بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

برگزاری سمینار آموزشی روش های ترمیم روکش آسفالت جاده ای دراستان کرمان

سمینار آموزشی تخریب رویه های آسفالت و روشهای ترمیم آن با حضور بیش از 250نفر از مهندسین و کارشناسان حوزه راه در محل تالار اندیشه شهر کرمان برگزار گردید

برگزاری سمینار آموزشی روش های ترمیم روکش آسفالت جاده ای دراستان کرمان
تین نیوز

سمینار آموزشی تخریب رویه های آسفالت و روشهای ترمیم آن با حضور بیش از 250نفر از مهندسین و کارشناسان حوزه راه در محل تالار اندیشه شهر کرمان برگزار گردید

 هدف از برگزرای این دوره، نگهداری روسازی، اصـلاح نقـایص ایجـاد شـده توسـط خرابـی‌هـا و حفـظ روسازی از آسیب و خسارت بیشتر و همچنین جایگزینی روشهای نوین نگهداری راه بجای روشهای قدیمی تر اعلام شد. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در حاشیه این سمینار گفت: روسازی راهها بطور دایم در معرض انواع گوناگونی از تنش‌های ناشی از عواملی مانند بار ترافیکی‌، تغییر دما و میزان رطوبت‌، و تغییر شکل لایه‌های زیرین قرار دارند‌ که این تنش‌ها منجر بـه پیـدایش نقـایص و خرابی‌هایی در روسازی میشوند.

مهندس مقبلی یاد آور شد: ترک‌ها، چاله‌ها‌، تغییر شکل‌ها و دیگر انواع خرابی‌ها، آخـرین نتیجـه و پیامد فرسوده شدن روسازی است وبه دلیل بروز خرابی‌ها و نقایص ایجاد شده، روسازی‌ها مسـتلزم نـوعی تعمیر و نگهداری هستند‌ که در این راستا انتخاب روش‌های ترمیم خرابی‌ رویه‌های آسفالت می بایست مبتنی بر استفاده از یک روش مهندسی باشد‌. وی افزود: گرچه همه مشاوران و نیروهایی که در حوزه راهداری کار می کنند با این موضوع آشنا یی دارند اما هر روز مطالب جدید وبحث ها و تکنولوژ‍ی های جدیدی در بحث نگهداری مطرح می شود که همه باید نسبت به این دستورالعمل های نوین آگاهی داشته باشند.

مقبلی اظهار داشت: سالیانه مبلغ زیادی بابت نگهداری راههای استان هزینه می شود که این هزینه در حوزه شبکه ارتباطی تامین می گردد . مقبلی با بیان این مطلب که آسفالت هایی با قدمت بیش از 40 سال داریم و هنوز بدون هیچ مشکلی سرویس می دهندافزود: آسفالت هایی هم داریم که هنوز 5 سال از عمرشان نگذشته و متاسفانه رو به اضمحلال رفته و هزینه های زیادی را به بخش نگهداری تحمیل کرده است و مطمئنا اگر دقت کافی در حوزه طراحی و اجرا انجام می شد امروز شاهد چنین تخریب های گسترده ای در سطح جاده ها نبودیم .

وی یادآور شد: البته بخشی از آن به حوزه کنترل ترافیک برمی گردد که بارهای اضافی، آسیب هایی بر رویه آسفالت وارد می کنند که این خود مبنا و شروع تخریب آسفالت ها می باشد و بخش دیگر نیز به مشکلات اجرایی و کمبود اعتبارات، مرتبط بوده که منجر به هزینه های هنگفت نگهداری شده و درحقیقت منابع ملی هدر میرود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار داشت: امروز هر موضوعی که به حوزه نگهداری در بخش آسفالت توسط برخی کارشناسان بحث می شود، بی کیفیتی قیر است.

مقبلی اذعان داشت: نتیجه این سمینارها و گفتمان ها این است که بتوانیم روش های جدید را در حوزه اجرا بکار گرفته و جایگزین روش های قدیمی تر نماییم. مهوش حیاتی کارشناس آموزشی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان این مطلب که طی 8 ماهه اول امسال مجموعا 9 دوره آموزشی بصورت سمیناری و پرسنلی با محوریت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برگزار گردیده است افزود:6 دوره آموزشی مرتبط با مباحث راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تا پایان سال جاری در دستور کار اداره کل قرار دارد. 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.