بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

راه آهن رشت - کاسپین آماده بهره‌ برداری است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: عملیات راه آهن رشت - کاسپین به عنوان یکی از مهم ترین مسیرهای ریلی کریدوری کشور به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

راه آهن رشت - کاسپین آماده بهره‌ برداری است
تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: عملیات راه آهن رشت - کاسپین به عنوان یکی از مهم ترین مسیرهای ریلی کریدوری کشور به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت -کاسپین به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است گفت: تمامی عملیات اجرایی این پروژه و حتی انجام تست های اولیه برای انتقال قطار باری بر روی اسکله ها هم با موفقیت انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه اجرای کامل این پروژه از سال ۹۷ آغاز شده و طول مسیر راه آهن رشت کاسپین ۳۷ کیلومتر است گفت: احداث ۱۸ دستگاه تقاطع و پل بزرگ و ۲۴۳ آبرو در این مسیر کوتاه یکی از اقدامات قابل توجه در توسعه زیرساخت های ریلی کشور است.

خادمی اظهار کرد: راه آهن رشت کاسپین یکی از اولویت های اجرایی و در واقع آخرین بخش از مسیر ریلی دریا به دریای کشور است که تمامی عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده و در آستانه بهره برداری با حضور رئیس جمهور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور بیان کرد: برای ساخت این پروژه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، اما ارزش روز این پروژه ۶ هزار میلیارد تومان است چراکه برای ساخت این پروژه بسیاری از اراضی کشاورزی و اراضی مسکونی در طول مسیر با قیمت های روز خریداری شد. همچنین با استفاده از فناوری های روز دنیا بسیاری از مسیرهای آبی و کشاورزی تثبیت سازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با اشاره به صعوبت عملیات اجرایی راه آهن رشت کاسپین ادامه داد: با توجه به زمین های کشاورزی اطراف و تملک اراضی مسیر از یک سوء و لجنی و آبدار بودن زمین های مسیر ساخت راه آهن از سویی دیگر، این خط ریلی یکی از سخت ترین پروژه های راهسازی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از خط ریلی رشت - کاسپین زمینه سازی برای توسعه روابط میان اعضای اوراسیا با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و یکی از مهمترین شاخص های تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه مناطق آزاد است. با اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری در پیر بازار رشت، شاهد اتصال ۲ دریای شمالی و جنوبی ایران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با تکمیل راه آهن رشت کاسپین، یکی از مهمترین زیرساخت های فعال سازی کریدورهای عبوری از کشورمان به ویژه گذرگاه شمال جنوب تکمیل می شود و اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی، زمینه فعال سازی ظرفیت های ترانزیتی شمال کشور را به همراه خواهد داشت. کمتر از ۲ کیلومتر از مسیر ۳۷ کیلومتری خط ریل در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده و احداث چند صد متر خط ریلی با فناوری خاص جهت اتصال به سینی دوار که نقطه اتصال و نقل و انتقال کالا میان کشتی و خط آهن است در این منطقه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.