بازدید سایت : ۴۷۷۱۴

سفر شیرین شود اما به صد شرط!

همه باید دست به دست هم دهیم و همت کنیم که نوروزی خوش خاطره را برای هموطنانمان رقم بزنیم و حوادث تلخ را به حداقل برسانیم.

سفر شیرین شود اما به صد شرط!
تین نیوز

به عزم مرحله عشق پیش نه قدمی

که سودها کنی ار این سفر توانی کرد

نوروز از راه می رسد و در آستانه سال نو، دل مردم هوای سفر می کند. دوسال تلخ کرونایی را در خانه مانده اند و اکنون که موج سرکش بیماری قدری آرام شده است، می خواهند چندروزی را به  گشت و گذار بپردازند. اگرچه سفر در ایام نوروز بسیار دلپذیر است اما بیش از هرچیز و پیش از هرچیز، ایمنی و سلامت مسافران مهم است. باید در این روزهای پررفت و آمد عید بیشتر از پیش مراقب بود.

در همین راستا، ضمن تقدیر از نهادها و سازمان های مسئول، از ایشان انتظار می رود که به ایمنی، امنیت، بهداشت، ایمنی جاده ها، مسائل سفر و ... توجه ویژه داشته باشند.

امید داریم که شرکت های مسافربری اعم از اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ریلی، هوایی و ... نهایت تلاش خود را در حفظ آرامش و آسایش مسافران به کار گیرند تا در روزهای آغازین سال سفری خاطره انگیز داشته باشند.

برای رقم خوردن سفری خوش:

- لازم است رانندگان از سلامت فنی وسیله نقلیه خود مطمئن شوند.

- پرسنل راهداری می کوشند با تمام توان مسیرها را تحت نظر داشته باشند تا در صورت لزوم و ایجاد مشکل بتوانند موانع را رفع کنند. امیدواریم در طول مسیر سفر، وقفه ای ایجاد نشود.

- از وزارت بهداشت و نهادهای زیرمجموعه انتظار می رود  با توجه به انتشار ویروس کرونا، همت کنند و بر اقدامات لازم جهت پیشگیری حداکثری نظارت لازم را داشته باشند. علاوه بر مسائل مربوط به کرونا، مسائل بهداشت عمومی از جمله، استراحتگاه ها و غذاخوری های بین راهی، رستوران ها، نمارخانه ها، مجتمع های رفاهی بین راهی، سرویس های بهداشتی، حتی بهداشت وسائل نقلیه و مسائلی از این دست نیز حائز اهمیت‌اند.

- از هلال احمر و مراکز اورژانس توقع می رود در صورت بروز حادثه و بحران، آمادگی لازم جهت رسیدگی داشته باشند. بی شک وجود امکانات لازم و نیروی انسانی آماده، ضرورت دارد.

- از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتظار می رود در راهنمایی و اسکان و پذیرایی با قیمت مناسب و سایر مسئولیت های مربوط به مسافران اهتمام بورزد.

- به پرسنل زحمتکش پلیس راه و راهنمایی و رانندگی امید داریم که در حفظ ایمنی و امنیت راه ها بکوشند و امکانات لازم را برای این در امان ماندن مسافران از حوادث جاده ای و سرقت های احتمالی فراهم آورند. امکاناتی مانند علائم رانندگی، چراغ های عابر، تابلوهای هشدار، دوربین ها و ... از اهمیت زیادی برخوردارند.

بسیاری از وظایف و مسئولیتها در هم تنیده است و شاید نتوان به تفکیک برای هر بخش مسئولیتی جدا یادآور شد. همه باید دست به دست هم دهیم و همت کنیم که نوروزی خوش خاطره را برای هموطنانمان رقم بزنیم و حوادث تلخ را به حداقل برسانیم.

* خبرنگار

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.