بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

مهارت درک خطر رانندگی؛ موضوع کارگاه منتخب ششمین همایش مدیریت و ایمنی ترافیک

یکی از روش ­ها، سنجش میزان درک خطر رانندگان و استفاده از شناسایی به موقع این خطرات در فرآیند یک آزمون تحت عنوان آزمون درک خطر (به ویژه به عنوان بخشی از آزمون­ های صدور گواهینامه) است.

مهارت درک خطر رانندگی؛ موضوع کارگاه منتخب ششمین همایش مدیریت و ایمنی ترافیک
تین نیوز

با در نظر گرفتن آمار بالای تصادفات در شرایط فعلی و نقش بالای عامل انسانی در حوادث و در راستای تحقق راهبردهای مطرح شده در کتاب راهبرد ملی ایمنی راه ­های ایران که به بهبود مهارت­ های ادراکی کاربران راه در درک و پیش ­بینی خطر و ارتقای نظام آموزش ­های مرتبط با ایمنی ترافیک اشاره می کند، در جهت اصلاح رفتار انسانی باید چاره ­ای اندیشید.

به گزارش تین نیوز، مینا محمودی کارشناس حوزه ایمنی حمل و نقل در این زمینه گفت: یکی از روش ­ها، سنجش میزان درک خطر رانندگان و استفاده از شناسایی به موقع این خطرات در فرآیند یک آزمون تحت عنوان آزمون درک خطر (به ویژه به عنوان بخشی از آزمون­ های صدور گواهینامه) است.

وی افزود: برگزاری دوره آموزشی درک خطر رانندگی و سنجش درک خطر رانندگان با  استفاده از ابزار آزمون درک خطر گامی در جهت ایجاد حافظه ایمن، افزایش حساسیت نسبت به منابع خطر و تغییر در الگوی اسکن دیداری و تصمیم گیری رانندگان در جهت کاهش حوادث رانندگی است.

محمودی تاکید کرد: در سال های اخیر موضوع ارتقای درک خطر رانندگی بیش از گذشته مورد توجه مسئولان حمل و نقل بوده و در این زمینه تحقیقات و برگزاری کارگاه های علمی مد نظر قرار گرفته است.

به گفته وی، در ششمین کنفرانس مدیریت و ایمنی ترافیک، که روز سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 برگزار شد، کارگاه « سنجش درک خطر رانندگان در راستای کاهش تصادفات » برپا شده توسط آقای مرتضی اسدامرجی به عنوان کارگاه برتر در این رویداد معرفی گردید.

محمودی گفت: در این کارگاه علاوه بر ارائه مفهوم درک خطر، انواع خطرات ترافیکی، روش های ارزیابی درک خطر و نمونه های سنجش درک خطر در سایر کشورها و ایران ارائه شد. همچنین در خصوص لزوم اضافه شدن سنجش درک خطر کاربران راه به مراحل دریافت گواهینامه رانندگی و مجوزهای رانندگان حرفه ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تقدیرنامه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر

    سلام بایستی به جای تقدیم لوح تقدیر به افراد ناشناس برای تشویق رانندگان به رعایت مقررات از رانندگان قانونمند و بدون تخلف حادثه ساز وبدون حادثه تقدیر به عمل آید ورانتدگان حرفه ای که طی سالیان فعالیت درجاده هیچگونه جریمه تخلف حادثه ساز سبقت ممنوع سرعت ممنوع وتجاوز به چپ که این تخلفات بسیار در تصادف دخیل هستند از رانندگان فاقد این تخلفات ورانندگان فاقد تصادف که از بیمه نامه سالیان متمادی بالای پانزده یا بیست سال از بیمه نامه عدم خسارت دارند بابستی ترتیبی داده شود این رانندگان بیمه نامه رایگان استفاده کنند تا دیگران هم تشویق به الگو برداری شوند وقتی راننده قانونمند وراننده قانونشکن یکسان باشند هرگز رانندگان قانونشکن به قانونمندی روی نمیآورند.تشویق وبیمه نامه رایگان بسیار موثر است.