بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ اجرای طرح راه بخشنده در قم شتاب گرفت

ارتقاء سطح ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برونشهری، هدف اجرای این طرح در سطح محورهای جاده ای استان قم است.

اجرای طرح راه بخشنده در قم شتاب گرفت
تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقم گفت: در قالب اجرای ده ها پروژه امانی شامل تعریض مسیر، ترانشه برداری، اصلاح ورفع افتادگی شانه، اجرای شیب شیروانی، نصب وتعمیرات گاردریل، نصب و تعمیر علائم، اجرای طرح راه بخشنده در سطح راه های استان شتاب گرفته‌ است‌.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم ،معاون راهداری این اداره کل در گفت وگویی در تبیین واژه راه بخشنده اظهار داشت: این اصطلاح به قابلیت هایی ساختاری راه اطلاق می شود که در صورت بروز خطای انسانی حین رانندگی، از حادثه و یا شدت خسارات وارده جلوگیری به عمل آورد . 

اکبر سلیمیان افزود : ارتقاء سطح ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برونشهری، هدف اجرای این طرح در سطح محورهای جاده ای استان قم است.

 وی افزود: به عبارتی دیگر در صورت احتمال بروز هرگونه اشتباه توسط راننده که امکان وقوع حادثه ای ناگوار را درپی دارد، قابلیت های فنی طرح مذکور شامل شیب شیروانی مناسب، حریم مسطح و فاقد مانع، شانه مناسب و فاقد افتادگی از وقوع و یا شدت حادثه جلوگیری نماید.

معاون راهداری قم با یادآوری این مهم که بیشترین حجم نصب و تعمیرات گاردریل به صورت امانی در سطح کشور در مقایسه با طول راه ها، در استان قم اجرامی شود، اظهار داشت: از مهمترین دست آوردهای اجرای صحیح و کامل طرح راه بخشنده، حذف انبوهی از گاردریل ها ونیوجرسی ها یی می باشد که در حاشیه و حرایم جاده ای نصب شده اند.

سلیمیان افزود: به عبارتی، در منتهی الیه شانه راه هایی که به دلیل اختلاف سطح  با حریم مربوطه ازگاردریل و یا نیوجرسی جهت ایمن سازی آن استفاده شده، با اجرای شیب شیروانی و تسطیح حریم می توان نسبت به حذف گاردریل و دیگر حفاظهای جاده ای اقدام نمود 

وی با اشاره اینکه که نقش طرح راه بخشنده درکاهش حوادث جاده ای چشمگیر می باشد یادآور شد: درصورت تامین منابع اعتباری مورد نیاز و تجهیز ناوگان راهداری به ادوات و ماشین آلات موضوعه ، با توجه به قابلیتهای مهارتی و تجربه پرسنل راهدار این اداره کل، می توان شاهد ارائه خدمات شایسته ای دراین زمینه باشیم.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.