بازدید سایت : ۵۹۳۴۳
یک راننده کامیون مطرح کرد:

◄ فرصت‌طلبی باربری‌ها از قانون اجبار در رعایت نرخ حمل

یک راننده کامیون معتقد است در حال حاضر «پیشکرایه» به فرصتی برای فرار باربری‌ها از قانون اجبار در رعایت نرخ تعرفه حمل، تبدیل شده است.

 فرصت‌طلبی باربری‌ها از قانون اجبار در رعایت نرخ حمل
تین نیوز

یک راننده کامیون معتقد است در حال حاضر «پیشکرایه» به فرصتی برای فرار باربری‌ها از قانون اجبار در رعایت نرخ تعرفه حمل، تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، سعید علام با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: پیش کرایه یکی از گزینه‌های موجود در بارنامه است که شرکت‌هایی که بار را به صورت پس از رسید اعلام می‌کنند می‌توانند از این گزینه به عنوان پیش پرداخت کرایه استفاده کنند ولی این گزینه به فرصتی برای فرار باربری‌ها از قانون اجبار در رعایت نرخ تعرفه حمل، تبدیل شده است.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که طبق قانون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، باربری‌ها حق ندارند کرایه را زیر تعرفه اعلام کنند، برای مثال وقتی قرار است صاحب باری ۲۲تن تیرآهن از اصفهان به تهران ارسال کند طبق تعرفه مثلاً کرایه تهران با تمام هزینه‌های بارنامه، باید حدود ۳ میلیون کرایه در بارنامه درج شود ولی صاحب بار به باربری اعلام کرده با مبلغ مثلاً 2 میلیون حمل کنید.

علام در گفت و گو با تین نیوز، عنوان کرد: اینجا باربری مبلغ ۳ میلیون را در گزینه کل کرایه دریافتی قید می‌کند که همه چیز حتی کمیسیون و حق ۴ درصدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قانونی باشد ولی در قسمت پیشکرایه مبلغ یک میلیون تومان درج می‌کند و این همان یک میلیون تومانی است که راننده نگرفته ولی به صورت قانونی در بارنامه چاپ شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خداداد بکرانی

    باسلام ..
    ممنون از جناب علام وشبکه خبری تین نیوز جهت ارائه ومنتشر کردن خبر..
    نکته قابل تامل این است که
    ما در قانون کرایه پس از رسید نداریم..
    وقتی به این باور دست پیدا کردیم که نرخ کرایه ما همان هزینه های تحمیلی بر ناوگان وقیمت خدمتی است که به صاحب کالا ارائه میشود ..
    نه اینکه ضامن و اعتبار در حفظ وحراست از بار ویا دیر وزود رساندن بار ..
    اون موقع این مشکل حل خواهد شد ..
    تا بک کامیون قبل از حرکت وخدمت رسانی برای جبران هزینه های خدمات حمل ونقل این مبلغ تمام وکمال وقانونی به حسابس واریز شود ..
    تا شاهد تخلفات این چنبنی نباشیم..
    وباربری با صاحبان کالا با روشهای مختلف وبا سییتم بارنانه نویسی دست برد به کرابه راننده بزنند ..
    اینجا زیاده خواهی های برخی از شرکتهای کاغذی این مشکلات را در سیستم حمل ونقل ایجاد می کند ..

    ومتاسفانه توافقات شتاب زده کانون سراسری رانندگان حمل کالا ..
    با تشکر

  • فرشاد

    متاسفانه رسانه شما بیشتر نظرات چند راننده رو منتشر نمیکنه ، یکی از علل عمده کرایه زیر تعرفه ، خمل بار زیر تعرفه توسط رانندگان است و لاغیر . این مشکل رو حل کنید تا برسیم بعدی