بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

ایران ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو از روسیه می‌خرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری میان ایران و روسیه از خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو روسی خبر داد.

ایران ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو از روسیه می‌خرد
تین نیوز

 سید احسان خاندوزی در ارتباط تصویری از روسیه با بیان اینکه این خرید با ایجاد خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری میان ایران و روسیه روی خواهد داد، افزود: توافقات خوبی از جمله توافقات دو جانبه بر سر موضوعات نفت و انرژی، راه آهن و ترانزیت دو کشور و تسریع در ایجاد خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور و از جمله تکمیل راهگذر شمال به جنوب از طریق ترانزیت ریلی خلیج فارس به اروپا، اینچه برون و رشت - آستارا و برخی توافقات جنبی دیگر مانند تأمین نهاده‌های اساسی و غلات و همین طور خرید لوکوموتیو در نشست مقامات اقتصادی و انرژی و نفت ایران و روسیه صورت گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، خاندوزی با تاکید بر اینکه تعداد درست و دقیق لوکوموتیوهای مورد خرید از روسیه ۲۰۰ دستگاه صحیح است نه ۲۰۰۰ دستگاه، تصریح کرد: خط آهن رشت - آستارا طول زیادی ندارد، اما بخش گمشده و مفقوده یکی از کریدورهاست که اگر تکمیل شود می‌تواند تغییر مناسبات تجاری میان تمام کشورهای اوراسیا با کشورهای خلیج فارس و حتی پاکستان، هند و چین را در پی داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان


    دویست دستگاه لکوموتیو جدید . مبارک است انشاالله
    با توجه به اینکه راه آهن ایران تجربه لکوموتیو طرح روسی را ندارد ( بجز چند لکوموتیو مانوری در ذوب آهن و تجربه اجاره چند لکوموتیو از اکراین ) ، آیا در این تفاهم نامه به ایجاد تعمیرگاه جاری برای این لکوموتیو ها اشاره شده است؟ تعمیر گاه اساسی ( با تجهیزات خاص این نوع لکوموتیو) چطور ؟ چند تعمیرگاه و در کدام نقاط از شبکه ریلی ؟ سیمولاتور برای آموزش لکوموتیو رانان چطور؟ تامین قطعات یدکی چطور ؟ نقشه ها و اطلاعات فنی لکوموتیو چطور؟
    با توجه به بی پولی راه آهن ، چه کسی مالک لکوموتیو ها خواهد شد؟

  • کوروش

    فاصله رشت - آستارا در حدود 170 کیلومتر هست. این برای احداث راه آهن طول زیادی نیست؟ اگر زیاد نیست چرا شروع نمیکنید؟ چرا معطل کمک خارجی هستید؟