بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ راه‌اندازی اولین فرودگاه تمام اتوماتیک در سنگاپور

تصور کنید وقتی از هواپیما پیاده و وارد فرودگاه می‌شوید هیچ کارمندی غیر از افسر گمرک دیده نمی‌شود.

راه‌اندازی اولین فرودگاه تمام اتوماتیک در سنگاپور
تین نیوز

 تصور کنید وقتی از هواپیما پیاده و وارد فرودگاه می‌شوید هیچ کارمندی غیر از افسر گمرک دیده نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، فرودگاه Changi در سنگاپور که به عنوان بهترین فرودگاه در شش سال گذشته توسط Skytrax معرفی شده است، به دنبال افزایش اتوماسیون در فرودگاه است. بدین منظور این فرودگاه یک ترمینال کامل را به منظور انجام مراحل تست ربات‌های فرودگاهی ساخته است. به محض فرود هواپیما در باند، دوربین‌هایی که به صورت تسلسل‌وار تعبیه‌ شده‌اند آن را تشخیص داده، مانیتور کرده و اطلاعات اخذ شده را را به باند فرودگاه ارسال می‌کنند. برای پیاده شدن مسافران نیز همه مراحل به صورت اتوماتیک خواهد بود. پل مخصوص برای پیاده شدن مسافران با راهنمای لیزری تعبیه شده و حتی چمدان‌ها نیز به صورت اتوماتیک تخلیه خواهد شد. مسافران به سمت قسمت کنترل هدایت شده و اسکن چهره و انگشت‌نگاری از آن‌ها صورت خواهد گرفت و زمانی که سیستم فرد را تشخیص داد به قسمت تحویل چمدان و پس‌ازآن گرفتن تاکسی هدایت می‌شوند.

فرودگاه چانگی بخشی از ترمینال 4 را روز چهارم اکتبر بازگشایی کرد که هدف آن استفاده از کوچک‌ترین و جدیدترین امکانات برای تست و توسعه اتوماسیون است. طبق برنامه، ترمینال 5 این فرودگاه نیز در دهه آینده افتتاح خواهد شد و توانایی جابه‌جایی 50 میلیون مسافر در سال را به صورت کاملاً اتوماتیک خواهد داشت و بدین ترتیب تبدیل به مهم‌ترین ترمینال مسافری اتوماتیک جهان خواهد شد. ترمینال 4 فرودگاه چانگی بستر تست ترمینال 5 این فرودگاه خواهد بود و این در حالی است که هزینه ساخت ترمینال 5  بیش از 10 میلیارد دلار هزینه است.

مسئولان فرودگاه انگیزه اصلی از احداث چنین ترمینالی را افزایش سرویس‌دهی به مسافران از حیث سرعت و ایمنی و دقت عنوان کردند. فرودگاه‌های لندن، توکیو و برخی دیگر شهرها نیز به دنبال افزایش اتوماسیون فرودگاهی بوده و در چندی از آنها  اتوبوس‌های خودران را به کار گرفته‌اند. فرودگاه Hague در روتردام نیز در این ماه سیستم اتوماتیک جابه‌جایی بار را به کار خواهد گرفت.

فرودگاه چانگی
فرودگاه چانگی
فرودگاه چانگی
فرودگاه چانگی
104848848-GettyImages-839678168_1.720x405
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.