بازدید سایت : ۴۰۴۵۸

◄ 15 ایرلاینی که دیگر وجود ندارند

15 ایرلاینی که دیگر وجود ندارند
تین نیوز

با گذر بیش از 100 سال  از آغاز سفر هوایی،  ده‌ها ایرلاین به این عرصه وارد شده‌اند و یا به دلایل سیاسی، اقتصادی و سو مدیریت  این صنعت را ترک کرده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، در گزارشی از سی‌ان‌ان، توقف فعالیت 15 ایرلاین مهم و دلایل آن درج شده است. اما نقطه مشترک تمامی آن‌ها این است که پیش از پایان عملکرد و انجام آخرین پرواز بر روی صنعت هوایی و مسافرانی که از آن طریق جابه‌جا شدند تاثیرگذار بوده‌اند.

US Airways

US Airways

 ایرلاین All American Aviation در سال 1937 تاسیس شد، در سال 1953 به Allegheny Airlines ، در سال 1979 به USAir و نهایتاً در سال 1997 به US Airways (تحت عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین جهان) تغییر نام داد.

این ایرلاین (US Airways) پروازهای داخلی و بین‌المللی را از طریق هاب‌های هوایی خود یعنی فرودگاه‌های بین‌المللی شارلوت، فیلادلفیا، فونیکس واشنگتون دی‌سی انجام می‌داد و موفق شد ایرلاین‌های Pacific Southwest ،Piedmont و  ایرلاین ورشکسته شاتل ترامپ (Trump Shuttle) را خریداری کند.

اما در ژانویه سال  2009 پرواز شماره 1549 این ایرلاین به دنبال از کار افتادن موتور بر اثر برخورد پرنده به آن در رودخانه هادسون سقوط کرد. البته همه سرنشینان نجات یافتند و این سانحه تحت عنوان «معجزه رودخانه هادسون» نامگذاری شد.

به دنبال وقوع این سانحه و در سال 2013 و سقوط سهام این ایرلاین، این هواپیمایی با American Airlines  ادغام شد و بزرگ‌ترین ایرلاین جهان را تشکیل داد. آخرین پرواز ایرلاین US Airways در آوریل سال 2015 انجام شد.

Continental

Continental

داستان طولانی ایرلاین Continental به سال 1937 بازمی‌گردد که از Varney Speed Lines تغییر نام داد و از پست هوایی به مسافری تغییر کاربری داد.

این ایرلاین رکوردهای اولین‌های صنعت هوایی را به خود اختصاص داده است. به‌عنوان‌مثال این ایرلاین  برای نخستین بار اولین خلبان  دوملیتی آفریقایی-آمریکایی را برای کار در خطوط هوایی آمریکا در سال 1963 استخدام کرد. اولین پرواز منظم که جزیره‌های اقیانوس آرام را به هم متصل می‌کرد را در سال 1968 راه‌اندازی کرد، یا اولین مسیر هوایی 16 ساعته بدون توقف را در سال 2001 و در مسیر نیویورک-هنگ کنگ انجام داد و اولین ایرلاینی بود که خدمات پشتیبانی 24 ساعته را در سال 2009 به مسافران ارائه داد.

این ایرلاین در سال 2012 با United Airlines ادغام شد.

Midwest Airlines

Midwest

 ایرلاین Midwest Airlines در سال 1984 افتتاح شد و تا سال 2010 که با Frontier Airlines ادغام شود تحت همین نام فعالیت می‌کرد.

از دهه نود تا ابتدای قرن 21 این ایرلاین درحالی‌که ایرلاین‌های دیگر ارائه خدمات رفاهی را کاهش دادند تنها با ارائه غذای گرم به رقابت با آن‌ها پرداخت.

کوکی شکلاتی این ایرلاین تا حدی شهرت پیدا کرده بود که باعث افزایش طول عمر این ایرلاین شد تا زمانی که در سال 2012 ارائه این کوکی را حذف کرد.

ATA Airlines

ATA

ایرلاین ATA در ابتدا به‌عنوان ایرلاین چارترکننده در سال 1973 و در سال 1986 پروازهای برنامه‌ای خود را آغاز کرد. این ایرلاین پروازهای بین‌المللی کمی داشت اما ویژگی خاص آن ایرلاین ارائه پروازهای مخصوص ایام تعطیلات بود.

فرودگاه‌های ایندیانا پلیس و شیکاگو-میدوی به‌عنوان هاب هوایی در اختیار این ایرلاین بودند. پس از حوادث 11 سپتامبر در سال 2001 این ایرلاین متأثر از پیامدهای اقتصادی آن دچار افول شد تا اینکه در آوریل سال 2008 اعلام ورشکستگی و از ادامه فعالیت خودداری کرد. در حین ورشکستگی Southwest Airlines از برند ATA استفاده کرد و 7.5 میلیون دلار سود کرد.

TWA

TWA

بقایای روزهای طلایی Trans World Airlines در فرودگاه جان‌اف کندی نیویورک  با طراحی ترمینال این فرودگاه با نام همین ایرلاین باقی‌مانده است. این نماد به‌عنوان یکی از مظاهر معماری قدیمی شناخته شده و هم‌اکنون  مراحل ساخت آن به‌عنوان هتل و مرکز همایش‌ها در حال انجام است.

Aloha Airlines

Aloha

پایان جنگ جهانی دوم و آغاز خرید هواپیماهای نظامی  باعث پیدایش Aloha Airlines در سال 1946 شد.

