◄راهداری در پی بودجه بحران
رئیس سازمان راهداری در گفتگو با خبرنگار تیننیوز با اشاره به کاهش بودجه راهداری در سال آینده اظهار داشت: ما هرساله از محل ماده 12 مدیریت بحران اعتباراتی را درخواست میکنیم و دولت تصویب میکند و این مبلغ در اختیار سازمان گذاشته میشود، برای اینکه در مواقع بحران ما بتوانیم همکاریهای لازم را انجام بدهیم، مبلغی که تصویبشده بود چیزی در حدود 5000 میلیارد ریال بود اما مانند بقیه ردیفهای اعتباری بخش کوچکی از این مبلغ اختصاص دادهشده است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ داود کشاورزیان در خصوص نحوه و محل صرف این ردیف اعتباری اظهار داشت: ما امسال هم درخواست مشترکی را با امضای وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور تقدیم دولت کردیم که به امید خدا، در صورت تصویب در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت که بتوانیم این مبلغ را برای تجهیز راهدارخانهها و تعمیرات اساسی ماشینآلات صرف کنیم که در مواقع بحرانی مشکلی برای کمک کردن نداشته باشیم.
کشاورزیان همچنین در ادامه این گفتگو در خصوص سامانه سپهتن که این روزها کانون توجهات قرارگرفته نیز اظهار داشت: میزان فعالیت راننده و میزان فعالیت ناوگان را در قالب اطلاعاتی ارزشمند به ما ارائه میدهد، ما میتوانیم زمان و سرعت حرکت ناوگان را کنترل کنیم، بر طبق قوانین موجود امروز رانندگان حداکثر زمانی که میتوانند رانندگی کنند 9 ساعت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر کنترل اینکه رانندگان چند ساعت رانندگی داشتهاند از طریق دستی و با ثبت ساعت مشخص میشود، اما پس از نصب تجهیزات سپهتن بر روی خودروها این کار دیگر به شکل دستی نخواهد بود و کاملاً خودکار روی سیستم ثبت خواهد شد.
او ادامه داد: در حال حاضر تخلفاتی وجود دارد، یعنی ممکن است امروز یک راننده از صورتوضعیت راننده دیگر استفاده کند، بارها پیشآمده که شخصی خودش را بهجای دیگری جا زده، اما با نصب سپهتن، راه برای چنین مسائلی بهکلی بسته میشود و این سیستم دقیقاً کنترل میکند که آیا صورتوضعیت متعلق به خود راننده است یا خیر.
کشاورزیان در انتها گفت: نهایتاً باید عرض کنم که این سیستم علاوه بر جلوگیری از هرگونه تخلف، میتواند اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار مدیران و مسئولین بگذارد که تأثیر مثبتی در تصمیمگیریها خواهد داشت.