◄ پرورش: نمایندهای از بخش باری ریلی در انجمن صنفی وجود ندارد
مدیرعامل شرکت توکاریل در خصوص انتخابات انجمن صنفی معتقد است: نبود نمایندهای از بخش حملونقل ریلی باری باعث میشود که شرکتهای حملونقل ریلی بخش باری به دنبال آن باشند که خود انجمن حملونقل ریلی باری تشکیل دهند و حرف خود را به این شکل به گوش راهآهن برسانند.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ پس از انتخابات ماه گذشته در انجمن صنفی حملونقل ریلی و تغییر ترکیب اعضای آن تاکنون کارشناسان دیدگاههای مختلفی در خصوص ترکیب جدید انجمن و پیشبینی عملکرد آن اظهار داشتهاند. در همین خصوص بهرام پرورش، مدیرعامل شرکت توکاریل معتقد است: در ترکیب جدید انجمن متأسفانه بخش باری نادیده گرفتهشده درحالیکه باید از هر کدام از بخشهای مسافری، باری و لکوموتیو نمایندگانی در انجمن حضور داشته باشند.
پرورش در خصوص انتخابات انجمن صنفی حملونقل ریلی و تأثیر آن بر عملکرد شرکتهای بخش خصوصی همچون توکاریل اظهار داشت: با کمال تأسف انتخابات در انجمن اصلاً منصفانه نبود و اکثر اعضا در بخش مسافری فعالیت میکنند و بخش باری اصلاً جایگاهی در انجمن ندارد.
مدیرعامل توکاریل در خصوص تبعات ترکیب جدید انجمن خاطرنشان کرد: این موضوع باعث میشود که انجمنهای حملونقل ریلی بخش باری به دنبال آن باشند که خود انجمن حملونقل ریلی باری تشکیل دهند و حرف خود را به این شکل به گوش راهآهن برسانند.
وی در ادامه افزود: هم اکنون فقط شرکتهای مسافری هستند که در ساختار راهآهن حرف میزنند و خبری از بخش باری نیست. باز هم میگویم که متأسفانه بخش باری در ترکیب جدید انجمن نادیده گرفتهشده است.
پرورش ادامه داد: ایکاش مدیریت راهآهن در این زمینه راهکاری در نظر بگیرد. شکل مطلوب این قضیه این است که در ترکیب انجمن حداقل دو نماینده ریلی مسافری، 2 نماینده ریلی باری باشد و یکی هم لکوموتیوی ولی متأسفانه به این شکل نیست.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی باری توکاریل گفت: با توجه به شرایط موجود خیری از انجمن صنفی به شرکتهای باری حداقل که من میدانم نخواهد رسید و در عمل اتفاق مثبتی برای این بخش نمیافتد.
پرورش در پایان با گلایه از ترکیب جدید انجمن اظهار داشت: ممکن است از سوی انجمن ادعا شود که نماینده باری در ترکیب انجمن وجود دارد اما چنین نمایندهای در انجمن را نمیبینیم. حتی برخی که آقای فروتن را نماینده بخش باری میدانند باید بدانند که ایشان نماینده بخش باری نیستند. ایشان از یکسو درباره راهآهن حرفهایی را میزنند اما هنگامی که روبرو میشوند خیلی محافظهکارانه میکنند و این برای ما کارایی ندارد.