بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ تسلا خودروی خودران مستقل نمی‌سازد

تسلا فعلاً قصد تولید خودروهای خودران مستقل ندارد. آیلان ماسک، مدیرعامل تسلاموتورز با اعلام این خبر گفت: توسعه فناوری خودروهای کاملاً خودران به‌دلیل مشکلات و چالش‌های فراوانی که با آن روبروست و احتمال آنکه در آینده‌ای نه‌چندان دور ازلحاظ اخلاقی برای آینده بشریت مشکل ایجاد می‌کند و تهدید آفرین است موقتاً کنار گذاشته می‌شود.

تسلا خودروی خودران مستقل نمی‌سازد
تین نیوز

تسلا فعلاً قصد تولید خودروهای خودران مستقل ندارد.

آیلان ماسک، مدیرعامل تسلاموتورز با اعلام این خبر گفت: توسعه فناوری خودروهای کاملاً خودران به‌دلیل مشکلات و چالش‌های فراوانی که با آن روبروست و احتمال آنکه در آینده‌ای نه‌چندان دور ازلحاظ اخلاقی برای آینده بشریت مشکل ایجاد می‌کند و تهدید آفرین است موقتاً کنار گذاشته می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ماسک اعتقاد دارد نباید بر روی توسعه و تولید خودرو و وسایل نقلیه کاملاً خودران و بدون نیاز به راننده تمرکز کرد و به قدم گذاشتن چنین خودروهایی به جاده‌های کشورهای مختلف نباید چندان امیدوار بود.

با توجه به افزایش استقبال از خودروهای خودران و تلاش شرکت‌های خودروسازی برای توسعه این فناوری، حالا ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل تسلاموتورز که خود یکی از پیشگامان گسترش و به‌کارگیری فناوری وسایل نقلیه خودران و بدون نیاز به راننده بوده است، اعلام کرده که می‌خواهد به‌طور موقت فناوری خودران را از خط تولید خودروهای خود حذف کند. 

چندی پیش بسیاری از دانشمندان و تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی و خودروسازی در نامه‌ای بلندبالا به‌تمامی شرکت‌های خودروسازی در جهان اعلام کرده بودند که توسعه فناوری وسایل نقلیه خودران و بدون نیاز به راننده بسیار خطرآفرین خواهد بود، چراکه فناوری‌های نوین به‌کاررفته در این خودروها همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هرچقدر هم که هوشمند باشند، باز به هنگام تصمیم‌گیری برای توقف و جلوگیری از برخورد با موانع و عابران پیاده بخصوص در مواقع خاص و اضطراری با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

براساس گزارش وب‌سایت theverge، خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.