بازدید سایت : ۳۰۴۳۱
گزارش «حمل‌ونقل» از تصادفات خودروهای لوکس:

«کارشوها» جان و مال شهروندان را هدف گرفته است

«کارشوها» جان و مال شهروندان را هدف گرفته است

تین نیوز | در خیابان‌های مطهری و بهشتی در میانه شهر و کامرانیه و اندرزگو در شمال شهر تهران که قدم می‌زنی با نمایشگاه‌هایی رو به رو می‌شوی که حتی چشم توریست‌های اروپایی به برق خودروهای لوکس و آخرین مدل در آنها خیره می‌شود. خودروهایی که 10 تا 100 برابر خودروی پژوی 206 که وسیله نقلیه طبقه متوسط شهر تهران به شمار می‌آید قیمت دارند.

میلیاردرها در این نمایشگاه‌ها پرسه می‌زنند و انواع و اقسام این خودرو‌ها را برای خود و خانواده‌هایشان می‌خرند و آفتاب که غروب می‌کند شما در چند خیابان معروف و پاتوق دور دور و مانور تجمل آنها  را می‌توانید دنبال کنید.
این پدیده تا جایی فراگیر شده است که حتی رهبری نظام را نیز به واکنش برانگیخته است و ایشان به فرماندهی نیروی انتظامی دستور داده‌اند به نحو مقتضی با این پدیده مقابله شود.
اما حتی این دستور هم برای از میان رفتن این روند کافی نبوده است.جنگ سرعت جنون‌آمیزی که در رقابت سرخوشانه سرنشینان جوان این خودروها تنها چشم ناظران را خیره نمی‌کند بلکه به دفعات مرکب مرگ، خود آنان را نیز پشت سر می‌گذارد و خودرویشان را به لوکس ترین تابوت جهان البته در هم پیچده و و اوراق شده بدل می‌کند. 

ورود شبانه بی‌ام‌و به بانک
نیمه شب دوشنبه 5 مرداد یک دستگاه ب‌ام‌و در بزرگراه مدرس کنترل خود را از دست داد و وارد یک بانک شد. ساعت 00:34 بامداد با اطلاع رانندگانی که از بزرگراه مدرس نبش خیابان ظفر عبور می‌کردند. آتش نشانی تهران از بروز یک حادثه مطلع شد و با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه 11 و همچنین گروه امداد و نجات 13 به محل اعزام شدند.
بنا به گفته حسین محمدی فرمانده آتش نشانان اعزامی، یک دستگاه خودرو سواری بی‌ام‌و در مسیر شمال به جنوب بزرگراه مدرس در حال حرکت بود که بر اثر عدم توانایی راننده در کنترل خودرو به طور ناگهانی از مسیر اصلی منحرف شد و وارد بانک کنار بزرگراه شد. وی با اشاره به گرفتار و زخمی شدن راننده در اتاقک خودرو، ادامه داد: آتش نشانان به سرعت پس از ایمن‌سازی محل حادثه و قطع جریان برق خودرو، مشغول عملیات شدند و در زمان کوتاهی مرد راننده را از خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند. محمدی خاطرنشان کرد: علت بروز این حادثه رانندگی از سوی پلیس راهور در دست بررسی است.

این اتفاق در حالی رخ داد که هنوز چند ماه بیشتر از تصادف‌های مرگ بار یک دستگاه پورشه پانامرا در خیابان شریعتی و یک دستگاه بی‌ام‌و لوکس در اتوبان همت و مرگ 6 نفر در این دو حادثه نگذشته است. به نظر می‌رسد این کارشوهای شبانه که متاسفانه از تهران به برخی کلان شهرهای دیگر هم سرایت کرده است باید با راهکاری قانونی و اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تر توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسوول به طور هماهنگ متوقف شود. هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از پدیده کارشوها آن قدر بالا هست که برای مقابله با آن باید عزم جدی پیشه کرد.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.