| کد خبر: 272083 |

◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: پیش بینی می شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.

تین نیوز

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: پیش بینی می شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، حمید گوگوچانی، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: از اقدامات مهمی که سال گذشته انجام شد و بازخورد خوبی برای بررسی سوانح داشت نصب دوربین در لکوموتیوهای مسافری بود. این اقدام با دستور مدیرعامل برای نصب دوربین در لکوموتیوهای باری بخش دولتی و خصوصی هم انجام شد.

گوگوچانی بیان کرد: به دلیل تنوع بیشتر لکوموتیوهای باری نسبت به مسافری، این اقدام در مراحل آزمایش اولیه است و پیش بینی می شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.

وی اظهار کرد: یک دوربین داخل کابین را رصد می کند و برای کمک به مأمورین عملیاتی است و دوربینی که بیرون کابین نصب می شود برای پایش زیرساخت و طول خط است.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه تصریح کرد: نصب دوربین به طور ویژه در مراجع خارج از راه آهن اهمیت دارد؛ زیرا بسیاری از برخوردها در سوانح شخص ثالث، خودکشی بود؛ اما چون مستنداتی نداشتیم نمی توانستیم به آن استناد کنیم که با نصب دوربین این مسئله رفع شد و بسیاری از پرونده های راه آهن شفاف می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 4 0

    اگر چه این دوربین!
    آن دوربینی که ما سه ماه پیش گفتیم نیست(لیدار) و در همانجا (کانال لجستیک و سوالای چِین) هم عرض شد از تجارب موثر سازمان نقشه برداری ایران در کاربرد آن استفاده کنند
    ولی باز هم یک گام در ارتقا ایمنی محسوب می شود...!
    https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7192135495261306880?utm_source=share&utm_medium=member_android

  • عباس قربانعلی بیک 1 5

    با سلام
    ضمن تقدیر از این تصمیم خوب، امیدوارم این حرکت تا حصول نتیجه کامل استمرار داشته و سایر اقدامات تکمیلی مانند استفاده از GPS و ... را هم درپی داشته باشد

    • احمد خوشنودی 6 0

      سلام و درود
      آخرین کاری که در زمینه استفاده از gps دیدم پژوهشی بود در باب مصرف سوخت که در دانشگاه (علم و صنعت) انجام شده بود
      محاسبه شیب و فرازها ، قوس ها و...توسط gps برای تحلیل تاثیر آن در مصرف سوخت در مسیر های ریلی
      نتیجه این محاسبه
      با آنچه از طرف راه آهن بعنوان شیب/فراز اعلام شده بود
      تفاوت های معنا دار عجیبی داشت!!!
      صحت و جامعیت دیتا
      لحاظ نشود
      به اجماع نمی رسیم.
      محقق و پژوهشگر باید بتواند به داده ها اعتماد کند



  • راشدی 5 4

    خوبه اقلامواد کشی تو کابین ها جمع میشه

    • علیرضا 8 0

      خیلی بد است که آقای راشدی!
      کل سازمان تحت مدیریت مدیریت نخبه جهادی را روی هم مالاندید
      مگر در عصر پادشاه خطا بخش جرم پوش ِ راه آهن
      توی دیزل تریاک می کشند؟
      توبه کنید ازین نظر و به سمت او! رجعتی دوباره کنید
      خدا رحم کرده تا الان سنگ نشده اید
      بنده شاهدم در زمان دکتر صالحی، نه ویرانی بود نه خرابی نه مشکل معیشتی پرسنل، نه اعصاب و روان بهم ریخته ماموران...هر چه بود آبادی بود، هر چه بود سرعت و آمار واقعی بود
      چرا باید کسی به مواد مخدر پناه ببرد؟ آنهم کف دیزل که کلی تکان تکان دارد
      استغفرو الله ربی و اتوبوس الیه
      نفرمایید

