◄ سعیدنژاد همچنان سکاندار سازمان بنادر است
تیننیوز| در حالیکه اخباری مبنی بر تغییر و تحول مدیریتی در سازمان بنادر و دریانوردی به گوش میرسد، محمد سعیدنژاد اعلام میکند از مدتها قبل استعفایش را تقدیم وزیر راه و شهرسازی کرده، اما هنوز با آن موافقت نشده است.
به گزارش تیننیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره دلایل استعفایش میگوید این استعفا به دلیل مشکلات شخصی است و هیچ ارتباطی با برخی موارد مطرح شده در این حوزه کاری ندارد و پیش از این موضوعات و خبرها این موضوع طرح شده است.
همچنین مدیر روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص تغییر و تحول در سازمان بنادر و استعفای مدیرعامل این سازمان، اظهار کرد: استعفای سعید نژاد مربوط به چند ماه گذشته است و در وزارتخانه خیلی تازه نیست. منتها آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی هنوز این استعفا را نپذیرفته است.
به گفته او سعیدنژاد در حال حاضر در سازمان بنادر دریانوردی فعالیت میکند و طی یک و دو روز اخیر مأموریتی به کشور کره جنوبی داشته و الان در محل کار خود حضور دارد. استعفای سعیدنژاد ربطی به کالای قاچاق ندارد و وی بنا به دلایل شخصی استعفا داده است.
معرفی اپراتور فاز یک بندر شهید رجایی تا مهرماه
پس از کشوقوسهای فرواوان، در طول هفته گذشته اعلام شد که مزایده انتخاب اپراتور فاز یک بندر شهید رجایی، برگزار و تا مهرماه امسال، اپراتور برنده اعلام میشود.
به گزارش تیننیوز، معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازگشایی پاکتهای مزایده اپراتوری فاز یک بندر شهید رجایی، میگوید تلاش میکنیم حداکثر تا مهرماه امسال، اپراتور فاز یک مشخص و معرفی رسمی شود. بیش از 20 متقاضی خارجی نیز برای حضور در این مزایده شرکت کردهاند و قطعاً پس از بررسی اسناد از زوایای مختلف، نتیجه مزایده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
تاکید واعظی بر راهاندازی کشتی گردشگری
در راستای توسعه گردشگری دریایی، وزیر ارتباطات در دیدار با استاندار آستراخان روسیه، بر توسعه همکاریها در بخشهای گردشگری، راه اندازی کشتی گردشگری، و امکان بیشتر شدن پروازهای هوایی بین دو کشور تاکید کرد.
او افزود: بازرگانان ایرانی در آستراخان حضور خوبی دارند و ما از گسترش این فعالیتها استقبال میکنیم، زیرا برای هر دو کشور سودمند است. واعظی نیز در این مذاکرات تاکید کرد که اهمیت گسترش روابط ایران و روسیه در بخشهای مختلف از جمله بین استانی زمینه ساز همیشگی شدن رشد آن است.
گردشگری دریایی گرفتار تعدد سازمانهای دخیل
حمید سلیمانی با اشاره به آغاز عملیات ساخت یک فروند کشتی تفریحی، با سرمایهگذاری بخش خصوصی، اظهار کرد: هماکنون این پروژه در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و تا یک سال آینده ساخته خواهد شد. این پروژه با سرمایهگزاری شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد ساخته میشود.
او ادامه داد: این کشتی، کروز نیست زیرا در ایران کشتیهای کروز قابلیت بهرهبرداری ندارند. برای توسعه گردشگری دریایی باید کشتیهای مشابه کروز و متناسب با فرهنگ، اقلیم و وضعیت اقتصادی کشور ساخته شود.
به گفته او ناهماهنگیهای موجود در میان سازمانهای مرتبط با گردشگری دریایی، یکی از معضلات این حوزه است و تنها راهکار برای توسعه، پیدا شدن متولی و تمرکز فعالیتها در یک سازمان دانست.
افتتاح اولین سوئیت شناور کشور تا یک ماه آینده
مدیرعامل دهکده گردشگری پازارگاد از افتتاح اولین سوئیت شناور در کشور، تا یک ماه آینده خبر میدهد، و با اشاره به تعطیلی موقت دهکده پازارگاد، میگوید هماکنون دهکده پازارگاد، برای تکمیل عملیات ساخت و ساز، تعطیل و در آذرماه سال جاری دوباره بازگشایی میشود.
به گفته او، این سازه دریایی شامل سوئیتهای یک و دوخوابه با امکانات کامل رفاهی است که بهزودی در بندر عسلویه افتتاح میشود. این سوئیت شناور به طول 100 متر و عرض 25 متر در 4 طبقه با سرمایهگذاری شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد ساخته شده است.
بررسی راهاندازی خط مسافری بین بنادر نوشهر و آستراخان
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه توسعه گردشگری دریایی از طریق جذب مسافر و کالا به بازگشت رونق به بنادر کشور کمک میکند، گفت: درصدد راهاندازی خط دریایی بین بنادرشمالی کشور با کشورهای آسیای میانه چون باکو، آذربایجان و آستراخان هستیم.
به گفته او روند توسعه بنادر جنوبی از بنادر شمالی کشور بهتر است و میزان سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در بنادر جنوبی کشور بیشتر است.
توقیف یک کشتی برای صیانت از نام خلیج فارس
در طول هفته گذشته یک فروند کشتی خارجی به دلیل عدم رعایت استفاده از نام بینالمللی خلیج فارس و به منظور صیانت از هویت این آبراه تاریخی، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) توقیف شد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به درج نام خلیج فارس در اسناد و مدارک بینالمللی و لزوم رعایت استفاده از این نام حسب الزامات و مقررات جهانی، اظهار داشت: از آنجا که نام خلیج فارس در تمامی متون تاریخی همواره به همین صورت درج شده است، مرکز کنترل و بازرسی شناورهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به منظور جلوگیری از ورود خدشه به این نام ملی و تاریخی توسط کشتیهای خارجی متردد، رعایت این مقوله را به جدیت طی بررسی کلیه اسناد کشتی های متردد در دستور کار قرار داده است.