بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ دلایل اعتراض و تجمع رانندگان در پایانه بندرعباس

◄ دلایل اعتراض و تجمع رانندگان در پایانه بندرعباس
|

تین‌نیوز|مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان با اشاره به اعتراض و تجمع تعدادی از رانندگان در پایانه بندرعباس گفت: طی سه روز اخیر فرایند حمل بار بدون مشکل انجام شده و فردی که سایر رانندگان را تحریک کرد از طریق مراجع قضایی شناسایی و مورد پیگیرد قانونی قرار دارد.


علیرضا مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به اعتراض و تجمع تعدادی از رانندگان در پایانه بندرعباس اظهار داشت: در تاریخ 18 فروردین فردی بدون داشتن مدارک معتبر رانندگی به همراه برادر خویش درخواست اخذ مجوز بارگیری داشتند.

وی افزود: پس از احراز عدم صلاحیت وی از سوی کارشناسان، آنها دست به تحریک سایر رانندگان برای عدم اخذ بار از سالن اعلام بار داخل پایانه زدند. اما برخلاف میل و خواسته آن‌ها در سه روز گذشته بدون هیچگونه اخلالی بار از طریق شرکت‌ها به رانندگان عرضه می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان با توجه به کاهش حجم تقاضا برای حمل بار در طول مدت 20 روز تعطیلات نوروز و قبل از آن بیان داشت: افزایش مدت خواب کامیون‌ها نیز علت دیگری برای اعتراض عده‌ای از رانندگان بود که موجب افزایش مراجعه شد.

مجرد با بیان اینکه « سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 بیش از 30 درصد کاهش میزان بار در شهر بندرعباس وجود داشت.» گفت: فقط در اسفندماه  94 نسبت به مدت مشابه سال 93 شاهد کاهش 11 درصدی صدور بارنامه بودیم. به همین خاطر کاهش میزان بار موجب افزایش ورودی کامیون‌ها و توقف آن‌ها در صف انتظار اخذ بار می‌شود.

وی با اشاره به انتظارات رانندگان از اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تصریح کرد: انتظار آنها مبنی بر کاهش خواب و افزایش بار است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فقط متولی جابجایی بار است و تامین کالا خارج از مسئولیت ما است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان در ادامه با اشاره به افزایش یک هزار دستگاه کامیون‌ ورودی به پایانه بندرعباس در شش ماهه دوم سال 94 نسبت به شش ماهه اول در روز گفت: به دلیل شرایط جوی سرد و بارانی در اغلب استان‌های کشور در اواخر سال گذشته تعداد مراجعین به پایانه بندرعباس جهت اخذ بار از دو هزار و 700 دستگاه در روز به سه هزار و 700 دستگاه کامیون افزایش یافت.

مجرد با اشاره به ملاقات رانندگان معترض با امام جمعه هرمزگان و مسئولان خاطرنشان کرد: توصیه افراد مذکور به آنها مبنی بر حفظ آرامش و پیگیری مشکلات از سوی مسئولان بود. زیرا خواب کامیون های کفی به 15 روز رسیده است. 

وی یادآور شد: دو نفری که موجب تحریک رانندگان شدند از طریق مراجع قضایی شناسایی و مورد پیگیرد قانونی قرار گرفته اند.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک هموطن، یک ایرانی پاسخ