این ایرلاین با برقراری پرواز بین آمریکا و هاوایی و دیگر جزیره‌های اقیانوس آرام رقیب اصلی ایرلاین هاوایی محسوب می‌شد. در جریان رقابت بین این ایرلاین و ایرلاین Go، ایرلاین Aloha دچار ورشکستگی شد و در سال 2008 به فعالیت خود پایان داد.

Kingfisher Airlines

Kingfisher

آغاز کار این ایرلاین در سال 2005 و با مشارکت یک کمپانی معروف  ساخت مشروبات الکلی با همین نام آغاز شد. این ایرلاین برای اولین بار بالش‌های سایز بزرگ را حتی در پروازهای اکونومی خود ارائه داد.

بر اثر ضرر مالی سنگین، عدم توانایی پرداخت مالیات و لغو مجوز،  فعالیت این ایرلاین در سال 2012 متوقف شد.

Eos Airlines

Eos

Eos Airlines عمر کوتاهی به مدت چهار سال (از سال 2004 تا 2008) داشت و تنها پروازهای بیزینس‌کلاس با هواپیماهای بویینگ 757S و با ظرفیت 48 نفر در مسیر نیویورک به لندن را انجام داده است.

این ایرلاین پیش از آنکه بتواند پروازهای خود را افزایش دهد به علت ظهور ایرلاین‌های دیگر که به‌صورت هم‌زمان متولد شدند،  دچار ورشکستگی شد و فعالیت آن متوقف شد.

Primera Air

Primera Air

پریمرا در صدر ایرلاین‌های خبرساز است چون بدون اطلاع‌رسانی قبلی به یک‌باره در ماه جاری اعلام ورشکستگی کرد و باعث سردرگمی هزاران مسافر و خدمه این ایرلاین شد.

این ایرلاین در سال 2003 به‌عنوان یک ایرلاین کم‌هزینه که پروازهای اروپایی در زمان تعطیلات را انجام می‌داد، کار خود را با موفقیت آغاز کرد. تلاش این ایرلاین برای برقراری پروازهای فرااقیانوسی بین آمریکا و اروپا در آوریل امسال  ناثمر ماند و نهایتاً در دوم اکتبر فعالیت آن متوقف شد.

Monarch Airlines

Monarch

ایرلاین مونارش در سال 1967 راه‌اندازی شد  و مشکلات مالی باعث شد این ایرلاین به دنبال کمک‌های مالی باشد. با وجود اینکه تلاش‌های این ایرلاین برای حمایت مالی به ثمر نشست و توانست بویینگ را به سرمایه‌گذاری راضی کند ورشکسته شد. در جریان این ورشکستگی 110 هزار مسافر این ایرلاین با هزینه‌ای بالغ‌بر 60 میلیون پوند به دیگر ایرلاین ها منتقل شدند.

Air Berlin

ایربرلین

ایربرلین در سال 1978 با سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها تاسیس شد. این ایرلاین کار خود را با پروازهای چارتری در زمان تعطیلات (از برلین غربی به مقاصد گردشگری مدیترانه) آغاز کرد.

آلمانی‌ها این ایرلاین را تقویت کردند و به‌سرعت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین  ایرلاین‌های اروپا به فعالیت خود ادامه داد اما به علت زیان مالی در اکتبر سال 2017 به کار خود پایان داد. ایرلاین لوفتانزها از این فرصت استفاده کرد و 81 هواپیمای این ایرلاین خریداری کرد و همه‌ی 3000 کارمند آن را استخدام کرد.

Loftleiðir

Loftleiðir

در حال حاضر پرواز ( با توقف) از آمریکا به اروپا بسیار متداول و ارزان‌قیمت است اما راه‌اندازی این پرواز در دهه 40 میلادی توسط ایرلاین Loftleiðir ساده نبود.

با رونق گرفتن پروازهای این ایرلاین در دهه 60 نام آن به Hippie Express تغییر کرد و در سال 1973 با ایرلاین Flugfélag Íslands ادغام شد و نتیجه آن شکل‌گیری ایرلاین Icelandair بود.

Pan Am

Pan Am

Pan American World Airways به‌عنوان پست هوایی در سال 1927 آغاز به کار کرد و تا سال 1991 که دچار فروپاشی شد به بزرگ‌ترین ایرلاین جهان و نوآورترین در صنعت هوایی تبدیل شده بود.

بحران نفت، سرقت و حمله و کاهش عملکرد باعث شد این ایرلاین با بحران شدید مالی روبرو شود و در دسامبر سال 1991 به کار خود پایان دهد. هواپیمایی دلتا 1.39 میلیون دلار از دارایی‌های این ایرلاین را بدست آورد .

Ted

Ted

 ایرلاین تد فعالیت خود را به‌عنوان ایرلاین کم‌هزینه در سال 2004 آغاز شد که فرودگاه بین‌المللی دنور را به عنوان فرودگاه کانونی خود معرفی کرده بود. به علت ظهور ایرلاین‌های کم‌هزینه در همان سال‌ها این ایرلاین در سال 2009 به علت شکست در رقابت با دیگر ایرلاین ها تعطیل شد.

Virgin America

Virgin

ایرلاین ویرجین آمریکا به دلیل استفاده از نوپردازی رنگی در کابین و ارائه پیشنهادهایی وسوسه‌انگیز با توجه به شرایط روز برای افراد اغواکننده بود. این ایرلاین یک دهه عمر کرد و نهایتاً با دلیل خریداری شدن توسط Alaska Airlines به کار خود پایان داد.

منبع: cnn.com
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.