بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

بارندگی شدید و کاهش دما در نوار ساحلی خزر

کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارندگی شدید در نوار ساحلی دریای خزر همراه با کاهش دما از عصر امروز (دوشنبه) خبر داد.

بارندگی شدید و کاهش دما در نوار ساحلی خزر
تین نیوز

فریبا گودرزی افزود: از عصر امروز و همچنین فردا با نفوذ جریانات سرد شمالی در نوار شمالی کشورف دمای هوا افت محسوسی خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی گفت: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز شاهد بارش شدید باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: بارش‌ها در ارتفاعات البرز به شکل برف است و روز چهارشنبه ادامه بارش‌ها را در این مناطق و خراسان شمالی خواهیم داشت، همچنین در این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

گودرزی اضافه‌کرد: امروز و فردا در جنوب کشور نیز در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان بارش رخ می‌دهد که به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما که بین ۶ تا ۱۰ درجه در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد، احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی در اثر یخبندان به‌ویژه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز وجود دارد.

گودرزی بیان‌داشت: همچنین با توجه به شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل و هرمزگان احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

وی اظهار داشت: روز سه‌شنبه نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شرقی آذربایجان شرقی این شرایط ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان‌کرد: آسمان تهران همچنان صاف و بدون مداخلات جوی گزارش می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.