمعیت به ویژه در ایستگاه‌های تقاطعی می‌شود، افزود: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم تعداد اعزام قطار در این خط را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت خط یک و دسترسی آسان آن به حرم مطهر امام خمینی (ره)، بهشت زهرا و حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و استقبال زیاد شهروندان محترم در روزهای پنجشنبه و مناسبت های خاص، گفت: با این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در تلاش هستیم تا گامی دیگر در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از این ناوگان به خصوص در روزهای پایانی هفته که با افزایش تردد خوردهای شخصی همراه هستیم، برداشته شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    اگر خط 6 و 7 با تلاش شهرداری نقایص رفع و افتتاح شوند بخش زیادی از ترافیک خطوط دیگر را جذب میکنند مطمئنا یک بالانس توازن بوجود می اورد. مثلا خط 6 خودش با حرم عبدالعظیم حسنی نزدیک تر است اینجا مسافران خط یک را به 6 منتقل میکند و یا خط 7 خود به بازار بزرگ تهران میرود اینجا هم بخشی از مسافران خط یک جذب میشود مطمئنا فشار جمعیت بر خط کاهش خواهد یافت