بازدید سایت : ۳۰۴۳۱
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته عنوان کرد

شرط فعال‌شدن محور شرق و بندر شهید بهشتی چابهار

بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در فاز یک افتتاح شده است. روا نیست که با تفکر جزیره‌ای و ترجیح منافع سازمانی بر منافع ملی این سرمایه‌گذای به سرانجام نرسد.

شرط فعال‌شدن محور شرق  و بندر شهید بهشتی چابهار
تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار چاره‌ای جز  ارائه یک بسته تسهیلاتی به شرکت‌های حمل بار نداریم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مسعود پل‌مه تاکید کرد: در حالی که سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در بندر شهید بهشتی چابهار انجام شده اما سازوکار و نرخ تعرفه‌های اخذ شده مانع از فعال‌شدن این بندر و محور شرق شده است.

پل‌مه با بیان اینکه در صورت تدوام این روند فعال‌شدن کریدور شرق محقق نخواهد شد افزود: در حال حاضر، عمده کامیون‌هایی که از بندر شهید بهشتی به افغانستان تردد می‌کنند به مالکان افغانی تعلق دارند و سهم ما از حمل بار گندم هند به افغانستان بسیار ناچیز است.

او تصریح کرد: اگر واقعاً می‌خواهیم بندر شهید بهشتی چابهار توسعه پیدا کند باید سازوکار ترانزیت تسهیل کنیم تا شرکت‌های حمل داخلی ترغیب شوند. 

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در فاز یک افتتاح شده است. روا نیست که با تفکر جزیره‌ای و ترجیح منافع سازمانی بر منافع ملی این سرمایه‌گذای به سرانجام نرسد.

پل‌مه تاکید کرد: خوشخبتانه وزیر راه و شهرسازی با ایجاد شورای هماهنگی ترانزیت گام موثری در حل این موضوع برداشته است، با این حال ما نیازمند یک تغییر تفکر اساسی در کلیه سازمان‌های مربوطه هستیم. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.