بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

افزایش تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده استان ایلام

تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شهری نیز به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

افزایش تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده استان ایلام
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای تأمین مسکن استان از افزایش محدوده بافت فرسوده شهر ایلام از ۳۷۴ به ۵۰۰ هکتار وافزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده استان از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای تأمین مسکن استان که به ریاست استاندار ایلام تشکیل شد، گفت: شرایط بسیار خوبی برای نوسازی بافت های فرسوده وجود دارد و مشوق های خوبی برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده برای مالکان این نوع ساختمان ها و بافت های فرسوده فراهم است.

دوستی از ارائه تسهیلات مناسب نوسازی بافت های فرسوده خبر داد و یادآور شد: مردم ایلام می توانند از مشوق های طرح بافت های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وسعت بافت فرسوده شهر ایلام به ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است، گفت: تشویق های ۱۹ گانه خاصی در این راستا توسط ستاد بازآفرینی شهری برای احداث مسکن در این بافت ها ابلاغ شده است.

دوستی افزود: اعطای حداکثر ۲ طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب در بعضی مناطق و یک طبقه تشویقی در برخی دیگر از نقاط شهری، امکان تخصیص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری های انتفاعی، امکان تخصیص ۲۰ درصد از فضای باز غیرمسقف مجموعه به منظور تأمین بخشی از پارکینگ های مورد نیاز، امکان استفاده از مساحت معابر بن بستی که بر اثر تجمیع، کارکرد خود را از دست داده اند در مساحت ملاک عمل تراکم و امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله این مشوق ها برای بافت های فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به امکان بهره مندی متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده از تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن ملی و طرح بازآفرینی شهری، گفت: افرادی که املاک مسکونی آن ها در محدوده بافت های ناکارآمد شهری قرار دارد می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: پس از این که محرز شد ملک اشخاص ثبت نام شده در سامانه مذکور در بافت فرسوده مصوب واقع شده است به صورت برخط اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانک های انتخابی از طرف اشخاص در سامانه ارسال می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: چنانچه ملک جهت دریافت تسهیلات یا سند از طریق سامانه مورد تأیید قرار نگرفت، جهت تسهیلات در سامانه ثمن (قسمت تسهیلات خارج از بافت های فرسوده) به آدرس temgt.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام بانک عامل خود اقدام کنند.

دوستی در ادامه با اشاره به مشکل واحدهای طرح ملی نهضت مسکن در شهرستان مهران، ابراز کرد: در برخی از شهرها، شهرداران منتظر ابلاغیه شورای عالی شهرسازی برای صدور پروانه ساخت هستند در حالی که در مورد شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیازی به اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی در این خصوص نیست.

وی تصریح کرد: در روستاهایی که زمین تأمین شده، متقاضیانی که تمایل دارند در روستاهای مد نظر خود اقدام با ساخت واحد مسکونی کنند، می توانند به بنیاد مسکن و راه شهرسازی مراجعه و از تسهیلات دریافتی زمین به عنوان نهضت جوانی جمعیت استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: ۱۱۰۰ قطعه زمین در قالب طرح ملی جوانی جمعیت به متقاضیان در استان ایلام واگذار شده است.

استاندار ایلام در جلسه شورای تامین مسکن با تأکید بر شتاب بخشی در تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: دستگاه های زیرساختی نظیر آبفا، برق، گاز و مخابرات مکلف هستند در اسرع وقت خدمات خود را در طرح های نهضت ملی مسکن ارائه دهند.

حسن بهرام نیا افزود: مسکن مهم ترین مطالبه مردم است و همه مدیران دستگاه های اجرایی استان که در احداث و تکمیل مجموعه های مسکن ملی، نقش دارند باید بستر لازم را برای تسهیل و تسریع در ساخت این واحدها فراهم کنند.

وی تاکید کرد: گروه های ساخت که در طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشتند حذف و در اسرع وقت این پروژه ها به پیمانکار واگذار شود.

استاندار ایلام با اشاره به کمبود زمین در استان ایلام به ویژه شهر ایلام، گفت: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است و با کمبود زمین به ویژه در شهر ایلام برای ساخت و ساز مواجه هستیم. هر دستگاه اجرایی که زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد ۵۰ درصد ساخت و ساز در این زمین ها، با اولویت واگذاری با کارکنان دستگاه های اجرایی است.

وی با اشاره به تعهد ۴ ساله ی ساخت مسکن در استان به میزان ۳۲ هزار واحد، گفت: باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق این میزان تعهد، تلاش کرد و لازمه ی آن، همراهی بانک ها و دستگاه های اجرایی است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: بیشتر جامعه مخاطب مسکن، زوجین جوان هستند لذا همه مدیران در قالب شورای تامین، باید رافع مشکلات و موانع مسکن باشند.

بهرام نیا بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن بروکراسی های اداری باید حذف شود چرا که شعار سال جهش تولید در همه بخش ها و تاکیدات رئیس محترم جمهور بحث مسکن است که باید در طول هفته جلسات مستمر و متواتر در حوزه مسکن برگزار شود.

وی اظهار کرد: شورای مسکن یک شورای فنی و تخصصی است و لازم است همه دستگاه های اجرایی در این نشست هم افزایی کرده و همکاری خود را دو چندان کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.