◄ اتمام زیرسازی راهآهن رشت-بندرکاسپین؛ امسال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال زیرسازی مسیر 37 کیلومتری خط آهن رشت-بندرکاسپین به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال، زیرسازی مسیر 37 کیلومتری خط آهن رشت-بندرکاسپین به پایان برسد.
به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این مطلب را چندی پیش (11 خرداد) به فارس گفت و افزود: راهآهن رشت-انزلی در ادامه راهآهن قزوین به رشت، برای اتصال رشت به بندر و دریای خزر در حال احداث است.
وی عنوان کرد: برای رسیدن به انزلی، برخی مشکلات زیست محیطی داریم که باید با سازمان محیط زیست هماهنگ و مشکلات را رفع کنیم و سپس به انزلی برسیم.
این مقام مسئول افزود: اما برای آنکه به دریا برسیم، اتصال به بندر کاسپین که در طول مسیر مشکلات زیست محیطی ندارد را در اولویت قرار دادهایم، این خط ریلی با 37 کیلومتر خطآهن حد فاصل رشت تا بندر کاسپین برقرار خواهد شد.
خادمی افزود: به هر حال باید طی تعامل با مردم، این مشکلات را حل و فصل کرد، در سه الی 4 ماه اخیر کار تملک اراضی خوب پیش رفته است و امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال زیرسازی این 37 کیلومتر خط آهن را به پایان برسانیم و حتی بخشی از روسازی مسیر را هم در سال جاری انجام دهیم و بخش پایانی خطآهن در سال 1400 عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب در سال 1400 خطآهن از رشت به بندر کاسپین میرسد و عبور ترانزیتی از جنوب به شمال از طریق رشت به بندر کاسپین، محقق میشود.