| کد خبر: 271549 |

◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟

چرا با وجود گذشت ۳۵ از سال جدید هنوز کرایه حمل و نقل بار ثابت مانده و به روز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر جاده ای انجام نشده است؟

تین نیوز

رانندگان کامیون و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا می گویند چرا با وجود  گذشت  ۳۵  از سال جدید هنوز کرایه حمل و نقل بار ثابت مانده و به روز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر  جاده ای انجام نشده است؟

به گزارش تین نیوز، ابراهیم علیاری فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا، در شبکه های اجتماعی در این مورد نوشت: از اوخر سال گذشته چنانچه شاهد بودیم و دیدیم تمام ارگان ها و نهادهای دولتی اقدامات لازم و اولیه و نهایی خود برای افزایش نرخ خدمات، مالیات، عوارض، جریمه ها، ویزیت (بیمارستانی و مطبی)، ارزش افزوده و..را متناسب و سازگار با شرایط اقتصادی و تورم موجود انجام داده و تصویب کردند و بلافاصبه از اوایل سال ۱۴۰۳ نیز این افزایش نرخ ها را عملیاتی کردند.

این راننده کامیون افزود: افزایش ها نرخ حدمات، مالیات، عوارض، جریمه ها و ... در حالی با سرعت صورت گرفت که هیچ ارگان ، سازمان و دستگاه نظارتی و ... به این موضوع اعتراضی نکرد چرا که اغلب این افزایش ها مربوط به خدمات دولتی و ارگان ها و نهادهای تحت امر دولت و همچنین سرمایه داران و شرکت های خصولتی بود.

علیاری ادامه داد: اما اکنون شاهد هستیم که امروز 36 روز از سال 1403 می گذرد و هنوز کرایه حمل و نقل بار و بروز رسانی نرخ شاخص  تن کیلومتر دست نخورده باقی مانده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا تاکید کرد: احتمالا اگر اقدامی هم بخواهد در این مورد انجام شود و با توجه به هزینه ها و تورم، تغییراتی در کرایه ها صورت گیرد عده ای از خواب زمستانی بیدار شده و مانع  از به روز رسانی تعرفه حمل و نقل  شده و درخواست قانونی و برحق رانندگان مبنی بر افزایش کرایه های حمل و نقل کالا را سرکوب خواهند کرد.

علیاری گفت: چه حکمتی هست که اول سال همه سازمان ها و مسئولان ذینفع و ذی ربط و بی ربط بسیج می شوند که کرایه حمل و نقل را سرکوب و دستوری کنند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد مهدی هراتی زاده 1 0

    حکمتش در رویکردهای کامیونداران است، دولت باید به همه بخش های اقتصادی بگوید بیشتر کار کنید و آنان حتی بخش خصوصی مقید به قانون کار و شرایط آن از حیث قراردادها و طبقه بندی هستند اما راننده را می توانند جریمه کنند که چند برابر زمان مقرر کار کرده اید البته دقیقا همین مقررات عمومی ماده ۱۴ اصلاحی تخلفات رانندگی و حمل کالاست که حاکمیت کنار گذاشته و ما با آن موازنه بازار را به زیان خود تشدید می کنیم که زمینه پذیرش افزایش تعدیلی نرخ حمل چه تعرفه دستوری و یا رقابتی عرضه و تقاضا را از بین برده ایم.
    صاحب کالا می گوید یکسرخالی با تناژ بالا بار من را میبرند پس چرا نرخ اضافه کنیم؟!
    پیام رفتارهای غلط ما همین است چون از اول با این انگیزه تعهدات مالی زیاد با بهره و اقساط سنگین بجهت خرید کامیون در بازار سرمایه را می پذیریم و این شده بهره وری کاذب و توجیه اقتصادی با راهکارهای جبرانی خسارت بار.
    چطور دولت بخش تجارت و بازرگانی را ملزم به پذیرش نماید که خودش بزرگترین متقاضی خدمات و بهره بردار و کارچاق کن درصد بگیر است.
    لااقل صنوف حمل و نقل مطالبات قانونی قانون اصلاح موادی از برنامه چهارم که شورای های رقابت ، نظارت ، اقتصاد و گفتگوی دولت و بخش خصوصی در راستای اختیار و تعهدی که به دولت در باب خدمات عمومی و مناسبات بازار و نرخ گذاری و تخصیص یارانه پیش بینی گردید را دنبال کنند تا علاوه بر هزینه های بهره برداری و هزبنه استهلاک سرمایه از حیث سود منطقی یا دریافت یارانه، افت مدل کامیون با استاندارد سازی کاربری و پیمایش این هرج و مرج رهاسازی و رقابت مخرب به زیان سرمایه گذار حقیقی و منافع ملی در حمایت از دلالی به بهانه حمایت از تولید و مصرف کننده با توضیح اتاقهای تعاون و بازرگانی ایران و دادستان عمومی کل کشور پایان یابد.
    خدا را شکر که در موضوع بهینه سازی مصرف سوخت و تعدیل نرخ آن سر گاو داخل خمره ضدو نقیض گزینش از قانون و مالیات و رانت گیر کرده است

