بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

تاریخ فروش و عرضه ریرا برقی ایران خودرو به بازار اعلام شد

شرکت ایران خودرو از تاریخ قطعی رونمایی نهایی و ورود به بازار و فروش خودرو برقی ریرا خبر داد.

 تاریخ فروش و عرضه ریرا برقی ایران خودرو به بازار اعلام شد
تین نیوز

شرکت ایران خودرو از تاریخ قطعی رونمایی نهایی و ورود به بازار و فروش خودرو برقی ریرا خبر داد. در ادامه با تاریخ عرضه و مشخصات فنی و قیمت ریرا برقی ایران خودرو همراه شما هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، با ورود خودروهای مدرن و NEV چینی به ایران مانند ام وی ام آریزو 5 برقی یا لاماری ایما هیبریدی و فونیکس FX EV و نبود رقیب بومی برای آن ها، شرکت ایران خودرو رسما آستین های خود را بالا زد و از محصولات پرحاشیه ای مانند کراس اوور برقی ریرا و سدان تارا برقی رونمایی کرد. در همین حین، اخباری مبنی بر رونمایی نزدیک تارا هیبریدی هم به دست ما رسید و در فاصله کوتاهی پس از این خبر، زمزمه هایی مبنی بر ورود اولین کراس اور برقی ایران خودرو به خیابان های کشور، به گوش می رسد. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز، به سراغ تاریخ فروش و عرضه رسمی ریرا برقی می رویم و مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن را بررسی می کنیم.

تاریخ فروش و عرضه ریرا برقی ایران خودرو به بازار

معاون تحقیقات ایران خودرو با اشاره به اینکه خودرو برقی ریرا که اولین کراس اوور بومی و مبتنی بر پلتفرم ایرانی است، درمورد تاریخ فروش و عرضه و ورود به بازار ریرا برقی گفت:

نسخه بنزینی تا پایان بهار سال جاری وارد مرحله تجاری سازی خواهد شد. مراحل برقی سازی این خودرو نیز همزمان در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان تابستان امسال مدل های اولیه ریرا تمام برقی ساخته شوند. پس از آن، فرآیند تست و صحه گذاری آغاز شده و در ادامه، فاز صنعتی سازی کلید خواهد خورد. در نهایت، تا انتهای سال جاری این محصول به انتهای فاز توسعه رسیده و در سه ماهه ابتدایی سال آینده به مرحله تجاری سازی و کیفیت رسانی خواهد رسید. یعنی  تاریخ فروش و عرضه ریرا برقی  ایران خودرو به بازار احتمالا جایی بین  فروردین ماه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۴  خواهد بود.

ریرا برقی ایران خودرو1

همچنین مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ریرا برقی از اواخر بهار سال آینده عرضه خواهد شد، گفت:

این محصول منطبق بر تکنولوژی های روز دنیا بوده و پیمایشی که برای آن پیش بینی شده، ۴۲۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل است. این خودرو تمام برقی بوده و با استفاده از موتور الکتریکی پر قدرت، نسبت به خودروی بنزینی از عملکرد بسیار بالاتری برخوردار است. شتاب و پیمایش ریرا برقی در حد خودروهای الکتریکی روز دنیا است و می تواند رقیب جدی برای محصولات وارداتی باشد.

مشخصات فنی و آپشن ریرا برقی ایران خودرو

ریرا برقی ایران خودرو به یک موتور برقی با قدرت  ۱۶۰ اسب بخار  و گشتاور  ۳۰۰ نیوتن متر  مجهز شده که می تواند این کراس اور را در  ۸.۸ ثانیه  از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و به سرعت  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت  دست یابد. باتری های  ۵۳ کیلووات ساعتی  این خودرو امکان پیمایش  ۴۲۰ کیلومتری  را با یک بار شارژ فراهم می کنند. زمان شارژ با استفاده از شارژرهای سریع به زیر  ۳۰ دقیقه  می رسد، اما در صورت استفاده از شارژرهای معمولی تا  ۸ ساعت  طول می کشد.

ریرا برقی ایران خودرو2

ریرا برقی ایران خودرو از استاندارد  شارژ سریع CCS2  و سیستم خنک کاری آب برای باتری ها بهره می برد. این باتری ها در  محدوده دمایی بین ۲۰- تا ۵۰ درجه سانتی گراد  عملکرد مطلوبی دارند و برای شرایط آب و هوایی ایران مناسب هستند. امکانات رفاهی و آپشن های ریرا برقی مشابه نسخه بنزینی است و شامل نمایشگر دیجیتال ۱۰ اینچی، کروز کنترل تطبیقی، سانروف، صندلی های برقی، دوربین ۳۶۰ درجه و … می شود.

قیمت احتمالی ریرا برقی

قیمت ریرا برقی هنوز توسط ایران خودرو اعلام نشده، اما پیش بینی می شود زیر  ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  باشد.

سایز ویدئو: 70.06M | مدت زمان: 00:05:55 | دانلود ویدئو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سامان

    انی وی؟
    چقدر مسخره است به کار بردن این کلمات پیش پا افتاده ی انگلیسی در گفتگوهای روزمره ی فارسی‌. این نشان دهنده ی تسلط شما به زبان انگلیسی نیست. اگر انگلیسی شما خوب بود این کلمه های پیش پاافتاده رو استفاده نمی‌کردید. اگر واقعاً این کاره هستید همین ویدیو رو برای مخاطب انگلیسی زبان به زبان انگلیسی (و برای مخاطب فارسی زبان به زبان شیوای فارسی) درست کنید و منتشر کنید.