بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ های حمل‌ و‌نقلی با ترکمنستان

سفیر ایران در عشق آباد در کنفرانس «دریای خزر؛ دریای صلح و دوستی» گفت: جمهوری اسلامی آماده گسترش همکاری های حمل و نقلی با ترکمنستان است.

آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ های حمل‌ و‌نقلی با ترکمنستان
تین نیوز

سفیر ایران در عشق آباد در کنفرانس دریای خزر؛ دریای صلح و دوستی گفت: جمهوری اسلامی آماده گسترش همکاری های حمل و نقلی با ترکمنستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، غلام عباس ارباب خالص سفیر ایران در عشق آباد در کنفرانس علمی – عملی با نام «دریای خزر – دریای صلح و دوستی» که در منطقه گردشگری «آوازه» ترکمنستان برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنرانی خود در این کنفرانس آمادگی جمهوری اسلامی را برای گسترش همکاری های حمل و نقل با ترکمنستان اعلام کرد.

بنابر سخنان  ارباب خالص، طرف ایرانی در حال مکاتبه با نمایندگان روسیه در خصوص الحاق ترکمنستان به کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال – جنوب» است.

وی خاطرنشان کرد: ترکمنستان به یک حلقه مهم برای کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب در مسیر کشورهای آسیای مرکزی، روسیه و فراتر از آن تبدیل خواهد شد.

سفیر ایران در ادامه همچنین خاطرنشان کرد که تهران و عشق آباد از طریق پست های بازرسی سرخس، عارتق – لطف آباد، اینچه برون، باجیگران و همچنین بنادر دریایی به هم متصل هستند.

وی در بخش دیگری به انعقاد قراداد عشق آباد در مورد کریدور حمل و نقل و ترانزیت بین المللی بین دولت های ایران، ترکمنستان، عمان و ازبکستان اشاره کرد و گفت: تاجیکستان، قرقیزستان، قطر و هند علاقه مند به پیوستن به این توافقنامه هستند.

سفیر ایران در سخنان خود به پتانسیل راه آهن مشهد – سرخس که روزانه حدود 300 واگن در این مسیر از طریق ترکمنستان تردد می کنند و بخش عمده محصولات وارداتی به ایران از این مسیر وارد می شوند، توجه ویژه کرد.

ارباب خالص علاوه بر این گفت که ایران و ترکمنستان در مورد کاهش تعرفه ترانزیتی به منظور افزایش حجم حمل ونقل محموله از طریق خاک خود به کشورهای ثالث توافق کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرکز شماره گزاری شماره

    با این جاده های که ایران داره

    اول زیرساخت‌های لازم را برای ماشین های خودمون درست کنید بعد فکر اونا باشین تمام ماشین‌ها داغون شدند وضعیت جاده ها افتضاح

  • ناشناس

    ترکمنستان ایرانی را اصلا اعتماد نداره و دوست نداره ایرانی بیاد و نمی‌خواد با ایرانی کار کنه بیزاره