    • ناشناس 0 0

      کاش یک ذره ساده تر توضیح می‌دادید ولی اونجاهایی که فهمیدم به نظرم درست فرمودید

  • رضا 1 0

    باید تناژ کامیون به روال قبل برگردونن .

  • راد 0 0

    من بانی موسسات حمل و نقل بار سبک در ایرانم (وانت تلفنی ها) درخصوص مشکل کرایه رانندگان بار بریهای سبک و سنگین از وانت گرفته تا تریلی میشود بر اساس سوابق موضوع دهها صفحه مقاله نوشت.

  • ناشناس 0 0

    سلام مشکلات رانندگان کامیون بیشتر از اینهاست پایین بودن کرایه استهلاک بالا خرابی جاده ها کمبود گازوئیل در جایگاه ها نبود گازوئیل یورو نبود لوازم کامیون های وارداتی ممنون میشیم ارگان های مربوطه رسیدگی کنند

  • رضا 0 0

    یکی از مشکلات راننده کامیون ها بالا بودن قیمت کامیون هاست. ممنون

  • بعید 1 0

    گفتید بالا بردن نرخ کرایه بار اخه با این تصمیم چی به جیب از ما بهترون میره اگه میرفت بدون اعتراض حتما عملی میشد ولی نه دگه .نمیره واگه نره پس هیچی .فقط حمالی کنید کامیون دارا.پخش هم نمیکنید میدونم

  • ابوالفضل 0 0

    قیمت ماشین و هزینه هاش شب عید گرون میشه
    بعد گذشت یک ماه خورده ای خبری از افزایش کرایه نیست
    پس کی سود کنه؟؟؟!!!

  • ماهد 1 0

    انجمن رانندگان انتخاب شده آندو فقط به فکر درآمد شخصی خودشون هستند و بس

  • محمد 0 0

    مقصرراصلی صاحبان کامیون هستن . یعنی چطو حتی عوارضیا هم اضاف شده ولی هنوز برا صاحب ماشین ثابت مونده

  • رضا زیاری نسب 0 0

    جریمه ۵۰۰ درصد افزایش لاستیکولوازم ۵۰ درصد مالیات ۳۰ درصد اخرش میگن بیسسسسست درصد کرایه افزایش یافت

  • محمد 0 0

    ازبی اورزگی انجمن هاست

  • باخته 1 0

    وارد شدن به این حرفه یک اشتباه احمقانه است. دولت با تزریق بدون برنامه و لجام گسیخته کامیون های نو سعی در برهم زدن موازنه عرضه و تقاضا در این حرفه را دارد اما حقیقت این است که دولت تیشه به ریشه خودش می‌زند در آینده با اعتراضات دوره ای و مداوم کامیون داران مواجه خواهیم بود چرا که واقعا فعالیت در این صنف شغلی توجیه اقتصادی ندارد شما با سرمایه گذاری در بازارهایی مثل ارز، طلا، ساخت و ساز، زمین، دلالی و غیره به راحتی سودی چند برابر رانندگی کامیون خواهید رسید حال مگر دیوانه باشید سرمایه خود را به ناامن ترین شکل ممکن در اختیار بازی‌ گران ثروت اندوز و صاحبان کلان کالا مثل فولاد، ذوب‌آهن و صنایع منفعت طلب ناسپاس بگذارید.
    راننده کامیونی که خودش با جهالت افسار بردگی سرمایه داران را به گردن کند عاقبتی بهتر از این نخواهد داشت.
    این است برده داری نوین!

  • بهنام 0 0

    برای شروع به کار راننده ده‌ها مدرک باید گرفت تا صدور بارنامه اما با تمام وجود هیچ اعتباری از حیث اجتماعی برای راننده ندارد چندین بار گفتم باز هم میگم انجمن های صنفی رانندگان همه باید در دادگاه علنی محاکمه شوند تا وقتی یک انجمن بوجود آمد بداند باید برای زیر مجموعه تمام توان خود رو به احقاق حقوق طرف انجام دهد

  • ناشناس 0 0

    20تا25درصد افزایش خواهد داشت.