بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ دوبانده شدن جاده یزد طبس هنوز ناتمام است

حوادث رانندگی جاده یزد به طبس هر ساله باعث مرگ تعداد قابل توجهی از شهروندان می‌شود این درحالی است که طرح ۲ بانده این جاده با گذشت ۱۶ سال هنوز تکمیل نشده است و تنها حدود ۲۴ کیلومتر از این مسیر ۳۴۵ کیلومتری دوبانده شده است.

دوبانده شدن جاده یزد طبس هنوز ناتمام است
تین نیوز

جاده یزد به طبس از مهمترین مسیرهای حمل و نقل مسافر و بار کشور است که به دلیل تردد زیاد وسایل نقلیه به خصوص خودروهای سنگین حمل بار معادن و صنایع، حوادث رانندگی این جاده هر ساله باعث مرگ تعداد قابل توجهی از شهروندان می شد، طرح ۲ بانده این جاده که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است، با گذشت  ۱۶ سال هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محور یزد طبس اصلی ترین راه مواصلاتی استان های یزد، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر به استان های خراسان رضوی و جنوبی است و در مسیر آن شهرها و آبادی های مهم و قابل توجهی در منطقه کویر مرکزی ایران وجود دارد که مهمترین آن ها خرانق، رباط پشت بادام، طبس و دیهوک است.

فقط ۲۴ کیلومتر جاده طبس ۲ بانده شده است

طول مسیر جاده یزد به طبس ۳۴۵ کیلومتر است که ۲۰۰ کیلومتر آن از سه راهی طبس تا مسجد شکر در استان یزد و ۱۲۵ کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی واقع شده است. این جاده مهم هر روزه مسیر تردد کامیون های حمل بار از معادن و صنایع و خودروهای جمعی و شخصی زیادی است و با وجود مصوبه ۲ بانده شدن این مسیر در سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد در سال ۸۶، بعد گذشت ۱۶ سال فقط ۲۴ کیلومتر آن ۲ بانده شده است. از این رو در کارزاری مردم شهر خرانق از توابع یزد از وزیر راه درخواست دوبانده شدن جاده یزدطبس را خواستار شده اند.

در متن این کارزار آمده است: سال ۸۶ دستور دوبانده شدن جاده یزد طبس داده شد ولی پس از گذشت ۱۶ سال هنوز جاده به اتمام نرسیده و هر ماه شاهد کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان هستیم؛ که به طبع آن تعداد زیادی از خانواده ها داغدار شده و خسارات مالی زیادی به دنبال داشته و از نظر روحی نیز تبعاتی به دنبال دارد. لذا خواهشمند است مسئولین دلسوز و مومن و متعهد در این زمینه فکری کنند.

بیشتر بخوانید:

متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!

جاده یزد طبس

۲ بانده مسیر یزد طبس نیاز به اعتبار دارد

در حالی این کارزار مطرح است که مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل در استان یزد نیز در رابطه ساخت باند دوم راه یزد طبس گفته: در سفر اول رییس جمهوری به استان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای این طرح لحاظ شده که ۸۰۰ میلیارد ریال آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۹۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این طرح منظور شده و تاکنون ۱۰۰ درصد این مبلغ تخصیص یافته است.

علی گل  خاطر نشان کرده است: در صورت تامین اعتبار با بهره برداری کامل از دو بانده این مسیر، تصادفات در این جاده کاهش یافته و همچنین شاهد تردد بیشتر مسافران از سمت جنوب کشور به خصوص استان های فارس، بوشهر و هرمزگان به سمت خراسان جنوبی و رضوی خواهیم بود.

گفتنی است طول مسیر جاده یزد به طبس ۳۴۵ کیلومتر است که ۲۰۰ کیلومتر آن از سه راهی طبس تا مسجد شکر در استان یزد و ۱۲۵ کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی واقع شده است، در این مسیر به دلیل وجود معادن زیاد، ترددها ماشین های سنگین چشمگیر است و همچنین مسیر تردد زائران حرم مطهر رضوی از نقاط جنوبی کشور است و در یزد عمدتاً با نام طریق الرضا علیه السلام شناخته می شود و همین موارد باعث شده تا آمار حوادث ناگوار رانندگی و جان باختن و مصدومیت شهروندان در این مسیر زیاد باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.