بازدید سایت : ۳۸۱۲۳
عفیفی پور خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون تن انواع کالا و کاهش ۵۲‌درصدی حجم واردات فرآورده‌های نفتی در بندر شهید رجایی طی پنج ماه اخیر خبر داد.

تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی
تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، با اشاره به آمار پنج‌ماهه از وضعیت عملیاتی بندر شهیدرجایی گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، بیش از ۳۲‌میلیون تن انواع کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ۲۱ میلیون و ۴۹۴ و ۵۸۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۰‌میلیون و ۵۱۲‌هزار و ۴۸۶‌تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور مدیر حجم صادرات غیرنفتی را ۱۴‌میلیون و ۴۳۲‌هزار و ۶۲۲‌تن و حجم محموله‌های ترانزیتی این‌گونه کالاها را دو میلیون و ۲۱۳‌هزار و ۳۸۳‌تن اعلام کرد و افزود: طی مدت یادشده، دو میلیون و ۹۸۷‌هزار و ۲۹۳‌تن محموله غیرنفتی وارد این بندر شد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، طی پنج ماه نخست سال جاری، یک‌میلیون و ۲۲۷‌هزار و ۶۴۴‌تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۱۵‌هزار و ۸۶۲‌تن نیز کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) شد.

کاهش ۵۲‌درصدی واردات نفتی

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، هم‌چنین از آمار عملیات نفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور نیز سخن به میان آورد و گفت: طی این دوره زمانی، ۵۹۵‌هزار و ۴۶۲‌تن فرآورده نفتی وارد بندر شهیدرجایی شد که هم‌سنجی این رقم با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر کاهش ۵۲‌درصدی است.

وی حجم صادرات این‌گونه فرآورده‌ها را سه میلیون و ۳۴۲‌هزار و ۵۹۷ تن اعلام کرد و اظهار کرد: علاوه براین، ۲۱‌هزار و ۶۵۱‌تن فرآورده نفتی، ترانزیت و شش میلیون و ۵۵۲ هزار تن نیز کابوتاژ شد.

دروازه طلایی ایران میزبان ۱۶۰۰ کشتی

عفیفی‌پور در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک‌هزار و ۶۲۷ فروند شناور به دروازه طلایی اقتصاد ایران وارد شد که از این تعداد، یک هزار و ۳۷۳ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.