بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ ضرورت تطبیق اطلاعات AIP با واقعیت در عملیات زمستانی فرودگاهها

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی تاکید کرد که در عملیات زمستانی باید فرودگاه‌ها به تطبیق اطلاعات AIP با واقعیت توجه کنند.

ضرورت تطبیق اطلاعات AIP با واقعیت در عملیات زمستانی فرودگاهها
تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی تاکید کرد که در عملیات زمستانی باید فرودگاه‌ها به تطبیق اطلاعات AIP با واقعیت توجه کنند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سعید اکبری در دومین روز نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی بابیان این مطلب عنوان کرد: عملیات هوانوردی مأموریت اصلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فعالیتی مداوم است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابیان این‌که عملیات زمستانی یکی از چالش‌های بزرگ صنعت هوانوردی است، گفت: به دلیل این‌که کشور ما بارش برف اندکی در طول سال دارد، امکانات و تجربه ما در عملیات زمستانی اندک است و باید برای آموزش نیروی انسانی و ارتقای سطح تجهیزات عملیات زمستانی برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: برای انجام بهینه عملیات زمستانی باید زمانی که حتی یک متر از عرض باند فرودگاه را برف پوشانده است اعلام SNOTAM و پیش از بستن باند با ستاد شرکت هماهنگی لازم انجام شود. اطلاعاتی نیز که درباره فرودگاه منتشر می‌کنیم باید با واقعیت تطبیق کند و ملاحظه‌ای در نظر گرفته نشود.

اکبری هم‌چنین بابیان این‌که در بیش‌تر فرودگاه‌ها به دلیل کمبود تجهیزات و نیروهای عملیات زمستانی از نیروهای ایمنی زمینی استفاده می‌شود گفت: البته باید توجه داشت که از تجهیزات عملیات ایمنی زمینی جز در مانورها و سوانح خاص این حوزه بهره‌برداری نشود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.