بازدید سایت : ۳۰۴۳۱
کارشناس هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی در اکثر استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌غربی کشور نسبت به وقوع سیلاب در استان‌های پربارش هشدار داد.

بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی در اکثر استان‌ها
تین نیوز

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست و دوم دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی امروز در نوار­ غربی کشور فعال است و تا ظهر امروز در کردستان، کرمانشاه و زنجان بارش‌های پراکنده گزارش شده است. با این حال از بعد­از­ظهر پنجشنبه و­­ با ورود سامانه بارشی به کشور­ در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، زنجان­، قزوین و از اواخر روز هم در استان‌های البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را داریم.

به گزارش تین نیوز گودرزی ادامه داد: روز جمعه کل نیمه غربی کشور­ شاهد بارندگی است و روز شنبه در بیشتر مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود. همچنین در روز یکشنبه در نوار شمالی و برخی از نقاط غرب­ و ­جنوب شرق شاهد بارش هستیم.

وی در مورد شدت بارش‌ها که از سوی سازمان هواشناسی منجر به صدور هشدار نازنجی شده است، افزود: برای فردا بعدازظهر در آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش‌ها نسبتا شدیدتر است­ و در روز جمعه در غرب آذربایجان غربی، شمال و شرق خورستان، شمال و­ غرب فارس، بوشهر، چهار­محال و بختیاری، غرب کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر­احمد، غرب اصفهان و­ ارتفاعات استان‌هایی مثل البرز­، گیلان و مازندران بارش‌ها به نسبت شدید است و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها و کاهش دید و لغزندگی جاده ها، بسته شدن جاده های کوهستانی و برفی­ در این استان‌ها وجود دارد که حتما هموطنان تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از جمعه تا دوشنبه هفته آتی در نوار شمالی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و مناطق غربی کشورمان به طور محسوسی کاهش دما را خواهیم داشت. ضمن اینکه در روزهای جمعه و شنبه دریای خزر و  شمال خلیج فارس مواج­ و متلاطم خواهد بود.

به گفته گودرزی تهران امروز در مناطق پرتردد شاهد غبار صبحگاهی بوده و ­از امشب شاهد وزش باد خواهد بود. تهران از فردا بعدازظهر شاهد بارش خواهد بود و روزهای جمعه و شنبه این بارش‌ها ادامه خواهد داشت که این شرایط کمک خواهد کرد، هوای پایتخت طی روزهای آینده مطلوب تر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.