  • احمد خوشنودی 5 0

    مساله مهم دیگری که در این مصاحبه به چشم می خورد دلیل ارائه شده در مورد نصب دوربین ها ست!
    توجه بفرمایید به دلیل!:"....زیرا بسیاری از برخوردها در سوانح شخص ثالث، خودکشی بود؛ اما چون مستنداتی نداشتیم نمی توانستیم به آن استناد کنیم...."
    این دلیل است؟
    مستند جمع کنیم برای،اینکه ثابت کنیم طرف خودش را کشته؟؟؟؟؟ و ما مقصر نیستیم؟؟؟؟
    مساله اینجا فراتر از مچ گیری و اصل برائت است
    جان مردم تست
    جان آدم است!
    چرا این تفکر ماقبل تاریخی را از ذهن مان نمی زداییم؟
    مگر راه آهن آگاهی یا بازپرسی ویژه قتل است!؟ که مدرک علیه خودکشی_کرده ی بنده خدا جمع کند
    مساله اگر مستند سازی باشد
    درست است
    مستند می کنم که راه حل بدهم!
    تا کسی نتواند عزیزترین سرمایه انسانی اش را روی ریل ، فنا کند
    بعد راهکار می دهم
    مساله از مسائل حقوقی خیلی بالا تر است
    مساله جلوگیری از مرگ انسانها ست
    یعنی مساله ایمنی است
    این چه نوع و طرز استدلال است؟؟؟؟ نمی توانیم ثابت کنیم طرف خودکشی کرده!!!!! هم شد حرف؟
    طبق قوانین سیر و حرکت هر اتفاقی برای عابر پیاده و...که وارد حریم ریلی شود رخ بدهد
    خودش مقصر است! و تمام.
    شاهد جمع می کنید؟ چه نیازی به اینهمه هزینه برای اثبات چیزی، که قبلا قانون شده است؟
    ایمنی، سرویس ارجمند و گرانی ست
    برای پیاده سازی اش هم به چیزی بیشتر ازین حرف ها و عقاید نیاز است
    اینجوری نمی شود
    کمااینکه تا الان هم نشده

  • احمد خوشنودی 13 0

    کلمه دوربین، واژه ای ست که معانی مختلفی دارد: دوربین های فیلمبرداری، عکاسی، آدم های دوربین (دوربینی) و...آنچه که در ایمنی ریلی و در سیر و حرکت مد نظر است LiDAR است
    یعنی
    Light Detection and Ranging
    ویدئویی از نحوه عملکرد آن را می توانید در لینک زیر مشاهده بفرمایید:

    https://www.linkedin.com/posts/khoshnoodiiust_lidar-lidartechnology-dataprocessing-activity-7158041522335039488-cy0K?utm_source=share&utm_medium=member_android
    این تکنولوژی در هم تنیده و ممزوج با سیستم کنترل حرکت قطارهاست یعنی با هم interoperable هستند چه از نظر مداری و چه از نظر منطقی
    یکی از وظایف این تکنولوژی تشخیص و شناسایی اشبا یا object detection اسن
    در واقعا مانیتور موقعیت های جلوی روی راهبر قطار
    تا اگر عابر پیاده، وسیله نقلیه یا حتی احشام و حیوانات روی خط،قرار داشتند، با همان در هم تنیدگی که با سیستم کنترل حرکت و سیگنالینگ دارد، به راننده هشدار داده یا در نهایت سرعت را محدود و ترمز اضطراری قطار را فعال کند.
    دوربین دیگری در زمینه ایمنی سیر که روی قطار نصب شود و برای ایمنی سیر باشد وجود ندارد
    توجه بفرمایید که این تکنولوژی، برای،فیلمبرداری از نحوه برخورد قطار با افراد و عابرین پیاده نیست
    برای ارائه به دادگاه های حقوقی بعد از برخورد هم نیست
    اصلا و اساسا می خواهد جلوی برخورد را بگیرد!!!
    نه اینکه بدون هیچ واکنش و اخطاری، لحظه برخورد را ثبت کند که مثلا نشان دهد شخصی به عمد روی خط آمده تا خودکشی کند یا سهوا آمده! و کشته شده!!!
    فن‌آوری های ایمنی، به جان آدمیزاد حساس اند و بخاطر حفظ سلامت و جان نه تنها آدمها که حیوانات ،احشام و...که ممکن است وارد حریم ریلی شوند ایجاد شده اند!
    طبق قوانین سیر و حرکت، ورود افراد، وسائل نقلیه ، احشام و...به حریم ریلی ممنوع است
    و هر گونه اتفاقی رخ بدهد، راه آهن مقصر نیست.
    اما مساله ایمنی فرا ار از قانون سیر ماست
    دوربین بگذاریم که چه بشود؟ که همان برخورد رخ بدهد ولی با این تفاوت که ما مدرک از آن بصورت مالتی مدیا جمع کنیم؟
    برای مراجع خارج از راه آهن؟؟؟؟
    مساله جان افراد است
    مساله حفظ جان افراد است حتی اگر به عمد و برای خودکشی وارد حریم ما شده باشند
    این دیدگاه، دیدگاه ایمنی ست که اتفاقا بسیار انسانی تر است
    و چون انسانی و آدمیزادی تر است، منطقی تر است.