صنعت خودروسازی ایران به دلیل دخالت های سیاسی دولت ها و ضعف های مدیریتی، گرفتار زیاده خواهی سفته بازان و دلالان هم شده که از فاصله قیمتی وحشتناک کارخانه تا بازار برخی خودروها سودی به جیب بزنند.
ایجاد استقلال و ارائه اختیارات به بخش خصوصی برای اینکه بتواند فعالیت را به صورت رقابتی پیش ببرد از جمله انتظاراتی است که از سوی دولت به آنها کمتر توجه می شود.
انتظار بود تا صد میلیون تن بار بین شرق و غرب و جنوب آسیا با شامل غرب آسیا از طریق این کریدور و از مسیر ایران جابجا شود اما هنوز رشد ملموسی در این خصوص حادث نگردیده است.
مسیر ترانزیت جدید به نام "راه توسعه" ، ترکیه را از طریق کردستان عراق و بصره به خلیج فارس متصل می کند. 4 کشور منطقه (ترکیه، عراق، امارات و قطر) برای ساخت مسیر جدید ترانزیتی اتصال اروپا به خاورمیانه توافق کردند.
بلوار رجایی و میدان مدرس همدان که این روزها موضوع احداث تقاطع غیرهمسطح در آن مطرح است، یکی از نقاط حساس و شریانی از حیث ارتباطی و عبور و مرور در این شهر به شمار می رود.
به تارنمای وزارت راه و شهرسازی و عملکرد کمیسیون ایمنی راه های کشور سری بزنید؛ آخرین اطلاعات بارگذاری شده از صورتجلسات نشست های این کمیسیون مربوط به سال 99 است که آن هم در دسترس نیست!
دو کشور ایران و پاکستان نزدیک به ۹۱۰ کیلومتر مرز مشترک زمینی دارند که این جدا از مرز آبی و مسیر هوایی است با این حال حجم روابط تجاری در بهترین حالت به ۲.۵ میلیارد دلار در سال رسیده است.