بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

اقدامات برای اجرای مصوبه نوسازی ناوگان شورای عالی صنایع دریایی ادامه دارد

پنل کشتیرانی و حمل و نقل ترکیبی در نخستین رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور ایران با سخنرانی معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

تین نیوز

پنل کشتیرانی و حمل و نقل ترکیبی در نخستین رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور ایران با سخنرانی معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ در حاشیه نخستین رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور ایران، پنل کشتیرانی و حمل و نقل ترکیبی با سخنرانی معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی برگزار شد.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این پنل با تشریح ظرفیت های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: همکاران ما در گروه کشتیرانی به صورت شبانه روزی در آب های چهارگوشه جهان در حال دریانوردی هستند تا مایحتاج عمومی و نهاده های تولید به موقع و با کمترین هزینه ممکن وارد کشور شود و یا تولیدات ملی به جهان صادر گردد.

وی از جمله دستاورد های گروه کشتیرانی طی یک سال اخیر را توسعه روزافزون حمل و نقل کالا از بندر چابهار اعلام کرد و گفت: موفق شدیم طی مدت کوتاهی تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر را بیش از ۱۵۰ درصد افزایش دهیم و به حدود ۶۰ هزار TEU برسانیم.

وی اثر چنین اقدامی را در اشتیاق مجدد هند برای انعقاد قرارداد سرمایه گذاری در چابهار دانست و ادامه داد: با ایجاد خطوط منظم کشتیرانی و ایجاد ظرفیت های حمل و نقل ترکیبی در این بندر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این پیام به دنیا مخابره شد که ظرفیت لازم برای توسعه و رونق بندر چابهار با اقتدار در کشور وجود دارد و با برنامه ریزی دقیق به سرعت بالفعل می شود.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خریداری ۵۲ درصد از مالکیت بندر سالیانکا روسیه را از دیگر اقدامات راهبردی گروه کشتیرانی در راستای توسعه دریامحور اعلام و تصریح کرد: این بندر یکی از حلقه های مهم کریدور شمال-جنوب است که هم اکنون عملکرد آن طی سال گذشته بیش از ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

وی توسعه ناوگان را از دیگر برنامه های راهبردی گروه کشتیرانی بیان کرد و گفت: با وجود اینکه گروه کشتیرانی ۱۴۱ فروند انواع شناور در اختیار دارد که بخش بزرگی از آن با استفاده از ظرفیت تعمیرات شناور خود گروه کشتیرانی در حال تعمیر و نگهداری مستمر است با این حال سن ناوگان افزایش یافته و باید به سرعت شناور های جدید جایگزین شوند.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این امر را در ادامه فعالیت ناوگان ملی بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: به همین منظور چند فروند شناور در کشتی سازی های داخلی در شمال کشور در حال ساخت هستند و مذاکره برای ساخت تعدادی شناور دیگر در جنوب کشور نیز در حال انجام است، اما با توجه به مصوبه شورای عالی صنایع دریایی در خصوص الزام گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران برای نوسازی ناوگان طی ۱۰ سال آینده تلاش ها در این زمینه ادامه دارد.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.