بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری تهران، خبر داد:

◄ اولویت شهرداری کاهش تلفات ترافیکی در پایتخت

◄ اولویت شهرداری کاهش تلفات ترافیکی در پایتخت
|

تین‌نیوز| معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری تهران مهم‌ترین اولویت این سازمان را کاهش تلفات ترافیکی در پایتخت دانست.

به گزارش تین‌نیوز، سیدمازیار حسینی در جلسه نظارت ستادی منطقه 16 شهرداری تهران، با تأکید بر لزوم به‌کارگیری مشاوران جامع، مانع و کامل از سوی شهرداری‌های مناطق برای انجام کارهای ترافیکی، اظهار داشت: مشاوری که کار به آن سپرده می‌شود، باید نسبت به اصل ترافیک، اصل سازه و اصل معماری آگاهی و اشراف کامل داشته باشد و تا وقتی مشاوری از این اصول سه‌گانه برخوردار نباشد، نباید صلاحیت آن به منظور سپردن کار، مورد تأیید قرار بگیرد.
 
وی در ادامه، افزود: البته مشاوران، علاوه بر اصل مهم معماری باید با موضوع طراحی شهری نیز آشنایی کامل داشته باشند تا اِلمان‌های شهری با کارکردی که برای آن تعریف شده، طراحی و اجرا شوند و تمامی طرح‌هایی که در مقیاس‌های شهری مطرح هستند، از پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی گرفته تا ایستگاه‌های مترو، باید کارهای فاخر و کارآمدی باشند که قبل از اجرا به تأیید معاون شهردار تهران رسیده باشند.
 
معاون شهردار تهران با اعلام این‌که بزرگ‌ترین پارک آموزش ترافیک تهران که با مساحت 41 هزار مترمربع در خیابان بعثت در منطقه 16 واقع شده، به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تأکید کرد: چهار محور فدائیان اسلام، شهید رجایی، دشت آزادگان و شهید دستواره، از پر حادثه‌ترین معابر منطقه 16 محسوب می‌شوند و این در شرایطی است که با اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم، تلفات ترافیکی منطقه از 17 نفر در نیمه نخست سال 94 با 59 درصد کاهش به 7 نفر در نیمه نخست سال 95 کاهش پیدا کرده و منطقه 16 از نظر کاهش تلفات ترافیکی، بعد از منطقه 18 رتبه دوم را بین 22 منطقه تهران کسب کرده است.
 
به گزارش روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل وترافیک، حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که شهر و معابر شهری برای تردد تمام شهروندان از جمله نابینایان، جانبازان و معلولان و آن دسته از شهروندانی  که از ویلچر استفاده می‌کنند، ساخته شده و همه شهروندان باید بتوانند از شهر و فضاهای شهری استفاده کنند، ابراز داشت: معاونت‌های حمل‌ونقل و ترافیک هر یک از مناطق، علاوه بر نیروهای تخصصی موجود، باید یک فرد نابینا، یک فرد معلول که از ویلچر استفاده می‌کند و یک معمار زُبده داشته باشند تا به صورت ملموس، بتوانند مسائل شهروندانی که دارای مشکلات جسمی – حرکتی هستند را درک کرده و محدودیت‌ها و موانع پیشِ‌روی این شهروندان را در طراحی و اجرای پروژه‌های ترافیکی مورد توجه قرار داده و نسبت به بر طرف کردن آنها اقدام کند.
 
حسینی با بیان این‌که «باید خودمان را جای افراد نابینا و معلول و شهروندان دارای مشکل جسمی – حرکتی بگذاریم، تصریح کرد: موضوع جلوگیری از پارک خودروی افراد سالم در جای پارک ویژه خودروی معلولان مورد ویژه توجه قرار می‌گیرد و با رانندگان متخلفی که نسبت به اِشغال فضای پارک این افراد می‌کنند، برخورد می‌شود.
 
وی د پایان سخنان خود با تأکید بر این که مهم‌ترین اولویت مأموریتی ما در مناطق، کاهش تلفات ترافیکی است و اعتقاد داریم هیچ خدمتی بالاتر و هیچ وظیفه‌ای مهم‌تر از این نیست که بتوانیم تصادفات رانندگی و کشته‌های ناشی از آن را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: به این منظور، باید مشخص کنیم وظیفه هر بخش در کاهش تلفات ترافیکی چیست و تمرکز خود را در سال جاری و سال آینده بر کاهش محسوس مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی قرار دهیم.

تمرکز بر موبایل، تهدید جدی عابران پیاده
وحید نوروزی، معاون امور مناطق سازمان حمل‌ونقل و ترافیک نیز در این جلسه با اشاره به این‌که امروز نابینایی به انسان‌های سالم هم تسری پیدا کرده، گفت: بسیاری از عابران پیاده درحالی از طول معابر و عرض خیابان‌ها گذر می‌کنند که تمام تمرکز آنها بر روی موبایلشان است و توجهی به فضای پیرامونی خود و مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، ندارند.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.