◄ دلیل کندی فرآیند نوسازی تاکسی در کشور / اجبار در استفاده از یک بیمه خاص
تیننیوز| مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور از اصرار برخی بانکها به جهت بیمه اجباری متقاضیان نوسازی، گلایه کرد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، مسعود طبیبی با اشاره به این نکته که به دلیل کمبود منابع نزد بانکهای خصوصی نوسازی با کمی کندی فرآیند روبرو است، اظهار داشت: اجبار به استفاده از بیمه بانک پارسیان در قسمت بدنه، بسیاری از متقاضیان نوسازی را با مشکل مواجه کرده است.
وی در ادامه سخنان خود در گفتوگو با این شبکه خبری، افزود: در توافقی که وزارتکشور با بانکهای ملت، تجارت و پارسیان صورت داد اجباری در استفاده بیمه اجباری بانک عامل وجود ندارد اما، این بانک به هر دلیلی نسبت به اینکار اصرار دارد.
طبیبی با بیان اینکه «عدم تمکین بانک پارسیان از متن توافقنامه شاید کسری بودجه باشد»، گفت: در متن دستورالعملی که با همراهی وزارتکشور و سازمان دهیاریها و شهرداریها و بانکها تنظیم و امضاء شد، مقرر است تا اجباری در استفاده از بیمه خاصی به مراجعین وجود نداشته باشد که متاسفانه بانک پارسیان از این امر تبعیت نمیکند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور با اشاره به همکاری خوب بانک ملت و تجارت در نوسازی تاکسیها، ابراز داشت: در طرح نوسازی بیش از 60 هزار تاکسی فرسوده ثبتنام کردند که در تلاش هستیم تا 30 هزار سهمیه باقیمانده را به نوسازی وانتبارها اختصاص دهیم.
وی سهم نوسازی تاکسیهای فرسوده را 90 هزار وام عنوان کرد و گفت: این تعداد تنها 2500 دستگاه تاکسی توانستهاند از بانک پارسیان تسهیلات دریافت کنند و مابقی از میان بانک ملت و تجارت یکی را به منظور دریافت وام انتخاب کردهاند.
طبیبی با تاکید بر حفظ سود تسهیلات با نرخ 3 درصد در نوسازی تاکسیهای فرسوده، افزود: بیش از 30 هزار وانتبار فرسوده در کشور وجود دارد که اتحادیه سعی دارد در استفاده از وامهای کمبهره اقدامات نوسازی آنها را، در دستور کار قرار دهد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، خاطرنشان کرد: تقسیم کار در نوسازی از سوی دولت صورت میگیرد و این اتحادیه نقشی در انتخاب بانکهای عامل ندارد و لذا، اقدامات بانک پارسیان باید از سوی دولت مورد دقت نظر قرار گیرد که بهطور قطع اینگونه خواهد شد.