بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

عامل تخریب زودرس آسفالت و ایجاد اختلال در روند عملیات بهسازی راه ها

علت تأخیر و کندی مراحل پیشرفت عملیات فوق، بارندگی های اخیر است که علاوه بر تخریب زودرس آسفالت موجب اختلال در عملیات بهسازی نیز می شود.

عامل تخریب زودرس آسفالت و ایجاد اختلال در روند عملیات بهسازی راه ها
تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه عملیات ساماندهی و بهسازی روکش آسفالت محور کمربندی یزد در حال انجام است، گفت: علت تأخیر و کندی مراحل پیشرفت عملیات فوق، بارندگی های اخیر است که علاوه بر تخریب زودرس آسفالت موجب اختلال در عملیات بهسازی نیز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، در پی مطالبات مردمی پیرامون بهسازی و ترمیم آسفالت محورهای کمربندی یزد و دهشیر ابرکوه، سیدحسین محمدی معاون راهداری این اداره کل، اظهار کرد: محور بزرگراهی کمربندی یزد به طول ۶۴ کیلومتر (باند رفت وبرگشت) به علت حجم تردد بسیار سنگین، عبور بارهای متعدد با تناژ غیرمجاز و بارندگی های فصلی در طول سال، دچار تخریب و آسیب های شدید شده است.

محمدی با بیان اینکه عوامل راهداری در سراسر استان به صورت مستمر نسبت به لکه گیری محورهای آسیب دیده به صورت موقت اقدام می کنند، افزود: در راستای بهسازی و اصلاح روکش آسفالت محورهای نامبرده، مناقصه برگزار، پیمانکار مشخص و قراردادهای لازم منعقد شده است که بر طبق آن تاکنون حدود شش کیلومتر از محور کنارگذر یزد به سمت مهریز (هم باند رفت و هم باند برگشت) بهسازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه بارندگی یکی از عوامل تخریب آسفالت است، خاطرنشان کرد: بارندگی و شرایط جوی نامساعد علاوه بر اینکه موجب تخریب زودرس آسفالت می شود، مانع انجام عملیات ساماندهی و بهسازی آسفالت نیز می شود؛ چراکه برای اجرای کامل عملیات باید محورها عاری از رطوبت و کاملاً خشک باشد.

این مسئول یادآور شد: هرچند وضعیت جوی استان مانع تعیین تاریخ دقیق برای تکمیل عملیات در این محور است؛ اما بر طبق قرارداد پیمانکار موظف است تا چهار ماه آینده، موارد توافق مطرح شده در قرارداد را عملیاتی کند. این در حالی است که اعتبارات و قرارداد فعلی پاسخگوی کل محور نیست و برای ادامه کار نیازمند تزریق اعتبار و انعقاد قرارداد جدید است.

معاون راهداری اداره کل، تصریح کرد: زیرساخت های راه از جمله سرمایه های ملی این کشور و حق همه مردم است. لذا کاربران و همین مردم نقش قابل توجهی در حفظ و نگهداری آن دارند که در صورت رعایت برخی موارد، دیگر شاهد تخریب زودهنگام آسفالت که بعضاً نیز به وقوع حوادث جاده ای ختم می شود، نخواهیم بود. یکی از این راهکارها حمل بار با تناژ مجاز و استاندارد توسط ناوگان حمل ونقل عمومی باری است که طول عمر آسفالت را افزایش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.