بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

مخالفت دانشگاه خوارزمی با احداث دپوی مترو کرج در این دانشگاه

احداث دپوی متروی کرج در دانشگاه خوارزمی کارشناسی شده نیست و امکان پذیر نخواهد بود.

مخالفت دانشگاه خوارزمی با احداث دپوی مترو کرج در این دانشگاه
تین نیوز

سرپرست پردیس البرز دانشگاه خوارزمی گفت: احداث دپوی متروی کرج در دانشگاه خوارزمی کارشناسی شده نیست و امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عیسی زارع درنیانی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت با اشاره به جایگاه دانشگاه خوارزمی، اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی نخستین نهاد آموزش عالی ایران و دانشگاه معین استان البرز، تاکنون خدمات ارزشمندی در حیطه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه ارائه کرده است.

زارع درنیانی با اشاره به اصرار مسئولین استان بر احداث دپوی متروی کرج در دانشگاه افزود: احداث دپوی مترو کرج در دانشگاه خوارزمی برخلاف فضا و عرصه علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوده و اجرای دپو مترو در دانشگاه خوارزمی خسارت جبران ناپذیری به طرح جامع توسعه دانشگاه، نقشه علمی کشور، طرح جوانی جمعیت و زیر ساخت های آزمایشگاهی وارد می کند. چرا که کیان و موجودیت نخستین نهاد آموزش عالی ایران با قدمت بیشتر از دانشگاه تهران به خطر می افتد.

وی با اشاره به عدم موافقت هیأت امنای دانشگاه با واگذاری زمین دانشگاه به دپوی متروی کرج، خاطرنشان کرد: هیات امنا به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری دانشگاه با عضویت چند نفر از وزرای محترم، نمایندگان مجلس، مسئولین دانشگاه و صاحبنظران، احداث دپوی مترو را منجر به تحمیل زیان های مالی، خسارت های هنگفت علمی، فرهنگی و اجتماعی می داند که بر خلاف اهداف عالیه دانشگاه است و به همین خاطر با احداث دپوی مترو موافقت نکرده است.

زارع درنیانی تاکید کرد: طرح احداث و ایجاد هزار واحد خوابگاه متاهلی در راستای طرح جوانی جمعیت که سال گذشته با حضور وزیر محترم و مسئولین کشوری کلنگ زنی شد و در قالب انعقاد قرارداد با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به عنوان مجری، عملیات احداث آن در حال اجرا است، با محل پیشنهادی شهرداری کرج جهت احداث دپوی مترو، همپوشانی مکانی دارد، بنابراین هیچ زمین خالی جهت دپوی مترو باقی نمی ماند.

سرپرست پردیس کرج دانشگاه خوارزمی بیان کرد: مطابق بررسی مهندسین مشاور منتخب شهرداری، گزینه پایانه کمال شهر، گزینه برتر احداث دپو مترو به لحاظ مشکلات فنی، هزینه های مالی و زمان اجرای کمتر است، نه دانشگاه خوارزمی. با توجه به صورتجلسه تنظیم شده توسط شهرداری و توضیحات آقای مهندس افضلی معاون وقت شهرداری کرج، دپوی مترو کرج در خارج از زمین های دانشگاه جایابی شده بود.

سرپرست پردیس کرج دانشگاه خوارزمی افزود: به دلیل وجود سایت لرزه نگاری در دانشگاه و موارد دیگر... و عدم امکان انتقال آنها، در صورت احداث دپوی مترو، عملا فعالیت سایت مذکور متوقف و هزینه های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به واگذاری ده ها هکتار از زمین های دانشگاه به شهرداری در زمان های گذشته و عدم اجرای هیچ یک از تعهدات از طرف شهرداری مطابق با صورتجلسه ها، گفت: این گونه اقدامات خسارت های مالی و تملیکی هنگفتی به دانشگاه تحمیل کرده است. از طرفی در تمام دنیا، کارگاه ها یا صنایع که موجب بروز و حدوث مسائل زیست محیطی، آسیب های اجتماعی و هویتی در داخل دانشگاه یا در مجاورت دانشگاه می شوند، ساخته نمی شود.

 مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست پردیس البرز ادامه داد: لذا از نهادهای مربوطه، انتظار می رود، در راستای حل یک مساله قابل اجرا در موقعیت های خارج از دانشگاه، فضا و عرصه دانشگاه و دانشگاهیان را با مسائل غیر علمی مواجه نکنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • م

    دپو رو بفرستید کمالشهر !!!
    هر چی گند و کثافت و فرستادید کمالشهر اینم روش،بابای این ده ۲۰۰۰ نفری رو شما شهرستانی ها دراوردید