|
کد خبر:
114920
|
راهآهن کرمانشاه - خسروی تا ۹۷ هم به اتمام نمی رسد
تیننیوز| مدیر پروژه راه آهن غرب، با اشاره به پیشرفت مناسب مسیرریلی اراک-کرمانشاه، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی، خط ریلی کرمانشاه تا مرز خسروی تا سال ۹۷ تکمیل نمی شود.
نورالدین گندمی، افزود: راه آهن غرب کشور از اراک تا کرمانشاه، ۲۶۷ کیلومتر و از کرمانشاه تا خسروی ۲۶۰ کیلومتر است که در بخش اول شرایط به خوبی پیش می رود اما اجرای بخش دوم نیامند منابع مالی است.
وی ادامه داد: پروژه ساخت راه آهن کرمانشاه به خسروی مطابق برنامه ریزی، حرکت نمی کند اگرچه تمهیدات ویژه ای برای انجام این پروژه در نظرگرفته شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: فرآیند احداث این پروژه نیازمند هزینه و زمان بسیاری است و تا سال ۹۷ هم به اتمام نمی رسد.
به گفته گندمی، پروژه راه آهن غرب کشور در اوایل دهه ۸۰ آغاز شده و با گذشت ۱۵ سال از آن زمان، هنوز تکمیل نشده است.
مدیر پروژه راه آهن غرب کشور تصریح کرد: تکمیل پروژه اراک-کرمانشاه منابع مالی چندانی نیاز ندارد و با مشکل اجرایی هم مواجه نیست و زیرسازی این مسیرریلی پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است که درصورت تامین هزینه روسازی، این طرح در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام می رسد.
وی بیان کرد: براساس برنامه خط ریلی غرب کشور از اراک تا مرز خسروی و از این مرز خسروی تا کربلا ادامه دارد و درصورت تکمیل طرح از سوی طرف ایرانی، پروژه در عراق آغاز می شود و مسئولان راه آهن این کشور اعلام آمادگی کرده اند.
گندمی با اشاره به توافقات اولیه انجام شده میان راه آهن ایران و عراق اظهار داشت: احداث راه آهن از مرز خسروی تا کربلا به علت تنش های داخلی عراق متوقف شده است اما با تکمیل خط ریلی اراک-خسروی، طرف عراقی برای اتصال مرز خسروی به کربلا آغاز به کار می کند.
وی ادامه داد: پروژه ساخت راه آهن کرمانشاه به خسروی مطابق برنامه ریزی، حرکت نمی کند اگرچه تمهیدات ویژه ای برای انجام این پروژه در نظرگرفته شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: فرآیند احداث این پروژه نیازمند هزینه و زمان بسیاری است و تا سال ۹۷ هم به اتمام نمی رسد.
به گفته گندمی، پروژه راه آهن غرب کشور در اوایل دهه ۸۰ آغاز شده و با گذشت ۱۵ سال از آن زمان، هنوز تکمیل نشده است.
مدیر پروژه راه آهن غرب کشور تصریح کرد: تکمیل پروژه اراک-کرمانشاه منابع مالی چندانی نیاز ندارد و با مشکل اجرایی هم مواجه نیست و زیرسازی این مسیرریلی پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است که درصورت تامین هزینه روسازی، این طرح در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام می رسد.
وی بیان کرد: براساس برنامه خط ریلی غرب کشور از اراک تا مرز خسروی و از این مرز خسروی تا کربلا ادامه دارد و درصورت تکمیل طرح از سوی طرف ایرانی، پروژه در عراق آغاز می شود و مسئولان راه آهن این کشور اعلام آمادگی کرده اند.
گندمی با اشاره به توافقات اولیه انجام شده میان راه آهن ایران و عراق اظهار داشت: احداث راه آهن از مرز خسروی تا کربلا به علت تنش های داخلی عراق متوقف شده است اما با تکمیل خط ریلی اراک-خسروی، طرف عراقی برای اتصال مرز خسروی به کربلا آغاز به کار می کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.