بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

پیشرفت مطلوب بندر چابهار در سال جاری

در فاصله کم‌تر از پنج ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل ۶ برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار در پنج سال گذشته بوده است.

پیشرفت مطلوب بندر چابهار در سال جاری
تین نیوز

از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶۷ میلیاردتومان قرارداد سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های پشتیبانی و لجستیکی در بنادر چابهار امضاشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: بندر چابهار در تعاملات اقتصادی و تجاری منطقه ای و بین المللی نقش مهمی دارد و بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای محصور در خشکی نظیر افغانستان به آب های آزاد است.

آقایی اظهار داشت: سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد زیرساخت های بندری و تامین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری نمونه ای از توجهات و اهمیت به این بندر راهبردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: انتقال و ترانزیت محموله های گندم و حبوبات به وزن ۱۱۰ هزارتن از طریق بندر چابهار به افغانستان نمونه ای از اهمیت این کشور در استفاده از حمل ونقل دریایی این بندر است.

او ادامه داد: در فاصله کم تر از پنج ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل شش برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار در پنج سال گذشته بوده است.

آقایی بیان کرد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل مشهور است و با استثنا شدن از تحریم های آمریکا جایگاه بین المللی آن بیش ازپیش ارتقا پیداکرده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.