بازدید سایت : ۵۳۷۶۳

◄ حکایت دیرینۀ تغییرات و نارضایتی‌ها

◄ حکایت دیرینۀ تغییرات و نارضایتی‌ها
| تین‌نیوز|محمودخمبر:

انتزاع یک سازمان از یک اداره‌کل و الحاق به یک اداره‌کل دیگر و جابه‌جایی نیروهای انسانی و وظایف؛ حتی روی کاغذهم چالش برانگیز است. بدیهی است که با چنین تصمیمی؛ سرگردانی‌ها و ناهماهنگی‌های بسیاری به‌وجود خواهد آمد و این ناهماهنگی‌ها  موجب نارضایتی می‌شود.

حال در نظر بگیرید چنین اتفاقی در سازمانی با عظمت مانند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اتفاق بیافتد، سازمانی که وظایفش به طور مستقیم و لحظه‌ای بر زندگی مردم تاثیرگذار است و پرسنل بسیار زیادی دارد، به مجموعه این‌موارد، باید مورد دیگری را نیز اضافه کرد؛ در برنامه پنجم توسعه صراحتا ادغام یا تفکیک هر وزارت یا سازمان، منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی شده است و انتزاع سازمان راهداری چنین مرحله‌ای را طی نکرده است.

به گزارش تین‌نیوز، با در نظر گرفتن همین چند نکته می‌توانیم به اعتراض‌هایی که در پی این تصمیم شکل می‌گیرد پی ببریم. پای این اعتراض‌ها حالا به وزارت‌راه و شهرسازی رسیده است و جمعی از کارکنان وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای به سید محمدحسینی نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی، متذکر شده‌اند که این ادغام بر خلاف برنامه پنجم توسعه بوده و امری کارشناسی نشده است، همچنین این جماعت تجربه ناموفق ادغام وزارت شهرسازی در وزارت راه و ترابری را یادآوری کرده‌اند و خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند، که تصویر این نامه در خبر قابل مشاهده است.




کارکنان وزارت‌راه و شهرسازی در این نامه تاکید کرده‌اند که خواستار بازبینی این طرح و اعمال نظر کارشناسان برآن هستند، حال باید دید پاسخ مسئولان انجام این انتزاع در برابر این ایراد قانونی چیست و سرانجام این طرح به کجا ختم می‌شود.

همچنین جمع کردن کارکنان سازمان راهداری که عمدتا راهداران و تعمیرکاران و رانندگان هستند با کارکنان ادارات حمل‌ونقل که تیپ متفاوتی دارند نیز از مشقت‌های این کار به شمار می‌رود و از سوی دیگر این جابه‌جایی ها در مواردی موجب عدم پذیرش نیروهای جدید و اخلال در کار کارمندان راهداری شده است.

این معایب تا کنون بخشی از انتقادها به انجام طرح تفکیک سازمان راهداری از ادارات راه و شهرسازی و ادغام آن به ادرات حمل و نقل بود، اما از سوی دیگر این طرح طرفداران بسیاری نیز دارد که استدلال می‌کنند، وظایف راهداری به مثابه وزنه‌ای سنگین روی دوش ادارات راه و شهرسازی است و باعث میشود که ادارات نه وظایف مسکن و نه وظایف راهداری را به خوبی انجام دهند، موافقان می‌گویند این طرح موجب سبک‌بار شدن هر دو سازمان است و کمک شایانی به انجام سریع‌تر و دقیق‌تر امور میکند.

سید محمدحسینی اما پس از دریافت این نامه، دست به قلم شده و در نامه‌ای از معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی درخوات رسیدگی کرده‌ است.

در مجموع به نظر می‌رسد لغو انجام این طرح در شرایط فعلی که در استان‌های بسیاری این طرح اجرا شده، امکان‌پذیر نباشد، اما بازنگری و تدوین قوانین و دستورالعمل‌های جدید بتواند گره از این کلاف پیچ درپیچ باز کند.
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.