بازدید سایت : ۳۸۱۲۳
توسط راه و شهرسازی داراب صورت پذیرفت؛

صیانت از حریم راه ها و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز

صیانت از حریم راه ها و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز

تین نیوز| رییس راه و شهرسازی شهرستان داراب از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم راه های این شهرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، نریمانی ضمن اعلام این خبر گفت: در جهت حفظ و صیانت حریم راهها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه راهها در سه ماهه اول سال جاری از 150 مورد ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری به عمل آمده و 15 مورد ساخت و ساز غیر مجاز نیز با دریافت حکم قضایی و هماهنگی با نیروی انتظامی تخریب شده است.

وی افزود: جلوگیری از بیش از 20 مورد حفر چاه، پلمپ 13 واحد تجاری، یک گاراژ و برچیدن 60 مورد تابلوی غیر مجاز از دیگر موارد انجام شده در خصوص پاکسازی حریم محورهای مواصلاتی استحفاظی شهرستان داراب است.

نریمانی به آزاد سازی 45 هکتار از اراضی ملی که به شکل غیر قانونی تصرف شده بود اشاره کرد و افزود: حفاظت و بازدید مستمر از حریم راهها و اراضی دولتی و هم چنین برخورد با متعرضین اراضی منابع ملی را از دیگر برنامه های این اداره می باشد که در همین خصوص 2 اکیپ گشت و نظارت اراضی دولتی در سطح شهرستان فعالیت مستمر داشته و هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی را از متصرفان سلب کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از نا آگاهی عده ای، اقدام به فروش غیر قانونی اراضی می کنند که برای جلوگیری از این اقدامات غیر قانونی، تعامل سازنده میان دستگاه ها در شناسایی ، معرفی و محاکمه خاطیان ضروری به نظر می رسد.

نریمانی در پایان صیانت از حریم راهها به منظور توسعه آتی راه و حفظ سرمایه ملی را از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و تصریح کرد: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راهها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی در محورهای شهرستان است که این امر در ابعاد وسیعتر مانعی بزرگ جهت توسعه شهرستان به شمار می آید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.