◄ وزیر کار: توسعه شبکه ریلی اقتصاد ایران را بهبود میبخشد
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم بهرهبرداری از 113 واگن تازه و بازسازی شده ریلی و در جمع خبرنگاران گفت: توسعه ناوگان حملونقل ریلی و شبکه راهآهن باعث ارتقاء و بهبود اقتصاد کشور میشود و بهطور قطع توسعه ناوگان حملونقل ریلی و راهآهن فرصت خوبی برای حضور سرمایهگذاران خواهد بود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران و پس از بازدید از قطارهای نو و ریل بأس به همراه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، سعید محمدزاده، مدیرعامل راهآهن و محمد رجبی، مدیرعامل رجا و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی حملونقل ریلی و مجید بابایی، دبیر انجمن صنفی حملونقل ریلی با اشاره به الزام سرمایهگذاری در بخش حملونقل ریلی اظهار داشت: بهطور قطع توسعه ناوگان حملونقل ریلی و راهآهن فرصت خوبی برای حضور سرمایهگذاران خواهد بود.
وی با بیان اینکه توسعه شبکه حملونقل ریلی باعث بهبود اقتصاد کشور میشود، گفت: ارتباطات مهمترین عامل اقتصاد کشور است که در این بین حملونقل ریلی میتوان نقش مؤثری در توسعه کشور داشته باشد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: با آمدن سرمایهها روی ریل بهطور قطع شاهد آینده بهتری بر حوزه حملونقل خواهیم بود و برای رسیدن به این هدف باید از سیستمهای مشارکتهای استفاده کرد.
ربیعی با اشاره به نوسازی ناوگان ریلی گفت: تابه امروز اقدامات قابل توجهی انجام شده و امیدواریم با حضور آقای آخوندی این روند پیدا کند.
ربیعی با اشاره به مزایای توسعه شبکه حملونقل ریلی گفت: توسعه راهآهن و حملونقل ریلی علاوه بر اینکه در راستای حمایت از محیط زیست است موجب کاهش تلفات جادهای و ارزان شدن قیمت تمام شده کالا و سفرها میشود.
ربیعی همچنین در سخنانی با اشاره به برنامههای سازمان تأمین اجتماعی برای گسترش ناوگان رجاء گفت: من در برنامه میانمدت قصد سرمایهگذاری ۲ میلیارد تومانی برای توسعه ناوگان رجاء داریم. شرکت رجا متعلق به بازنشستگان، کارگران و مستمری بگیران است.
عصر دیروز 113 واگن مسافری با حضور وزیران راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بسیاری از دست اندرکاران صنعت حملونقل ریلی کشور به ناوگان حملونقل ریلی کشور در شرکت رجا پیوست.
چهار شرکت حملونقل ریلی در آستانه نوروز از این واگنها برای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح خدمات مسافری بهره میگیرند. ورود ۱۱۳ واگن مسافری جدید و نوسازی شده با بهرهگیری از توان متخصصان داخلی از برنامههای شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران بود که از امروز کار خود را در خطوط ریلی آغاز کردند.
همین که وزارتخانه های دیگر رجا را صندوق هایشان خریدند شده خصوصی سازی. این سیاست خصوصی سازی که در ایران پیگیری میشود اخر و عاقبت ندارد. خصوصی سازی یعنی مردم مشارکت اقتصادی کنند نه ارگانها و وزارتخانه ها و شرکت های زیرمجموعه انها با این نوع خصوصی سازی بیشتر خودمان گول را میزنیم. تا زمانیکه بخش خصوصی مردمی واقعا شکل و قدرت نگیرد نباید امید به توسعه داشت. بعنوان نمونه میگویم ایرانخودرو برای افزایش ارزش سهام خود یک زیرمجموعه و شرکت های تابعه خودش سهام ایرانخودرو میخرند برای افزایش مصنوعی ارزش سهام. در دراز مدت باعثبدهی زیان انباشته شده. حال بجای مشارکت مردم ما صندوق ها را مشارکت دادیم
مثال عینی این خطرناکی مشارکت صندوق ها و شبه دولتی ها بگویم بانک سرمایه است که مثلا خصوصی بوده ولی صندوق فرهنگیان متعلق است یعنی در اصل دولتی یا شبه دولتی هست. و اختلاس چندهزار میلیاردی الان بانک در استانه ورشکستگی است. بخاطر همین این نوع خصوصی سازی عاقبت ندارد