رزرواسیون تاسیسات گردشگری گیلان سنتی انجام میشود

تیننیوز| مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون رزرواسیون تاسیسات اقامتی و گردشگری بصورت سنتی انجام میشود، جریان سازی نفوذی از طریق دنیای مجازی را مهم تلقی کرد و گفت: با تحقق این مهم و عینیت یافتن آرمانهای موجود صنعت گردشگری در گیلان وارد مرحله شکوفایی خواهد شد.
رضا علیزاده در نشست با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گسترش فناوریهای در حوزه گردشگری روستا و روستاییان را منابع اصلی تولید و رشد اقتصاد ملی خواند و گفت: بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) میتواند توسعه روستاهای کشور را رقم بزند و همچنین با ایجاد بسترهای لازم، گردشگری پایدار را رونق ببخشد.
وی با بیان اینکه ICT روستایی می تواند توسعه در ابعاد گوناگونی همچون بازاریابی تولیدات روستاییان، درآمدافزایی بومیان، معرفی ظرفیت های روستایی و نیز رونق گردشگری را به دنبال داشته باشد، از تسهیل و تسریع فرایندهای اداری از طریق شبکههای ارتباطی جدید به عنوان دیگر مزایای توسعه تجارت در حوزه روستایی یاد کرد.
این مسئول افزود: ایجاد توسعه همه جانبه و پایدار در زمینه صنعت گردشگری مستلزم شناسایی ابعاد مختلف روستا است.
علیزاده، مارکتینگ و بازاریابی را از معضلات در چرخه تولید تا عرضه کالاهای صنایع دستی خواند و افزود: با شبکه سازی و الکترونیکی کردن فعالیتهای مرتبط با این موضوع در مدت زمان کوتاهی شاهد تحولات اثربخشی در جوامع روستایی گیلان خواهیم بود.
وی از آمادگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای اجرای طرح مذکور خبر داد و اظهار کرد: تمامی داده های لازم، تهیه و تنظیم شده و به زودی برای پردازش های اولیه ارائه میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه دفاتر خدمات ارتباطی موجود در استان از نظر تعدد و نیروی انسانی ماهر در شرایط مطلوبی برای ارائه طرح توسعه تجارت روستایی به سر می برد، خواستار همکاری دیگر نهادهای ذیربط برای اجرای هرچه بهتر طرح مذکور شد و خاطرنشان کرد: فاز اول طرح توسعه تجارت روستایی بصورت پایلوت در حدود 230 دفتر خدمات ارتباطی آغاز خواهد شد که از 21آذرماه سال جاری دوره های آموزشی آن در 5 شهرستان اجرا میشود.
وی با بیان اینکه ICT روستایی می تواند توسعه در ابعاد گوناگونی همچون بازاریابی تولیدات روستاییان، درآمدافزایی بومیان، معرفی ظرفیت های روستایی و نیز رونق گردشگری را به دنبال داشته باشد، از تسهیل و تسریع فرایندهای اداری از طریق شبکههای ارتباطی جدید به عنوان دیگر مزایای توسعه تجارت در حوزه روستایی یاد کرد.
این مسئول افزود: ایجاد توسعه همه جانبه و پایدار در زمینه صنعت گردشگری مستلزم شناسایی ابعاد مختلف روستا است.
علیزاده، مارکتینگ و بازاریابی را از معضلات در چرخه تولید تا عرضه کالاهای صنایع دستی خواند و افزود: با شبکه سازی و الکترونیکی کردن فعالیتهای مرتبط با این موضوع در مدت زمان کوتاهی شاهد تحولات اثربخشی در جوامع روستایی گیلان خواهیم بود.
وی از آمادگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای اجرای طرح مذکور خبر داد و اظهار کرد: تمامی داده های لازم، تهیه و تنظیم شده و به زودی برای پردازش های اولیه ارائه میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه دفاتر خدمات ارتباطی موجود در استان از نظر تعدد و نیروی انسانی ماهر در شرایط مطلوبی برای ارائه طرح توسعه تجارت روستایی به سر می برد، خواستار همکاری دیگر نهادهای ذیربط برای اجرای هرچه بهتر طرح مذکور شد و خاطرنشان کرد: فاز اول طرح توسعه تجارت روستایی بصورت پایلوت در حدود 230 دفتر خدمات ارتباطی آغاز خواهد شد که از 21آذرماه سال جاری دوره های آموزشی آن در 5 شهرستان اجرا میشود.