    با سلام خدمت کلیه دوستان بخش حمل و نقل جاده ای! علت اصلی اعتراض رانندگان در پایانه بندرعباس تقسیم ناعادلانه بار است، به طوری که با اتخاذ تصمیمات غلط و نادرست مدیران سازمان کامیونهایی که به گفته آنان بومی منطقه هرمزگان و ملکی شرکت های حمل و نقل تازه تاسیس از مزایای بسیار بیشتر نسبت به کلیه رانندگان که از سرتاسر ایران به بندرعباس مراجعه میکنند برخوردار هستند، به طوری که کامیونهای به گفته آنان بومی بدون نیاز به نوبت بارگیری میتوانند بارگیری کنند و بقیه ملت ایران باید ۱۵ روز در صف انتظار بار باشند، بدین ترتیب یک کامیون بومی در یک ماه میتواند به طور میانگین ۸ سرویس بار جابه جا کند، که اگر میانگین هر سرویس را۳ میلیون در نظر بگیریم در ماه حدود ۲۴ میلون کارکرد دارند، حال اینکه کلیه هموطنان که از سرتاسر ایران به بندر عباس مراجع میکنند در ماه ۱ یا ۲ سرویس میتوانند بار جا به جا کنند!این است علت اصلی اعتراض ایرانیانی که به پایانه بندرعباس مراجعه میکنند.

    • یثلف اغ

    • اقای{…} شما خوب میدانید علت اعتراض چه بوده ولی با پاک کردن صورت مساله سعی دارید مساله را حل کنید شما حتی با سیاه بازی مانع ورود خبرنگاران خبرگزاری تسنیم به پایانه شدید ولی اجازه دادید که{…} رانندگان را مجبور به گرفتن بار کنند چون …درخطرمی بینید

  • پاسخ

    دیگه کار از این حرفها گذشته! مشکل اصلی ما رانندگان اینکه یکصد و خورده ای شرکت در بندر عباس قرار دارد و هر شرکت ده تا بیست کامیون خرید کرده اند و بار رابه ماشینهای خودشون میدن چرا کامیونهای شرکتهای مثل ما نمیایند از پایه بار بگیرن و حق ما رو پامال میکنن یا کامیونهای شرکتها باید بیان سالن اعلام بار و طبق نوبت مثل بقیه بار بگیرند یا اینکه پایانه به کل منحل بشه و هر کسی از طریق دلالی بار بگیره چرا{…} حمل ونقل با اینکه میدونه مشکل رانندگان چیه دست میذاره روی چیز دیگری اگه واقعا راست میگه

  • یک هموطن، یک ایرانی پاسخ

    یک واقعیت را بیایم درون خودمان جستجو کنیم، ای مدیرانی که با حمایت از چنین طرحهایی به سودهای کلان دست میابید، به خدا قسم در ۳۰ سال آینده هیچ اثری از جسم و روح و من شما در این کره خاکی نخواهد ماند، این همه حرص و طمع برای چه؟ چرادست در گلو هموطنان دیگر انداخته و لقمه را از گلو آنان بیرون میکشیم که لقمه نان بیشتری به خودمان برسد، به خدای یگانه قسم میخورم در ۳۰ سال آینده هیچ، هیچ، هیچ، هیچ، هیچ، اثری از جسم و روح من و شما دراین کره خاکی نخواهد ماند. میشود با مهربانی در کنارهم در زیر یک پرچم و در یک وطن با هم زندگی کرد، اگر کمی کمتر سود و سود و سود، بخواهیم

  • پاسخ

    آقای{…} کسی که خوابه میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودش را زده به خوابی نمیشه بیدارش کرد فعلا شما خودتون رازدید به خواب وگرنه شما بهتر از هر کسی میدانید مشکل رانندگان چیه؟

  • امید پاسخ

    باسلام. اولا تعدادی از رانندگان نبودند و بیش از سه هزار نفر راننده بودند. دوما این تعداد از شدت ظلم وبی عدالتی در نحوه توزیع بار اعتراض داشتند. سوما وقتی اکثر پرسنل پایانه و باربری ها خودشون کامیون دار و ذینفع هستند چطور میخوان عدالت برقرار کنند. چهارما کامیونهایی که با پلاک ایران ۸۴ در ماه بیش از ۱۰ سرویس بار اون هم با بهترین کرایه میبرند و آقای بی انصاف[…] اعلام نمیکنند اگه ایشان نمیشناسند تا ما بهشون معرفی کنیم. البته اینکه ایشان میفرمایند از طریق قانون حرف قشنگ است و ما بارها از طریق قانون پیگیری نمودیم... امان از نتیجه … خواهشا در ارسال خبر رسالت خبرنگاری خود را فراموش ننمایید. با تشکر

