بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

تشریح نتایج مذاکرات فرودگاهی بین ایران و عراق؛ امتیازات خوبی از طرف عراقی گرفتیم

بعد از اتفاقاتی که چند ماه گذشته در فرودگاه نجف رخ داد و انسجام خوبی که شرکت‌های هواپیمای برای قطع پرواز به این فرودگاه داشتند و مذاکراتی که در پی آن انجام گرفت توانستیم امتیازات خوبی را از طرف شرکت عراقی بگیریم.

تشریح نتایج مذاکرات فرودگاهی بین ایران و عراق؛ امتیازات خوبی از طرف عراقی گرفتیم
تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: بعد از اتفاقاتی که چند ماه گذشته در فرودگاه نجف رخ داد و انسجام خوبی که شرکت‌های هواپیمای برای قطع پرواز به این فرودگاه داشتند و مذاکراتی که در پی آن انجام گرفت توانستیم امتیازات خوبی را از طرف شرکت عراقی بگیریم.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با تین‌نیوز در خصوص اینکه برخی از ایرلاین‌ عراقی به دنبال برقراری پرواز از ایران به فرودگاه نجف هستند، توضیح داد: این موضوع خارج از توافقنامه دو جانبه ایران و عراق نیست؛ اگر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی علاقه‌مند به برقراری پرواز باشند در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: طبق توافقنامه‌ای دو جانبه‌ای که بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و عراق امضاء شده است 91 پرواز در هفته طرف عراقی و همین تعداد پرواز را ما می توانیم انجام دهیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه استقبال زائرین به عتبات عالیات بسیار زیاد است و معمولا تعداد پروازهای ایرلاین‌ها داخلی بیشتر از تعداد پروازی است که در توافق دوجانبه آمده است، بنابراین اگر یک شرکت هواپیمایی از فرودگاهی برای پرواز به نجف درخواست کرده است خلاف توافق دوجانبه نخواهد بود.

سامانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر طرف عراقی بسیار کمتر از توافق دوجانبه پرواز انجام می‌دهد گفت: بر اساس آماری که بنده دارم تعداد پروازهای طرف عراقی کمتر از 60 پرواز در هفته است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتفاقاتی که چند ماه گذشته در فرودگاه نجف رخ داد و انسجام خوبی که شرکت‌های هواپیمای برای قطع پرواز به این فرودگاه داشتند و مذاکراتی که در پی آن انجام گرفت توانستیم امتیازات خوبی را از طرف شرکت عراقی بگیریم و در حال حاضر ایرلاین‌ها با رضایت پروازهایشان را انجام می‌دهند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.