| کد خبر: 272444 |

ارتقای شاخص‌ های جاده‌ای گامی بلند برای توسعه مهاباد

اجرای پروژه های راهداری شامل چهار بانده کردن، زیرسازی، توسعه و تعریض محورهای مواصلاتی مهاباد نویدبخش آینده ای روشن در حوزه زیرساخت های ارتباطی، ارتقای رفاه اجتماعی و کاهش سوانح رانندگی است.

تین نیوز

اجرای پروژه های راهداری شامل چهار بانده کردن، زیرسازی، توسعه و تعریض محورهای مواصلاتی مهاباد نویدبخش آینده ای روشن در حوزه زیرساخت های ارتباطی، ارتقای رفاه اجتماعی و کاهش سوانح رانندگی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و خاکی است.

این شهر از چهار محور، خروجی و ورودی دارد و مهم ترین آنها محور مهاباد - ارومیه، مهاباد - میاندوآب و مهاباد - سردشت بوده که طرح های عمرانی در همه آنها طی چند سال گذشته فعال بوده است.

توسعه و ارتقای راه های ارتباطی یکی از نیازهای اصلی پیشرفت در هر جامعه ای بوده که باتوجه به موقعیت شهرستان مهاباد و نزدیکی به مرز این مهم بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

پروژه های راهداری در سه محور اصلی مهاباد فعال است

فرماندار ویژه مهاباد در این خصوص اظهار کرد: هم اکنون همه محور مهاباد به سمت ارومیه چهار بانده شده و تنها یک کیلومتر از این مسیر باقی مانده است.

حسن عباسی با بیان اینکه این مسیر جزو محورهای اصلی و مهم شهرستان به مرکز استان است، افزود: عملیات اجرایی این یک کیلومتر در سال جاری انجام می شود و پس از آن نسبت به نصب تابلو و خط کشی اقدام خواهد شد.

وی در ارتباط با محور مهاباد - میاندوآب نیز اظهار کرد: از خروجی شهر به میاندوآب به طول سه کیلومتر هم اکنون زیرسازی و یک لایه آسفالت آن به اتمام رسیده و حدود ۲.۷ کیلومتر این مسیر نیز در حال زیرسازی است.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: تعریض محور مهاباد به سمت سردشت هم به طول چهار کیلومتر تا پایان فصل عمرانی پارسال فعال بوده و امسال نیز طی روزهای آینده نسبت به فعال سازی پروژه اقدام خواهد شد.

عباسی در خصوص کمربندی دارلک به سه راهی ترشکان نیز گفت: هم اکنون تعریض حدود ۱۱ کیلومتر این مسیر با پیشرفت حدود ۴۰ درصدی به پیمانکار واگذار شده و عملیات اجرایی این محور هم فعال شده است.

وی با بیان اینکه تعریض محورهای فرعی در اولویت عمرانی شهرستان مهاباد قرار دارد، افزود: با اتمام پروژه های در دست اقدام شاهد روان شدن ترافیک ورودی و خروجی شهر و همچنین میزان تصادفات برون شهری خواهیم بود.

چهار نقطه حادثه خیز جاده مهاباد به بوکان شناسایی شد

تصادف رانندگی مکرر در مسیر مهاباد به بوکان معروف به جاده برهان و کشته و مصدوم شدن تعداد زیادی از هموطنان طی یک سال گذشته، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز این محور را در دستور کار مسوولان قرار داد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد در این ارتباط اظهار کرد: چهار نقطه حادثه خیز محور مهاباد به بوکان با همراهی و کارشناسی عوامل پلیس راهور و راهداری شناسایی شد.

رحمت نویدی نیا با اشاره به تعداد بالای تصادفات در این محور ادامه داد: مسایل و مشکلات فنی راه بررسی و برای نقاط در نظر گرفته شده و نصب علایم هشدار دهنده، تابلو و اصلاح مسیر در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین تردد خودروهای سنگین در این محور به استثنای دستگاه های حامل سوخت و مواد غذایی با توجه به عرض کم جاده ممنوع شده و نظارت پلیس راهور در این بخش بیشتر خواهد شد.

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت راه های روستایی مهاباد اختصاص یافت

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد در ارتباط با فعالیت های محورهای روستایی نیز گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است.

نویدی نیا بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۶۱۲ کیلومتر راه روستایی مهاباد بیش از ۳۰۰ کیلومتر آسفالت است که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۱۰۰ کیلومتر از ۳۱۲ کیلومتر باقی مانده آسفالت خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد اظهار کرد: آسفالت راه روستاهای آلبلاغ، بهرام آباد، سیچان بلاغ، مراغه، سولغه، ابراهیمه، کاولان علیا، آغاسور، سیاقول علیا، زنده قول، شیخ یوسف، باگردان، داشتیمور، چوملان، قلات، زیوه، بنگوین، گاگش، گاومیشان، خره جو و شیلان آباد در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۹۶ روستای مهاباد راه بیش از ۱۲۰ روستا آسفالت بوده که در حدود میانگین استانی است، افزود: از مجموع ۶۰۰ کیلومتر راه های روستایی این شهرستان راه ارتباطی حدود ۶۰ روستا به طول ۲۶۱ کیلومتر خاکی و سوشه بوده که در انتظار آسفالت است.

 توسعه متوازن زیرساخت های حمل و نقل و راه ها به عنوان یکی از مولفه های حیاتی در رونق اقتصادی همواره مورد توجه دولت ها بوده است که تحقق این مهم در این منطقه مرزی می تواند منجر به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری شود.

به عقیده کارشناسان حوزه حمل و نقل، توجه به راه ها و ایجاد زیر ساخت های مناسب تردد، حمل و نقل بار برای انتقال سریع و ایمن بار از واحدهای تولیدی به بازارهای هدف و همچنین کاهش آمار تصادفات یکی از راهکارهای مهم افزایش حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در مناطق مختلف به ویژه منطقه مرزی کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.