| کد خبر: 97313 |

لزوم تعیین تکلیف بدهی پیمانکاران مترو

تین‌نیوز| نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایط امروز کشور استفاده از فاینانس‌های خارجی را موثرتر است.


اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و نهمین جلسه شورا پس از گزارش معاون مالی و اقتصاد شهری و شهرداری در خصوص دیون شهرداری تهران و اشخاص حقیقی و حقوقی با بیان اینکه بهره‌گیری از منابع مالی، اوراق مشارکت و فاینانس‌های داخلی و خارجی یکی از رویکردهای متداول در اجرای پروژه‌هاست افزود: قطعا احتساب هزینه فایده بیانگر درستی این شیوه بوده و نباید از آن انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورا و معاونت مالی اقتصادی شهرداری باید احتساب بدهی شهروندان در نوسازی، پسماند و دیگر حوزه‌ها را در دستور کار قرار دهد اظهار داشت: این میزان بدهی باید بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باشد و قطعا این رقم قابل قبول نیست.

این عضو شورای شهر در ادامه به دو نوع عملکرد بانک شهر در پرداخت وام به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: یکی از شیوه‌های بانک شهر ارائه وام به پیمانکاران پس از معرفی انها از سوی شهرداری و ضمانت مدیریت شهری است که با توجه به این نوع ضمانت باید پرسید آیا این بدهی پیمانکاران به بانک شهر نیز در ردیف ۱۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده محسوب می‌شود.

دوستی تصریح کرد: به عنوان مثال اجرای بخشی از خطوط ۶ و ۷ مترو و نمایشگاه شهر آفتاب در این قالب صورت گرفته که این باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه هزینه شدن یا نشدن اوراق‌های مشارکت دو موضوع متفاوت و موثر در احتساب دیون شهرداری است خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فاینانس‌های خارجی با توجه به سود کمتر و تاثیر تغییرات ارز در آن به نفع مدیریت شهری بوده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.