  • پاسخ

    اقای مجرد در حال حاضر خواب بندر شده ۳۰روز نه ۱۵ روز بعد سال ۹۳در ماه ۳۵۰۰۰ماشین نوبت می زدن حالا رسیده به ۲۵۰۰۰ چرا{…} چرا به چه دلیل تمام کارمندان پایانه بندر عباس هر کدام دوتا سه دستگاه کامیون دارن باربری ها هر کدام ۱۰دستگاه ماشین دارن؟ شما چند دستگاه …

  • علی پاسخ

    آقای مجرد! اولا تمام بار باید از اعلام بار توزیع شود نه از باربری های بیرون دوما. باربری نباید مستقیم وبدون مجوز اعلام بار، بار توزیع کنند سالن اعلام با ۱۰۰ دستگاه کانتینر اعلام میکند ولی داخل اسکله ۳۰۰دستگاه کانتینر بروی تریلرها میبینیم بغیر از حمل شهری وغیره

  • پاسخ

    در سال ۹۴ دی ماه جلو بارهای پشت پایانه گرفتند چند روزی موقتا خواب کامیونها به سه، چهار روز رسید ولی متاسفانه این طرح دوام نیاورد ودوباره دلالان سودجو آمدن وبار رابصورت قاچاقی از بیرون پایانه توزیع کردند

  • بهرام پاسخ

    آقای رییس! سازمان اگه تمام بارها ازطریق سامانه اعلام بار توزیع شود وبار بری ها مستقیم بدون مجوز اعلام بار حق بارنامه نوشتن نداشته باشند این مشکلات بوجود نمی اید

  • پاسخ

    چرا آقای{…} حقیقت را انکار میکنن تمام کارمندهای بندرعباس خودشون دارای چندین دستگاه وسیله هستند و در توضیح بار به خودشون و بندرعباسی ها بار را میدن و اینجا نا عدالتی ایجاد میگردد وپارتی بازی میشه خواهشا مسئولین مارا از این آدم های{…} رها کنن

  • پاسخ

    از رهبر عزیز می خواهیم که جلو این مافیای دلالان بار رابگیرند طرف رفته چندین ماشین کامیون گرفته و تا ماشین خودش هست اجازه به دیگران نمدهد که بار بزنند وغیر نوبت بار میزنند وتمام بارها را با همکاری صاحب بار در اختیار خود میگیرند وبار بر ی خود را کنار میزند مگر دین ما اسلام نیست یهو نگاه میکنیم تا عده ای اشرار(داعشی) به خطر ما ل پرستی فردی مانند با باک نجانی پرورش پیدا کرده از ریس جمهور می خواهیم که هر چه زودتر اقدام کند ما همان کسانی هستیم که در موقع ضروی به خاطر رهبمان وکشور عزیز در صنحه بوده وهستیم بندر کنگان

  • شهروند پاسخ

    متاسفانه این روند در استان قزوین هم ایجاد شده است

  • دانگ شیا ووفنگ پاسخ

    نظر شما برادران ارجمند مورد تایید اینجانب است. من الله التوفیق.

  • محمد پاسخ

    عالی است که در تمام دولت های حاکم اخیر در جمهوری اسلامی ایران که فساد در تشکیلات دولت در برخی مواقع از حد گذشته دم از مظلوم نمایی و راستگویی و … میکنند و مدیران خود را افرادی پیامبر گونه تلقی کرده و معصوم میدانند. ما نمی گویم کارمندان بندرعباس خلاف هستند. در این حدی که بی تدبیری و ضعف در سیستم های مدیریتی حمل و نقل ایران حاکم است باعثبروز مشکلات و مفاسد اداری در ایران میگردد. وزیر محترم راه به گوش باشند که بدتیرین شیوه مدیریتی در بخش حمل و نقل جاری و ساری است