◄ اصرار شهرداری به انتقال ایستگاه راهآهن تهران ازداخل شهر
تیننیوز| معاون شهردار تهران از اصرار شهرداری به انتقال راهآهن از داخل شهر خبر داد.
به گزارش تیننیوز، ناصر امانی با اشاره به اینکه انتقال راهآهن نباید به ماجرای فرودگاه مهرآباد دچار شود، اظهار داشت: شهرداری بر نظر خود مبنی بر انتقال ایستگاه راهآهن به حومه شهر مصر است و معتقد است محاسن انتقال راهآهن برای منافع مردم و منظر شهری بیشتر از هزینه آن است.
وی در ادامه به تبعات مثبت و منفی انتقال راهآهن از شهر، اشاره داشت و افزود: نتیجه بررسیهای صورت گرفته در خصوص انتقال راهآهن از تهران در مدیریتشهری، حاکی از توجه کارشناسان ما به مسائل مختلف پیرامونی انتقال خطآهن از داخل شهر است.
امانی در توضیح نگاهی که شهرداری و کارشناسان حوزه حملونقل شهری به انتقال راهآهن دارند، ابراز داشت: در این مبحث اعتقاد بر آن است که به دلیل بار صوتی، ترافیکی و آلودگی ناشی از جابهجایی قطارها و آثار منفی که منظر و انضباط شهری را تحت تاثیر قرار میدهد، راهآهن باید به حومه شهر منتقل و در نهایت از حومه شهر امکان استفاده مسافرین راهآهن از طریق خطوط اتوبوس یا مترو به تهران فراهم شود.
معاونبرنامهریزی، توسعه شهری و امور شورایشهرداری تهران در ادامه اعلام کرد: دیدگاه دیگر حکایت از آن دارد که در شهرهای بزرگ امروز مانند پاریس و لندن ایستگاه راهآهن در وسط شهر است و بنابراین این دیدگاه با مقاومت در خصوص انتقال راهآهن به حاشیه شهر موجب شده تا طرح به درستی مورد دقت نظر قرار نگیرد.
وی در ادامه افزود: کارشناسان حامی این دیدگاه معتقد هستند اگر سیما و منظر شهر بههم ریخته است باید آن را حل کرد نه آنکه بار اضافی برای انتقال راهآهن به دوش مسئولان بیفتد.
امانی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران معتقد است، انتقال ایستگاه راهآهن به حومه شهر صرفه بیشتری برای شهروندان دارد، افزود: مسئولان راهآهن با این نظر مخالفت میکنند.
معاون شهردار تهران درادامه از تکرار ماجرای انتقال فرودگاه مهرآباد برای راهآهن تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه مردم تهران باید تا سالهای آینده آلودگی صوتی وحشتناک ناشی از برخاستن و نشستن هواپیما هارا تحمل کنند.
اینکه شرافتمندانه نیست یک عده شهر فروش مدیریت را قبضه کنند و ده ۱۵ سال تراکم سازی و حق و حقوق و حرمت شهروندان و حریم های اضطراری شهر را به نفع خود بفروشند و حالا هم برای ادامه چپاولها و حریم شکنی شهر و شهروندان با گستاخی و ریشخند به فهم و شعور شهروندان تهران بگویند::. و. از تکرار ماجرای انتقال فرودگاه مهرآباد برای راهآهن تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه مردم تهران باید تا سالهای آینده آلودگی صوتی وحشتناک ناشی از برخاستن و نشستن هواپیما هارا تحمل کنند…:: انگار همین چند نفر فقط بحای تمام شهروندان تهران دایه دلسوز تر از مادرشان هستند!!!؟ از طرفی این کج سیلقه گی ها برای سوداگری ها هرگز نظر واقعی و مطلوب اکثریّت مردم تهران نیست، بلکه فقط نظر تحمیلی و ظالمانه باند مافیای شهری برای تهران است و اگر بتوانند برای تمام ایران! توسط تعدادی عمال و شرکای اجانب و اربابانشان است که به واسطه اینها برای ساخت کل امور ابنیه مترو و شبکه سراسری هتل های کشور و شبکه قطار و ساخت ایستگاه های کشور فرارداد های ننگین انحصاری ایجاد کرده و ضمناً ملت ایران را هم بیکار و بقول خودشان جهان سوّمی کرده اند. این دستوران و پیشنهادات و دیکته تخریبهای سریع و گسترده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با تغییر و هلاکت هویّت اسلامی ایران از سوی همان کشورهای کافر و متخاصم با ایران و اسلام هستند که بواسطه همین خائنان و{…} طیّ جنگ عراق با محصولات همان کارخانه هایشان که هواپیمای جنگنده و انواع بمب کشتار جمعی ملت ایران را می سازند و بر سر مردم ما ریختند، این مدیریت ذلّت بار و ننگ آور است که مسئول تسلط دشمنان بر امور حساس ایران و تداوم کشتار و جنگهای متعاقب اینگونه خیانتهای ملّی است و مصداق مشهود خنثی سازی و تضعیف امتیاز فرهنگ ایران اسلامی و نعمات انقلاب و کشتن انگیزه های تدین الهی و خلع سلاح شهادت ملی و توهین به خون شهداست، در حالیکه حتی کفار هم با یاد ایثار و اقتدار سربازان گمنام کشورهایشان پیوسته حرمت و ارزشهای این ابر سلاح و قدرت ملی خود را همواره تقویت و محافظت می کنند.